Ama gene de dünya dönüyor! -Galilei |
|
||||||||||
|
geçen her saniyeyi yakalamakta zorlanıyoruz.... Zaman geçiyor biz de zaman içinde savrulup duruyoruz ... Neyin esiri olmuşuz ? Paranın mı ? Hırs'ın mı ? İntikam'ın mı ? Aşk'ın mı ? .... Nelerin peşine düşüp de kendimizi kaybeder olmuşuz bir baksak ya halimize .. Çoğu zaman gözümüzü yapmak istediğimiz şeyler o kadar çok bürüyor ki unutuyoruz ne yanlışdı , ne doğruydu . Her saniyemiz ölüme doğru koşarken biz hatalar denizinde yüzmeye devam ediyoruz . Ne için uğraşıyoruz sahi cehenneme gitmek için mi bu kadar telaşımız .. Telaş .. Evet insanoğlu bitmek bilmeyen bir telaşın içinde .Kimileri ulvi işlerle uğraşırken ,kimileri de var ki öyle boş ,öyle faydasız ,öyle saçma işlerle uğraşıp kendini bir şey yapmışım sanıyor.. Sahi hiç olmadı mı insanları seyrettiğiniz? Herkes bir yerlere yetişme peşinde.. İyi de nereye ? Ne için bu telaş ? Amacımız ne ? Dünyalık işlerle kafayı mı bozar olduk ? Yoksa her anımızı ahiret için çalışmaya adayıp kendimize cenneti hazırlamaya mı koyulduk ? Peki söyler misiniz en karlısı hangisi ... Bilmiyorum ,gerçekten çoğu şeylere anlam veremiyorum bu telaşa ve insanların imrendiği şeylerle ,burun çevirdiği şeyleri bir türlü anlayamıyorum .. Biraz şiirle devam etmek istiyorum : Dünyamız bizden kurtulmaya çalışırken, Biz ona yaka peçe sarılıyoruz. Ölüm denilen gerçek bize yaklaşırken, Biz sahte şeylerle hayatımızı heba ediyoruz... Kimi zaman para ,kimi zaman şöhret, Bitmedi isteklerin ardı arkası. Her gün isteklerimize bir yenisini daha eklerken, Ölüm denilen gerçek biraz daha bize yaklaştı. Evet şiirde de dediğim gibi dünyamız bizden kurtulmaya çalışıyor ,her gün binlerce kişi öbür aleme uğurlanıyor değil mi ? Söylesenize biz niye dünyaya o kadar yaka peçe sarılmışız o zaman? Bizi bekleyen gerçek için kendimizi hazırlayıp düğün ,bayram olarak nitelendirilen ölüme biz adımlar atmaya başlasak ,hani ölüm çat kapı değil de , beklenilen bir misafir gibi evimize buyur edilse ya... Ölümden korkmasak onu hep iyi anmak için iyi işlerle meşgul olsak... Hem ne var biliyor musunuz ? Güzel işlerle meşgul olunca hayatımız o kadar güzelleşecek ki,her şey o kadar çok anlam kazanmış olacak ki,kalbimizde bitmeyen bir huzur ,dinmeyen mutluluklar yeşerecek. İnsan o muıtluluğu taçlandırmak için ölümü arar olacak .O bayramın geleceği günü sabırsızlıkla beklemeye başlayacak. Hem düşünsenize Rabbe kavuşmanın verdiği mutluluktan daha büyük bir mutluluk var mıdır ? O halde bırakalım dünyalıkları , biraz ahiretimizi düşünüp ona göre hareket edelim. Telaşımız hep ahiretimizi iyi hazırlamak için olsun... Diyeceklerim bu kadardır .Gönlünüz her daim hoş , yaşantınız sizi cennete hazırlayan bir basamak olsun.. Amin ...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Aynur Özer, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |