Herkesin derdi başka. -Orhan Veli |
|
||||||||||
|
Fuzuli'nin Leyla ve Mecnun mesnevisi romanın kurgusu içine iskelet olarak yerleştirilmiş adeta.Leyla'nın elleriyle yaptığı kağıda Fuzuli^nin yazdığı beyitler... Roman bir papirüs kağıdının ağzından anlatılıyor.Fuzuli'nin kölesi, Leylâ'nın aşığı olan bu kağıt zaman zaman kendini Kays yerine koyuyor, zaman zaman da Fuzili'nin kölesi. Kimlerin eline geçmiyor neler görmüyorki bu köle. Önce Fuzuli'nin mesneviyi nasıl yazdığına şahit oluyor, sonra ünlü nakkaşlarca süslenip Kanuni'ye sunuluyor. Kanuni'nin cariyesi Rukal'in koynunda uyuyor. Siyasi dönemlere şahit olurken edebiyatın en usta ellerine geçip onların eserlerini de tanıyor. Bir kağıdın ağzından tarihimizin karanlık sayfalarını aralayıp edebiyatımızın en ünlü şairlerini de tıpkı bir edebiyat tarihi okur gibi farklı bir uslupla tanımış oluyoruz. Özellikle divan edebiyatımızın en önemli isimlerini tanıtması açısından güzel bir eser. İskender Pala'ya " divan şiirini sevdiren adam" sözü boşa söylenmemiş. Romana serpiştirilen beyitler, divan edebiyatının en seçkin örnekleridir. Normalde bunları bir arada bulmak zorken bir romanın olay örgüsüne serpiştirilmiş olarak okumak ilgi çekici.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Fikri Kaştaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |