..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Çocukların eğitimi, zaman kazanmak için nasıl zaman yitireceğimizi bilmemiz gereken bir meslektir. -Rousseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > AYTEN TOPAL




9 Haziran 2009
Gerçek Sevmeler  
AYTEN TOPAL
Gerçek sevmeler, hani mahşerde bile bulamızdı sonunu. Ayrılığın yanağınıza bıraktığı iki damla yaş mı kalmalıydı geride ya da birbirinizi tanıyamamış olduğunuzun kederi mi?Hani yaşanılan günler geleceği getirecekti sevenlere.Eğer, katlanılan acılar değecekse sevmelere, ömürlerinde istemezlermiydi birbirlerini.Onlar ellerini tutupta yaradananın önünde boyun eğmeyeceklermiydi birlikte?


:AGDD:
Gerçek sevmeler, hani mahşerde bile bulamızdı sonunu. Ayrılığın yanağınıza bıraktığı iki damla yaş mı kalmalıydı geride ya da birbirinizi tanıyamamış olduğunuzun kederi mi?Hani yaşanılan günler geleceği getirecekti sevenlere.Eğer, katlanılan acılar değecekse sevmelere, ömürlerinde istemezlermiydi birbirlerini.Onlar ellerini tutupta yaradananın önünde boyun eğmeyeceklermiydi birlikte?
Sevildiğini sanır insan bazen, o yanılgıya öyle kaptırır ki kendini ağmalaşır gören gözleri.Sadece kendi ve o vardır kainatta, söylenilenleri duyamazsınız duymak istemediklerinize kulaklarınızı tıkar ve öylece geçersiniz.Yanlış yaptığını bilirsiniz sevdiğinizin ama defalarca göz yumarsınız olanlara, oysa o gün geçtikçe acıtır canınızı, özgürlüğün kanatlarını sizden çalar ve her yeni gün çakılışınız olur bir derde daha.
Ayrılığa düşersiniz günün birinde, her acıya birlikte katlanmaya çalıştığınız günler gelir aklınıza ve o yokken en güçsüz anınız sizi alır koynuna. Hayatınıza giren ilk büyüydü o.Neden olduğunu bilemezsiniz, akıl sır ermez, bulamazsınız sebebi.Sadece sevmek, saf bi edayla güvenmekti belki de sizi değerli kılan.
Her saat müzik dinlediğinize,eline aldığı kitaba ortak olmaya çalıştığınızda öyle kızar ki size ama bu en değerli anlarınızdır size göre.Onun yokluğunda, size kızmasını beklersiniz uzun bir süre, en çokta buna öfkelenir ve açıklayamazsınız çevrenizdekilere.Ardından parmak uçlarınızı öpüşü, en suçlu anınızda sizi kucaklayıp ensenizde nefesini hissetmeyi,son sigaranızı paylaşmayı, geceler boyu durmadan, dumana boğulmuş bir oda içinde film izlemeyi özlersiniz.Hatta, kül tablasını her devirişinizde sakar ama benim sevdiğim diye gülümseyen bir yüz beklersiniz defalarca.Hele cepler bomboşken karın doyaracak bişeyler bulmak için çabalayaşınız, mutfağı birbirine katmanız öyle neşelidir ki o anlar.Oturup alkol sofrasına, o tatlı tartışmalar ve ağlaşmalar, sarılarak barışmalar dünyaya bedeldir belki de.Sanırım böylesine sıkı sarılabilmek için, sebep arasınız tartışmalara.
Kaç kişi onun yaşadığı ayrılığa katlanabilmesi için, alır başını yaslar göğsüne,öylece saçlarını okşar uzun uzun susmalarla.Ardından geçmişine gittiğinde, yaradana dua edip kim gözyaşlarına boğulur günlerce,yağmurlarda ıslanıp yerinde alkole boğulup kim geçelerce kusma nöbetlerine tutulur, sayıklamalar, hayaller yaşar korku içinde.Tanıttığı insanların aslında ona zarar vereceğini anlatırken, kim kırılır ağır sözlerle.Alkol hücre duvarını aştığında, bağırıp çağıran sizi kıran insana nasıl öyle severken sırt dönebilirsiniz.Ayrı iki bedenli uyanmalar, alkol uğruna gecenin yarılırında yalnız bırakılan bir cüsse kim olabilir hiçe sayılan.Bedende var olan geçmişten kalan bir harfle, size sarılmasına kim izin verebilir.Gözlerinize bakarak, yaptıklarının sorumlusu sizmişsiniz gibi, sevginin artık bittiği söylendiğinde kim kaldırabilir.
Anlattıklarınıza kulak veremediğinde, kıssasa kısas yaparsınız ve yaptıklarınız ona göre sadece boş bir inattan ibarettir ve yerine konulacak şeyler uğruna, bir bakarsınız güzel bir ayrılık gecesi yaşanır aranızda.
Hemde saygının yok olmaya yüz tuttuğu bir ilişkide, son derece saygın, öyle güzeldir ki o son bakışı ve sözler öyle manalıdır ki ,yenik düşen yine siz olursunuz.
Onunla yaptığınız yanlış öyle ağırdır ki geri dönüşü yoktur ya da size bir başkasını sevme hakkını tanıyamaz belkide.Taşıması bir o kadar güçtür ve ole yorgun düşersiniz ki sizden yalnızca, hayatınızı istediğini farkedersiniz. Onuda vermeye kalkarsınız ama becerememişsinizdir. Günler sonra gözlerinizi açar ve aramaya bile yeltenmediğini görürsünüz. Oysa, son telefon konuşmanızda kanınız damla damla akar ve yok oluşunuzu ona anlatırsınız.Ölümsüz dediğiniz sevginizden iyisiyle ya da kötüsüyle hatırlanacak hiçbir şeyi istemezsiniz artık.Çünkü sizden hayatınızı çalmak istemiştir bencilce bilirsiniz ve yeni dünyanıza gülümseyerek adım atacak kadar güçlü yine hissederseniz bir gün.
Yanınızda olanın gözlerine bakarak, seviyor beni dediğinizde bir defa daha düşünün derim ben.Belki de sizinde hayata yeniden uyanışınızda, hırçın dalganızı yok ettiğiniz bir gündür bugün.Kimbilir?
Benim büyümeme neden olmaya çalıştın,her şey için teşekkür ederim.Allah bizim yolumuzu bi yerlerde kesiştirmesin umuduyla, Allaha yakın bana uzak olasın.HIRÇIN DALGAYA...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ben Mizanda Hazana Razıyım

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Özlemlerini Gelinciklerle Süsle
Had ve Şükretmek
Hayatla Aynı Hizzayı Tutturmak

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Arif Olmak [Şiir]
Akıl Oyunlarıma Attı Çapa [Şiir]
Gardroptaki Piyon [Şiir]
Gitmesi Gerekenlere [Eleştiri]


AYTEN TOPAL kimdir?

DAHA İLK ADIMLARIMI ATIYORUM HAYATA,BİLGİM, CAHİLDEN NE BİR EKSİK NE DE FAZLA. ÖĞRENMEYE BAKIORM SINIRSIZCA ,ARADA TAKILIP YUVARLANSAMDA. . .

Etkilendiği Yazarlar:
ŞİİR ANLAMINDA DAHA ÇOK YENİYİM. OKUMAYA ÇALIŞTIĞIM ŞAİRLERDEN EN ÇOK ETKİLENDİKLERİM NECİP FAZIL KISAKÜREK,ÖZDEMİR ASAF,NAZIM HİKMET RAN,FAZIL HÜSNÜ DAĞLARCA,ATİLLA İLHAN,ÜMİT YAŞAR OĞUZCAN


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © AYTEN TOPAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.