..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Barışı bulacağız. Melekleri duyacağız, göğün elmaslarla parladığını göreceğiz. -Çehov
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bireysel > lanetliaziz




8 Şubat 2007
Üşüyorum! Savaş Çıkınca  
lanetliaziz
Siyah bir noktayım, bunca noktalar arasında, bunca kalabalık arasında yanlızca daha bir koyu daha bir acı, bu yüzden akordum bozuk. Bunca yazılan yarım. Kimim neyim sorusunun dayanılmaz gerginliğini, kentlerin orta yerinde yaşamak ve çaresiz bu çılgınlığa katlanmak....


:BAJH:
Üşüyorum, bu mevsimden mi, yazdan mı, ellerim buz gibi titriyorum, yaz güneşinin altında. Etrafta bir neşe, bir kalabalık ve her caddede ayrı bir şenlik, ayrı bir kutlama. Genç kızlar yaşamın bu ağır sıcak havasında şen kahkahalarıyla arzularını yaşıyorlar. Hangi caddeye baksam, hangi yöne gitsem, titriyorum. Kızların bu arzulu yaşama güdüleri yok bizde, belki bu yüzden yanlızım.

Anladım!
Yersiz yurtsuz kalınca üşüyorum

Üşüyorum kendimden mi içimden mi caddelerden sokaklardan mı? Yönümü kaybettim bu sokakları tanımıyorum, hiçbir insanın yüzüne aşina değilim. Bu çarşılar, mağazalar ve ışıltılı vitrinler, hangi zamanın ürünü, ben hangi zamandayım. NEREYE SIĞINAYIM.

Üşüyorum, segilim nerede annem nerede çıplak kaldım bu bilmediğim kentin orta yerinde yaz günü, kime söylesem bunu, ifşa eder sırrımı. Beni işaret eder herkese ve ben o zaman yarım kalırım, cümleler boğazımda düğümlenir, çünkü gözlerde bir soğukluk bir umarsızlık ve yalanlar. Nasıl söylerim ben, hangi cümleyi kurarım yalandan. Beceremedim yalandan yaşamayı.

Üşüyorum giysilerimden mi, kanımdan canımdan mı? Zihnimin girdaplarında bir soğukluk. Yalnız bir umut kaldı kalbimim bir köşesinde, çocukluk aşkı, ve kalan son kırıntılar sevgilim. Yüzünü unuttuğum ama beklediğim kadın. Kimbilir nerede kimlerle kaldı. Bu kentlerden bu kent kadınlarından kaçtığımdan seni hayal ediyorum. Bir kalb bir insan çıkarsam aralarından seni sonsuza kadar içime gömerim. Nerede hangi kadın ne kadar insan ki bilemem. Bilmediğimden, öğrenemediğimden kalamıyorum bir kimseyle, hep yalnız hep kendi içinde yaşayan malum şahıs.

Anladım!
İçim ısınmıyor anne.

Üşüyorum yalnızlıktan mı, kimsesizlikten mi, çaresizlikten mi? Bu insan soyunun arasında; yüzler, kimlikler, inanışlar, önyargılar ve kaybolan zaman. Bütün hayatın özeti bu, akıyor gözlerimin önümden. Kim kaybeder, kim kazanır.bu savaşı, kim ne kadar çok kan akıtacaksa o kazanacak.

Ölü sayıları artıyor dünyada sevgilim.
Yakında bizede emparyal bir kurşun.

Üşüyorum, kılıç kuşanmadığımdan mı, ölümlere seyirci kaldığımdan mı, kim olduğumu bilmediğimden mi? Çok ülkeler geçti atalarım çok ırkları insanları bağrına bastı. Kim bilir benim bağrımda kaç insan kaç ırk yaşar, bilinçaltımda kaç tarih saklı, bu yüzden belki bu kadar yersiz yurtsuz oluşum

Tanrım yanlızca bir sıvı, bir gen projesimiyim. ben bir organizmayım, neyin parçasıyım. Kutsal yeryüzünün efendisi ya da (ünlem işareti) bir canlı türü, hayvanlarla kıyaslanmayacak vahşi, yok edici, eser yok iyilikten




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın bireysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Anne Avuntusu
Şubat Şenliği

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Azizin Serüvenleri - I
Öldüren Gülümseyiş

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kara Bir Tren [Şiir]
Klostrfobik Taralalla [Şiir]
İyilikler Merhumdan [Şiir]
Gece Yarısı [Şiir]
Son Hacı [Şiir]
Aşk Vurur [Şiir]
Karanlıkta Söylev [Şiir]
Son Akşam [Şiir]
Yapay İnsan [Deneme]


lanetliaziz kimdir?

felsefe, edebiyat ve şiir üzerine okumalar yürütmekteyim kendi ölçülerimde de yazmaya çalışıyorum. hepsi bu

Etkilendiği Yazarlar:
doğu, batı ve rus klasiklerinin tamamı


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © lanetliaziz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.