Deðiþim dýþýnda hiçbir þey sürekli deðildir. -Heraklitos |
|
||||||||||
|
Ananevi tasavvurda kadýn ve erkek Hakikatin farklý iki formda tecellisi anlamýna geliyor Üst yapýda bu ayrýlýk, bu ikilik yok; bizatihi birlik/bütünlüðü var Fiziki evrenin, dünya hayatýnýn bir gerekliliðidir bu ayrýþma, mutlak olmayan, izafi olan ikilik Eril ve diþi olanlarýn birbirine akmasý Dünya hayatý için gerekli, çünkü hayat bu ikiliðin münasebetiyle mümkün oluyor Kur’an-ýKerim de, “Biz her þeyi çift yarattýk!” deniyor. Yani sadece kadýn ve erkek üzerinde görülmüyor erillik ve diþilik, yani kozmik yapýnýn bütününde karþýmýza çýkýyor Varlýk nedir? Hayat nedir sualleri Ve hatta varlýk ve hayatta erkek olmak ne manaya gelir? Niçin bu sorularýn cevabýný arayan bir eðitim mümkün olmasýn? Bugünkü erkeðin Sýkýntýsýný aþmak adýna, kaybettiðimiz ama hafýzamýzda duran bilge erkeði yeniden inþa etmek adýna Hatta erkeðin mesuliyetinin altýnýn çizilmesi Formel eðitimin yanýnda kalbin de eðitilmesi; erkeðin erkân ve edepten geçmesi Bilmediðimiz bir erkek deðil bu; bir dönem yaþadý buralarda. Bu erkeði yoðuran ocaklar, dergâhlarýmýz oldu, oralarda insan bu mekanlarda hem aklen ve hem de kalben besleniyordu Böylelikle ortaya bir erkek/kadýn modeli çýkýyor Þimdilerden baþka erkek ve baþka türlü bir kadýn. Birbirlerinin mukabili Ve birbirlerinin yardýmcýsý olan. Sorun; kadýný Rabbinin emaneti olarak görmeyen Kalbini yitiren, sadece bedeniyle kalan erkek zavallý ve sefil bir erkek olarak karþýmýza çýkýyor Geleneðin rol daðýlýmýna ve bu daðýlýmýnda Ortaya çýkan görece farklýlýklara feminist teoriyle yaklaþýrsak yanýlýrýz Erkeðin reisliði ve kadýnýn ev hanýmlýðý ”efendi-köle” dikotomisiyle okunamaz Anane veya dini metinlerdeki kimi esaslarý bütününden baðýmsýz okursak, doðal olarak netice itibarýyla tahakkümcü bir erkeðe varmýþ oluruz Erkeðin þekillenmesinde yanlýþ okumalarýn tesiri var Geleneðin ruhu deforme olmuþ; erkek tahakküm etmiþ, kadýn da uðradýðý mahkûmiyet sebebiyle buðz etmiþ bu durunm bir erkeðin ve kadýnýn asla bütünleþemeyecekleri iki farklý varlýk olarak kabul görmesiyle sonuçlanmýþtýr Mustafa CÝLASUN
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Mustafa CÝLASUN, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |