..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Barışı bulacağız. Melekleri duyacağız, göğün elmaslarla parladığını göreceğiz. -Çehov
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bireysel > Aylin




17 Haziran 2005
Yapamazsın  
Aylin
Bir erkeğin içinin karmaşası.Bunu anlatmak istedim daha doğrusu anlatmaya çalıştım.Ne üstüne vazife demeyin sadece deneme.


:BDIC:
Ne işi var böyle bir kadının burada.İki sene önce gelen sarışın ,boylu boslu İngilizce öğretmeninden sonra böyle biri hiç uğramamıştı buralara. Bu kadar seksi giyinmek zorunda mı acaba.Burası orta yaş üstü insanların dinlenmek biraz da kenarından köşesinden nefesleri yettiği kadar eğlenmek için geldiği basit bir kamp sonuçta.Hayır basit değil.Az uğraşmadım ben bu organizasyonu yapmak için.Bu paraya
böyle güzel ve özenli bir tatil yaratmak hiçte kolay olmadı.Ahçı ile uğraş,temizlikçi kadınlarla uğraş,mutfağı her gün denetle ,odaları,sivrisineklerle olan ümitsiz savaşsa anlatılacak gibi değil.Nihal olmasa hayatta yapamazdım o başka tabii.İki sene önce buranın işletmesini almak istediğimi söylediğimde yüzü nasılda korkuyla gerilmişti.Çok uygun demiştim çok uygun bunu kaçırmamalıyız ne kadar istediğimi biliyorsun.Biliyorum demişti ama sakin olmalısın.Bugüne kadar elimizde olan her şeyi bütün birikimimizi yatırmaktan bahsediyorsun.Çocukları düşünmelisin geleceklerini, sorumluluklarımız var unutma.Doğruydu karım haklıydı sorumluluklarımız vardı ,düşünmeliydik ama ben artık düşünmek istemiyordum.Her başladığım işte o yakama yapışan ya olmazsa duygusunu çıkarıp atmak istiyordum içimden.Düşünmedim de. O da ne kadar istediğimin farkına varıp kabul etmişti çaresiz.Canla başla çalışmıştık birlikte hatta o her zaman benden daha çok çalışmıştı.Benim gözümde bir işten kazançtan daha başka anlamı olan bu kampı gerçek hayatta da yaşamak için bir iş haline getirmiş o zevksiz ve iç karartıcı yönünü yine o sırtlanmıştı.Bense çok mutluydum o şirkette sabah sekiz akşam yedi mahkumiyetim bitmiş aradığım beklediğim özgür hayata kavuşmuştum.Arada aksilikler olmuyor değildi hem de insanı sıkacak ciddi aksilikler.Ama Nihal tamam hayatım sıkma canını nasılsa hallederiz deyip işin garibi gerçekten hallediyordu.
Burada kendime çok iyi arkadaşlar edinmiştim. Kitaplardan,edebiyattan,ekonomiden,her akşam memleketin tekrar tekrar kurtarıldığı kampın lokantasında ki sohbet dolu akşamlar .Müşterilerin isteğiyle çalınan müzikler .Önceleri tenha ,herkesin masalarında eşlik etmeyi tercih ettiği ,biraz zaman geçince içkinin de etkisiyle hareketsizlikten sıkılan insanların neredeyse istilasına uğrayan dans pisti.Birden onu gördüm .Canım sıkıldı. Geldiğinden beri her karşılaştığımızda bana garip bir biçimde bakan gözlerini.Bu kadarı da fazla diyordum ne var bu kadının gözlerinde hiç çekinmiyor nasılda parlıyor gözleri.Güzel olduğunu biliyor .Biliyor ama o da değil cesur çok cesur.Nihal’i aradı gözlerim yanıma gelsin kurtarsın beni şu kadından.Yok yeni gelen müşterilerin halini hatırını soruyor.Sabah yaparsın bu işi be canım gelsene yanıma.Bırakma beni.
Hayır gelmesin.Hatta herkes gitsin.Bir ben birde anlamadığım bir şekilde beni çeken o kadın kalsın.
Gel desin bana sadece gel.Unut her şeyi kaybol içimde…
Bakmıyor bana bu gece niye bakmıyor ?Kaldır kafanı gözlerini görmek istiyorum beni çağıran yada çağırdığını sandığım gözlerini.Kızdı bana biliyorum anladı yüzümden içimdeki karmaşayı.Cesur olmadığımı anladı.Dans ediyor şimdi.Bütün kadınlar toparladı kocalarını.Sevgililerde bir huzursuzluk.
Salak şarkıcı şimdiden sarhoş ona söylüyor bütün şarkıları.Kovacağım bu adamı bu gece son.Nedir bu halim? Rakıyı fazla kaçırdım havada sıcak ondan herhalde .Yok değil ondan değil .Gündüz de salak gibi davrandım zaten .Ne kadar iyi yüzdüğümü göstermek için yüzdüm sanki. Kumsaldaydı yüz üstü uzanmış küçücük gözüküyordu ama biliyordum gözlüğünün altından beni seyrediyordu.Sonra kalktı yavaş hareketlerle suya doğru ilerlemeye başladı tek başına kız arkadaşını da almadı yanına halbuki beraber girerler denize hep.Yanıma gelecek sandım kalbim duracaktı .Çok tehlikeli bir durumdayım dedim hem yüzüyorum hem kalbim fırlayacak yerinden.Yaşlı adamlar gibi boğulacağım yığılacağım suyun içine.Yapar bu kadın gelir yanıma korkuyorum.Gelsin keşke gelse.Yüzmeye başladı uzağımda ama onu görebileceğim şekilde,çok iyi yüzüyordu.Benim gibi bir erkekten bile güçlü ritmik kulaçlar atıyordu.Alamıyordum gözlerimi bir yandan da bakma diyordum gözlerine bakma sakın tutamazsın kendini .Yüzmeyi bırakmış suyun üzerinde tutmaya çalışıyordum kendimi.Sonra bana döndü suyun içinde öyle hareketsiz suyun kaldırma gücüne bırakmış kendini baktı yüzüme sanki sen yapamazın biliyorsun der gibi.Döndü ve gitti.
Doğruldum yerimden bacaklarım beni güç bela taşıyordu.Nihale doğru ilerledim.Gidiyorum dedim ben hadi sen de gel.Olmaz dedi sen git yat canım benim işim var.Şu yalnız gelen iki bayan sabah erkenden ayrılacaklarmış hesabı kesmem lazım daha.


--------------------------------------------------------------------------------

(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Güzel...
Gönderen: özgür yenigün / Kırıkkale/Türkiye
22 Haziran 2005
Güzel bir öykü. Yaşamın içindeki gidiş gelişlerden birisini anlatmışsınız. Eşiyle o kadın arasında gidip gelen bir adamın hikayesi. Bazı bölümlerde belirgin hatalar olsa da hikayenin içinde eriyip gidiyor. Daha iyi olması dileğiyle. saygılar...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın bireysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gitmezsem
Resim
Yakmak

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Carmen ve İrlandalı Kızın Sohbeti
Kırık Misket
Suzan
Saklambaç
Başka Bir Kadın
Sinek
Şans
Şans
Kriz
Sen Sandığın Yabancı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Biliyorsun [Şiir]
Herkes Gibi [Şiir]
Büyüyeceksin... Öğreneceksin [Deneme]
Her Şey Bir Gün Biter [Deneme]
Hiç Anlayamıyorum [Deneme]
Uçan Balık [Deneme]


Aylin kimdir?

Herkesin maskesini çıkarıp atmak zorunda kalacağı bir gece yarısı vaktinin geleceğini bilmiyormusun? Hayatın her zaman kendisiyle alay ettireceğini mi sanıyorsun? Bundan kaçmak için gece yarısından biraz önce sıvışabileceğini mi zannediyorsun? Yoksa ondan dehşete kapılmıyormusun? Gerçek hayatta insanlar gördüm, öylesine uzun zamandır insanları kandırmışlardı ki en sonunda gerçek mizaçları ortaya çıkmaz olmuş; saklambaç oynayan insanlar gördüm o kadar uzun zaman oynamışlar ki en sonunda delirip o ana kadar gururla sakladıkları gizli düşüncelerini iğrenç bir şekilde başlkalarının gözünün içine sokmuşlardı. Peki sonunda mizacının bir çokluğa dönüşmesinden, açıkçası çok sayıda olmaktan, o mutsuz şeytaniler gibi bir lejyon oluşturmaktan ve bu şekilde bir insanda bulunan en içteki, en kutsal şeyi, kişiliğin birleştirici gücünü kaybetmiş olmaktan daha korkutucu bir şey düşünebiliyormusun? Doğrusu, ciddi olduğu kadar dehşet verici olan o şeyle dalga geçmemelisin. Sören Kierkegaard

Etkilendiği Yazarlar:
Yusuf Atılgan, Stefan Zweig, D.H Lawrence


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Aylin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.