Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx |
|
||||||||||
|
Hani bayramdan sonra gelecektin baba,diye haykırıyordu ya şehit yavruları. Aslında bütün çocuklar… Babalarını bayramda görmek ister. Ellerini öpmek ister. Erkek olanları çocukların, bayramlıklarını giyip bayram namazına babalarıyla gitmek ister uykulu gözleriyle. Diz dize kılarlar bayram namazını,kalp kalbe söylerler bayram tekbirlerini. El ele çıkarlar camiden tatlı bir huzurla. Huzur dolu evlerinin yolu tutulur hemen. Ev halkı hazırdır bayram şenliğine: Kızlar, büyüğünden küçüğüne allı ballı bayramlıklarını giyinmiştir,ipeksi saçlar defalarca taranmıştır,baba beklenmektedir. Baba el ele tutuştuğu oğluyla girer eve.Asırlardır süregelen bayramlaşma başlar. Sağlarsa önce büyükbabaların,babaannelerin öpülür elleri yumuşakça,hayır duaları alınarak. Sonra baba eli öpülür,anne eli öpülür. Küçük kardeşler büyüklerin ellerini öperler,fakat gözleri babaannededir.büyükbabadadır. Onlardan cömertçe gelecek bayram harçlıklarındadır gözler. Bir mutluluk tablosudur yaşananlar. Hani şair demiş ya ‘sen mutluluğun resmini yapabilir misin’ diye… Türk halkı mutluluğun resmini asırlardır yapar böyle. Sonra… Bir hain el çıkar,bu mutluluğun resmini yırtıverir kalleşçe. Oysa çocuklar babalarının bayramdan sonra bile gelmesine razıyken… Buruk bir bayram geçirmeye kendilerini alıştırırken… Bir bomba atılır mutluluğun resmi üzerine. Kan rengiyle boyanır mutluluk tablosu. Acılar çöreklenir yüreklere… Bayramlar zehir olur. Temennim Allah’tan… Bu bayram son bayram olur… Çocukların babasız geçirdiği son bayram… Mutluluğun resminin kalleşçe yırtılmadığı son bayram…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © NUH KENİŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |