Şiir, tarihten daha felsefidir ve daha yüksekte durur. -Aristoteles |
|
||||||||||
|
Bu yazı Zaman gazetesi yazarı Şahin Alpay'a ait. Türkiye'de yazarların kime hizmet ettiğini, neden gerçek kalem sahiplerinin yazar olmadığını gösteren bir yazıdır aynı zamanda. Hatırlarsanız Amerikan Büyükelçiliği'ne yapılan saldırıda Hürriyet yazarı orada yaralandı. Peki sorarım size, o yazarın büyükelçilikte ne işi vardı? Hiç şüphesiz ki gazeteciden terörist olmaz; ama ajan olur. Dikkat edin en etkili silah kalemdir ve Türkiye kalemşör doludur. Bunların amacı patronlarına hizmet etmekten öteye geçemez. Türkiye onlar için bir dananın ağzındaki ottan farksızdır. Fakir bir kadın zina yaparsa suç olur, zengin bir kadın yaparsa çağdaşlık olur. Avrupa zengindir çağdaştır, İslam ülkeleri fakirdir geri kalmıştır. Aslında her iki medeniyet de ruhlara ve bedenlere karşı namussuzdur. Batı medeniyetini vaftiz, İslam medeniyetini de abdest temizleyememiştir. Kirli oyunlar içinde her iki medeniyet alabildiğine kirlenmiştir. Batı medeniyetinin de daha çok vaftize ihtiyacı vardır, İslam medeniyetinin de daha çok abdeste ihtiyacı vardır. Aydınlanma çağı geride kalmıştır. Şimdi aklanma ve temizlenme, arınma çağına ihtiyacımız vardır. Bunu da yazarlar, felsefeciler, siyasetçiler ve din adamları yapmalıdır. Yalnız vicdanlarına, insanlığa hizmet etmelidirler.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |