..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanlar yalnızca yaşamın amacının mutluluk olmadığını düşünmeye başlayınca, mutluluğa ulaşabilir. -George Orwell
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Eğitim > derya eğilmez




5 Ekim 2010
Haydi Başörtülüler Okula  
derya eğilmez
başı kapalı olduğu için yasa ile verilmiş okuma hakkı elinden alınan kızlarımızın bundan sonra okuma haklarına kavuşacağını ümit ediyorum.


:BAJD:
YÖK,üniversitede türbanı serbest bıraktığını açıklayan bir genelge yayınladı.Derse katılmak isteyen öğrenciyi dersden çıkaran yada almayan öğretim elemanının disiplin suçu işleyeceğini açıkladı.Üniversite kapılarından geri çevrilen,derse alınmayan öğrencilerin, yıllardır özelliklede AKP hükümeti başa geldiğinden beri beklediği müjde nihayet geldi. Atatürkçü geçinen bir kısım aydın(!) durumdan hiç memnun olmamakla beraber,ben oldukça memnun olduğumu ifade etmek istiyorum.Çünkü bu hem ülkenin,hem ailelerin hemde okumak isteyen binlerce baş örtülü genç kızın kangren olmuş yarasıydı.
1985 yılında girdiğim İstanbul Üniversitesinde,ilk yıl her hangi bir sorun yokken ertesi sene başörtülü öğrenciler birer birer bertaraf edilmeye başlanmıştı.Önce derslerden atılmaya akabindede okula hiç alınmamaya başladılar.Ancak o dönemki uygulamada ilginçdi,bazı hocalar ses çıkarmazken bazıları canavar gibi derse girer girmez başörtülü öğrenci avına girişir adeta başörtü kırımı yapardı.Ders başlar hoca önce bir etrafına bakar arkasından “başı kapalı olanlar derhal sınıfı terk etsin”diye yüksek sesle bağırırdı.Başı kapalı kızlar birer birer sınıfı terk ederken onlara destek olmak isteyen erkek öğrenciler ve başı açık kızlarda sınıfı terk ederdi.Ancak bunlar çözüm olmadı ve bir süre sonra önce sınıfa sonrada fakültenin bahçesine hiç alınmamaya başladılar.Oöğrencilerin büyük çoğunluğu okulu bıraktı ve baş örtüsü mağduru olarak evine geri döndü.
Başım kapalı olduğu için anlatımım duygusal ve yanlı gelebilir ama o dönemlerde başım açıktı buna rağmen kapalı kızların durumuna üzülür yapılanları çok mantıklı bulmazdım.Bazı hocaların ses çıkarmayıp bazılarının ise adeta beynindeki nefret dolu düşünceleri dışarıya kusması gibi görürdüm neticede bunun ile ilgili bir yasa yokken yapılanlar tamamen keyfi ve illegaldi.Üniversiteler eğitim ve öğretime devam ederken zaman zaman hortlatılan baş örtüsü en başta İ.Ü Rektörü Kemal Alemdaroğlu ve yardımcısı Nur Serter tarafından çok kullanılmış bunun için ikna odaları yapılıp başı kapalı öğrenciler sözüm ona ikna edilmeye çalışılmıştı.İsteyenin istediği kıyafet ile geldiği üniversitelere her tarzdan öğrenci girerken başı kapalı kızlarımız bir türlü sığdırılamadı.Bunun için üniversitelere aynen ilköğretim ve ortaöğretim gibi tek tip kıyafet uygulamasının getirilmesi gerekiyordu.Herkes aynı kıyafeti giyecek farklı giyinen okula alınmayacakdı.Erkekler uzun saçlı,küpeli,sakallı,kız öğrenciler mini etekli,şortlu,yırtık kotlu eğitim kurumuna girebiliyorsa kapalı kızlarda rahatlıkla girebilmelidir.Ancak biraz önce belirttiğim gibi tek tip kıyafet uygulaması varsa tüm öğrencilerde ona uymalıdır.
Başörtüsünden dolayı okuyamayan,okulunu bırakan,tecrit odalarında başını açıp okula girmek zorunda kalan tüm öğrenciler adına sevindiğimi ifade etmeliyim.Uygulama ne kadar sürer,muhalifler karşı çıkmalarında ne kadar başarılı olur onu zaman gösterecek ama yinede karşılıklı olarak birbirimizin dini, siyasi görüş ve tercihlerine saygı göstermemiz gerektiğine inanıyorum.Yoksa bunlar bahane edilerek ülke yeni bir kaos ortamına sürüklenebilir.

     


.Eleştiriler & Yorumlar

:: önce selam...
Gönderen: Büşra Dündar / , Türkiye
17 Kasım 2010
Başörtüsü sorununu kendine dert edinen bir üniversite adayı olarak bu duruma ne kadar sevindim anlatamam. Bu konuyu kaleme aşmanız ve bu güzel sözlerle değerlendirmeniz çok hoş. Rabbim kaleminize güç versin.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Başörtülü Vekil Tartışmaları
Alevi Öğrenciler Din Kültürü Derslerinin Neresinde
Referandum Sonucu Umarım Ülkemiz Kazanır
Haliç`te Yaşayan Simonlar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sevgili Günlük [Öykü]
Mahkemede Bir Gün [Öykü]
Ahmet Haşim ve Yalancı Ay [Deneme]
Gaziantep İzlenimlerim [Deneme]
Prangasını Kıran Kapalı Kadınlar [Deneme]
Bir Kadın Ne İster? [Deneme]
Bizler Gerçekten Çocuk Olmuşuz [Deneme]
Muadil İstemezuk [Deneme]
Belki Yarın Çok Geç Olabilir [Deneme]
Şaşmışım Bu Muadil İlaçtan [Deneme]


derya eğilmez kimdir?

eczacı,ressam,yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Cengiz Aytmatov,Reşat Nuri Güntekin,,Yakup Kadri Karaosmanoğlu,


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © derya eğilmez, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.