..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilmek kadar kuşku duymaktan da zevk alıyorum. -Dante
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Özgürlük ve Eşitlik > Nazmi Metin




13 Şubat 2010
Tekel İşçileri Direnişinin Anlattığı...  
Nazmi Metin
Hükümetlerin ve işverenlerin işçi haklarını gasp edici uygulamalarına karşı, işçinin elindeki tek etkili tepki tavrı sendikal mücadelenin olmazsa olmazlarından olan grev ya da genel grevdir..


:BGIC:

Tekel işçilerinin Türkiye’nin başkentinde, siyasal çözümlerin merkezinde, ülkeyi ve halkını ilgilendiren bütün sorunların çözümü için oluşturulan örgütlülüğün olduğu yerde, yani Ankara’nın orta yerinde sürdürdükleri hak alma direnişi için söylenecek çok şey olabilir..
Bunların büyük bir bölümü çözümlerden sorumlu başbakanın söylediği “tüyü bitmemiş yetimin hakkını yedirtmem..” “işsizliğin olduğu bir yerde onlar verileni beğenmiyor” gibi akıl nizan ölçülerini zorlayan benzer sözlerden oluşabilir.. Ama hiçbir tutarsız ya da tutarlı lakırdı ya da söz Tekel işçilerinin işçi oldukları ve her şeyden önce anayasada garanti altına alınmış olan çalışma şartlarını ve yaşam koşullarını düzeltme haklarını kullandıkları gerçeğini değiştirmez.
     Hükümetlerin ve işverenlerin işçi haklarını gasp edici uygulamalarına karşı, işçinin elindeki tek etkili tepki tavrı sendikal mücadelenin olmazsa olmazlarından olan grev ya da genel grevdir.. İşçinin sürdürdüğü hak alma ve hak koruma mücadelesinde grev ya da direniş hakkını kullanması, gücünü halkın örgütlülüğünden alan demokrasilerde bir tek muhataplarını rahatsız eder.. Bizim gibi uygun tanımı bir türlü bulunamayan liderler, hükümetler ve işverenler demokrasisindeyse, hükümet üyelerinin koro şefliğini yaptıkları, yandaş sendikalar ile tarikat yalanlarıyla afyonlanmış kuru kalabalıklarında gür bir sesle katıldıkları taciz korosu saldırıya geçerek suçlama kampanyalarına girişirler.
     Türkiye’de ülkenin ve halkın çıkarlarını koruma sözleriyle gelen hükümetlerin aslında ne olduklarını, yani giderleri karşılayan halk yerine kimlere hizmet ettiklerini uygulamalarıyla anlattıkları.. Bunu da yığınları boş inanç afyonuyla zehirleyerek yaptıklarını gösteren örnek çokluğunda ülkenin duyarlı kesimleri körü sağırı dilsizi oynarken, Tekel işçisinin pes etmez direnişi hükümet harici bütün kesimlerden sövgüyü değil övgüyü, sadece övgüyü hak ediyor.
     İç ve dış barışı sağlayarak hızla özgürleşen bir dünyanın ortasında yapay gerilimler ve hayali düşmanlıklar ortaya koyarak, öfke salvolarıyla ve kaba güce dayalı güç gösterileriyle sorunlarını çözen insan alışkanlıklarına model oluşturan lider portreleri ile.. Tarım ve hayvancılığın kendine yeten ülkesinden, bu üretim alanlarının kaynaklık ettiği ürünlerde yokluklar ülkesi yaratan bir hükümet anlayışının, ülke insanının hiçbir zaman kaderi ve ülkenin tek seçeneği olamayacağını gösteren Tekel işçilerinin onurlu direnişidir.
(Nazmi Metin’e mailleriniz için:nazmimetin@hotmail.com)




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ormancı ve 2 Kardeşin Öldürülmesi Olayı...
Şimdi Değişim Zamanı!..
Anlama Zorluğu Çekenlere Bir Kez Daha Duyurulur

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Paylaşmaya Dair [Şiir]
İsyan Gidişlerim Yok Artık [Şiir]
Çocuk Tadında Düş Kurabilmeli Şair [Şiir]
Ülkemde Hayat [Şiir]
Beyin ve Yürektik [Şiir]
Halk İçin, Emek İçin [Şiir]
Neydi? [Şiir]
Çocuk Tadın Düş Kurabilmeli Şair [Şiir]
Yürüyüşümün Başkaldıran Yanı [Şiir]
O Çağrı [Şiir]


Nazmi Metin kimdir?

Bir edebiyat adamının anlatımı toplumsallıktan beslenmelidir. . Yazma duruşumu besleyen toplumsal duyalılığımdır

Etkilendiği Yazarlar:
Edebiyata evrensellik yükleyen bütün yazın adamları


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Nazmi Metin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.