Hiçbir kış sonsuza dek sürmüyor, hiçbir ilkbahar uğramadan geçmiyor. -Hal Borland |
|
||||||||||
|
ama evlilik herkesce kabul edilen tanımıyla bir müessese. Çok ciddi bir tanım olmakla beraber zaten çok ciddi de bir duruş. Ama dünyanın en kaliteli niteliğin pırıltıda kendini bulduğu yer evlilik bence. İyiki var..ve dünya ayakta kaldığı müddetçe ayakta kalacağına eminim. Yıpranacağını yada yıpratıldığını çok ciddi boyutlarda savunmuyorum. Ne kadar istersek o kadar çemberinde yer alıdığımız ne güzel bir özgürlük evlilik. Ve ne kadar tutunursak o kadar renklendiğimiz, o kadar kazanclı çıktığımız bir müessese..Kendimize saygı duyduğumuzu bize belirginleştirerek sunan bir rota. Hoşgördükçe zamanın ve renklerin değiştiği, kavgalarda özürlerin ve barışmaların en zevkli hale geldiği, gıcıklığın, sürtüşmenin , inatlaşmanın varolmaktan haz aldığı mekanlar bütünü bence evlilik.. Eşyanın manasında, duyguların nüansında , iç alemin dışa yansımasındaki ve dış alemin içi kuşatma çabasındaki her zerrede sadece evlilik anlam kazandığırıyor hayata. İki ayrı dünyanın beraber çivisini çaktığı tek dünya..En belirgin söylenecek ve basitleştirerek ele laınacak olursa, eşime küstüğüm zamanları çok seviyorum, onun iyiki var olduğunu düşüncem iç alemimde bencilliğimle kesişiyor çünki, ve onun iyiki var olşu herşeyiyile bencilliğime üstün geliyor.. Toplum olarakta çok şanslıyız bu konuda, adetlerimiz, geleneklerimiz, görgülerimiz bizim evlilik külütürnü kolay algılamamızı ve sahiplenmemizi destekliyor, işte bütün bunlarla evliliğin matematiğini kurduğumuzda iyiki evlilik diye bir müessese üzerine kurulu hayatlar ve iyiki yaradılığımızın en güzel gayelerinden biri o diyebiliyorum ve evliliğe tebessümle...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © su-eda, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |