Evrim vardır; teorisi yanlıştır. Hayat suda başlamıştır; ama canlılar sudan karaya geçiş yapmamıştır. Sudan çıkan canlılar ilk önce havaya ardından toprağa ve en son olarak da toprağın altına geçiş yapmıştır. Peki evrim bitmiş midir? Kesinlikle hayır. Toprağın altından tekrar suya geçiş olmadığına göre öyleyse... Öyleyse toprağın altından başka bir boyuta geçilerek evrim tamamlanacaktır. Bir organizma sudan çıkıp amfibi bir canlı olmamıştır. Tıpkı yusufçuk böceği gibi uçmaya başlamıştır. Ardından evrimleşerek sadece karada yaşamaya uygun olmaya başlamıştır. Ve sonrasında daha da evrimleşerek toprağın altına inmiştir. Çünkü en zoru toprağın altında yaşamaktır. Ve evrim en zor koşullara uymaya doğru sirayet eder. İnsan şu an toprağın üzerindedir. Peki toprağın altına ne vakit girer? Tabi ki ölünce. Peki ölmek yok olmak mıdır? Ölmek yok olmak olmadığına göre organizma olarak var olmaya devam edecektir; ama evrimleşerek. Çünkü en zor yerdedir: Toprağın altındadır. İnsanın toprağın altından bir ot, bir diken olarak tekrar var olması evrime aykırıdır. O vakit akla şu geliyor: İnsan toprağın altından başka bir boyuta geçerek evrimini tamamlayacaktır. Sonuç itibariyle hayatta tamlık yoktur; ama hayat tamamına ermek ister. İnsan da tamamlanmış bir canlı değildir. Eksiği çoktur. Evrimini bitirmesi gerekir tamamlanması için. İnsanın tamama ermesi ölüm sonrasında evrimine devam etmesiyle olur. Ve ölüm insanın son evrimini başlatır, yeni bir boyuta insanı sokarak. İnsan yeni bir boyuta geçerek asıl anlamını böylece bulur. Tıpkı bir buğdayın önce filizlenmesi, akabinde boylanması, yeşermesi ve başaklanması ve sonrasında da kurup ölmesinin ardından tohumlanması gibi insanın da ölüm hali tohumlanması müteakip filizlenmesi içindir. Evrim vardır; teorisi yanlıştır. Ölümü yok olmak kabul edersek zaten evrimin de anlamı yoktur. Evrim toprağın altına girmek, Yaradanın denizine geçiş yapmaktır.
Kısaca tohum havadan toprağa, topraktan yer altına, yer altından yer üstüne giderek bir seyir ister. Yani saat yönünün tersine hareket eder. Aynı şekilde kertenkele yılana dönüşür; yılan kertenkeleye dönüşmez. Ve ayrıca deve kuşu, penguen havadan karaya doğru bir dönüşüm gerçekleşmiştir. Demek o ki; sudan havaya, havadan karaya, karadan yer altına doğru hayat döngüsü işler. Evrim budur.