..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyayı isteyen bilime sarılsın, ahireti isteyen bilime sarılsın; hem dünyayı hem ahireti isteyen yine bilime sarılsın" -Hz. Muhammed
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Din > Mehmet Akif Uçar




26 Şubat 2010
İnsan  
Mehmet Akif Uçar
İnsan, fıtratı itibariyle iyi olana da, kötü olana da meyilli yaratılmıştır. İyi olanı seçip iyi davranışlarda bulunması kendi menfaatine olduğu gibi, kötü olana meyletmesi de kendi zararınadır.


:BBEB:
İlk insan olan Âdem(as)’a, Allah sadece şu şekilde ol demiştir ve emir gereği o da, beyan edilen şekilde oldurulmuştur. Niteliğini daha fazla deşelemenin ve o an ki üreme sisteminin boyutunu anlamsız bir şekilde irdelemenin hiç kimseye faydası olmayacaktır. Şu an ki üreme sistemi ise zaten hepimizce malumdur ki insan, yine kendisi gibi insanlar olan anne ve babasının yapışkan ve önemsenmeyen atık suyundan yani nutfesinden yaratılmaktadır. İnsanın hayatı ve taşıdığı özellikler gibi yaratılış şeklide mucizelerle doludur. Zira anne rahmi dediğimiz ve tıpkı dünya gibi hacmi sularla kaplı bir küre içinde, belli süre korunma ve gelişme evresinden geçtikten sonra dünyaya gelen insan; eli, ayağı, gözü, kulağı, kalbi, beyni ve sürekli kan üreten bir kan bankası olması gibi mevcut özellikleriyle alternatifsiz bir sanat eseri niteliği taşımaktadır. Nitekim ne kadar çok çaba sarf edilse de, hiçbir teknoloji belki benzerini inşa edebilir ama her özelliği ile asla bir insan var edemez. O nedenle şunu rahatlıkla söyleyebiliriz ki o mükemmel sanatkâr olan Allahın yeryüzündeki en büyük sanat eseri, insandır. Ayrıca da Allah kendinde bulunan birçok vasfını sadece insana vermiştir. Zira işte bu özelliği ile insan, hiç şüphesiz Allahın yeryüzündeki halifesidir.

Nitekim insan, fıtratı itibariyle iyi olana da, kötü olana da meyilli yaratılmıştır. İyi olanı seçip iyi davranışlarda bulunması kendi menfaatine olduğu gibi, kötü olana meyletmesi de kendi zararınadır. İnsan iyi ya da kötü, yaptığı her işin karşılığı olarak dünya hayatında da, ölümden sonraki hayat dediğimiz ahiret âleminde de ödüllendirilecek veya cezalandırılacaktır. Bu sebeple insanın, dünyada başına gelen her hangi bir musibet, ya onun daha önce işlediği bir hatadan dolayıdır, ya da sabretmesi karşılığında daha sonra mükâfatlandırılacağı bir bela imtihanında bulunduğu içindir ki, zira insanın her iki durumu da sabırla karşılık vermesi en güzel davranış şeklidir.

Daha öncede belirttiğimiz gibi insanlık, cennet diye isimlendirilen ve bütün güzelliklerin toplandığı bir mekânda yaratılmıştır. Zira daha sonra dedemiz olan Âdem (as)’ın, her insan gibi yanlışa olan meyli nedeniyle, yaptığı hatadan dolayı cezalandırılıp daha geniş kapsamlı bir beşer tarihi ve imtihan süzgecinden geçirilmemiz için, hep birlikte yeryüzüne sevk edilmişizdir. Nitekim Âdemin hatasından dolayı bizim cezalandırılmamız doğru değil ki, gibi düşünceler elbette akla gelebilir. Fakat bu sadece bir süreç başlangıcıdır. Zira hiç kimse Âdemin hatasından dolayı cezalandırılmış değildir. Öyle ki kötülüklerden olabildiğince uzak duran ve imkânları nispetinde iyiliklerle dolu bir hayat yaşayan her insan, gayet tabiî ki bu dünyasını da cennete çevirecektir. Böyle bir insanın, sonraki âlemde de varacağı yer zaten, yine o bütün güzelliklerin bulunduğu cennet olacaktır. Dolayısıyla atmosferini oluşturabilen bir insana cennet, her yerde cennettir.      

Allah insanı cins olarak, bir erkek ve bir kadın yani bu günkü deyimiyle bay ve bayandan ibaret yaratmıştır. Erkek bulunduğu pozisyondan yani erkek olarak dünyaya gelmiş olmaktan memnundur. Kadın da aynı şekilde durumundan şikâyetçi değildir. Nadiren de olsa bunun aksi beyan edilebilir. Ama bu durum, kesinlikle o insanın kendi kendine girdiği bir sıkıntının neticesidir. Zira insanın böyle bir şeyi rabbine atfederek şikâyette bulunması da, çok büyük bir yanlıştır.

Hülasa Allah erkekleri, kadına göre fiziki anlamda; kadınları ise erkeklere göre hissi anlamda daha güçlü yaratmıştır. Yani erkekler, beden gücü olarak kadınlardan daha kuvvetli ve dayanıklıdır. Kadınlar ise erkeklere göre 6. his ya da 5 duyu organımız dışındaki ek bir özellik diye isimlendirdiğimiz hissiyat fazlalığına sahiptirler. Zira bu his erkeklerde de vardır ama kadınlardaki kadar asla değildir. Biz burada genelden bahsettiğimiz için, elbette kimi istisnalar kaideyi bozmayacaktır. Nitekim Allah, bütün varlıkları o kadar mükemmel bir denge içinde yaratmıştır ki, hiç kimsenin hiçbir şekilde şikâyette bulunma ya da mevcut olduğu durumdan dolayı itiraz etme gibi bir hakkı kesinlikle yoktur.      

Neticede, özellikleri bakımından Allahın kâinata yansıyan şekli diye nitelendirilen insanın, bulunduğu atmosferdeki en büyük görevi, yaratıcısına karşı hissedeceği sevgi ve saygı bilinciyle birlikte tabiata, eşyaya ve diğer bütün varlıklara iyi muamelede bulunarak, onlara ve de kendisine düzenli bir ortam hazırlaya çalışmak olmalıdır.


Mehmet Akif UÇAR
www.yakamozkitapevi.com



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın din kümesinde bulunan diğer yazıları...
İyilikler ve Kötülükler
Er - Rab
Ölüm..!
Dabbe"tül Arz
Erkekler ve Kadınlar
Kitap ve Hikmet
Şeytan Ya da İblis
Üstünlük Ya da Aşağılık Kompleksi
Dünya ve Diğer Alemler
A L L A H (C C)

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Beyaz Balina
Türk"e Kurşun Yağdırmak
Dünya Müslümanlarından Papa'ya Mesaj

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Nur Tacı [Şiir]
Kutlu Sevda [Şiir]
Yakarış - Müjgan Akyüz & Mehmet Akif Uçar [Şiir]
Peygamber [Şiir]
Boşluk [Şiir]
Beraat [Şiir]
Serzeniş [Şiir]
Nasihat [Şiir]
Af - Rika [Şiir]
Titimoha [Şiir]


Mehmet Akif Uçar kimdir?

www. yakamozkitapevi. com

Etkilendiği Yazarlar:
Mustafa Kemal Atatürk, Necip Fazıl Kısakürek, Mehmet Akif Ersoy, Lev Nikolayeviç Tolstoy, Ebul'Ala El-Mevdudi, Fethullah Gülen, Mustafa İslamoğlu, Hayrettin Karaman vs.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mehmet Akif Uçar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.