..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Roman yazmanın üç kuralı vardır. Ne yazık kimse bu kuralların neler olduğunu bilmiyor. -Somerset Maugham
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Eğitim > ömer akşahan




4 Eylül 2003
Öğrenci Başarısızlığında Yönetimin Yeri  
Çarpıcı bir anketin düşündürdükleri...

ömer akşahan


“Klasik anlamda yönetimin temel görevi insanları ortak amaç değerler etrafında birleştirerek performansını yükseltmek ve yeterli hale getirmektir.


:BJJI:
Ömer AKŞAHAN

Şanlıurfa Milli Eğitim Müdürlüğünce “Üniversite Öğrenci Seçme Sınavında Şanlıurfa İlinde Öğrenci Başarısını Etkileyen Problemler” başlığı altında, il merkezindeki beş lisede her okuldan seçilen 100’er denek öğrenciye uygulanan bilimsel anketin sonuçlarından “Yönetici ve Öğretmenlere” yönelik, öğrencilerin ankete verdikleri yanıtlardan derlenen sorunları hiçbir ek yoruma gerek kalmaksızın mesleki özeleştiriye verdiğim önem nedeniyle yayımlamayı uygun gördüm.
Haber kutsal, yorum özgürdür. Yorumu sizlere bırakıyorum.

Öğretmenlere İlişkin Sorunlar                                         %
1.     Öğretmenlerin verdikleri notları tehdit unsuru olarak kullanmaları           73,8
2.     Öğretmenlerin etkili ders işleme yöntemlerini bilmemeleri           69,8
3.     Ders müfredatının zamanında ve yeterli düzeyde işlenmemesi           69,2
4.     Var olan ders araç gereçlerinin derste yeterince kullanılmaması           67,4
5.     Öğretmenlerin öğrenciler arasında ayrım yapması                 65,2
6.     Öğretmenlerin öğrencilerle seviyeye uygun iletişim kuramaması           64,2
7.     Öğretmenlerin başarıyı değerlendirmeyi bilmemeleri           63,4
8.     Öğretmenlerin başlarındaki bilgi yetersizliği                              60,6
9.     Öğretmenlerin öğrencilerini tanımamaları (psikolojik, sosyal, ekonomik)          58,6
10.     Öğretmenlerin kaba kuvvete başvurmaları                              52,8
11.     Öğretmenlerin sınıf içerisinde ders dışı konularla zaman geçirmeleri                47,4

Yöneticilere İlişkin Sorunlar                                    
1.     Okullarda disiplin sağlanamaması                                   71,6
2.     Okul yöneticilerinin eğitim ve öğretimle yeterince ilgilenmemesi               70
3.     Üst düzey yöneticilerin okul ziyaretlerinde öğrenci sorunlarını dinlememeleri     64,6
4.     Okul yöneticilerinin gerek öğretmenleri gerek öğrencileri başarı konusunda
isteklendirmemeleri                                         63,4
5. Okul yöneticilerinin yanlış tutumları                                   63,2
6. Okul müdürlerinin öğrencilerle gerekli iletişimi kuramamaları                    54,6
7. Okul yöneticilerinin okul aile işbirliğini sağlayamamaları                    54,2
8. Okulların belli aralıklarla teftiş edilmemeleri                              53
9. Okul yöneticilerinin sosyal faaliyetlere gerekli önemi vermemeleri               47,2

“Klasik anlamda yönetimin temel görevi insanları ortak amaç değerler etrafında birleştirerek performansını yükseltmek ve yeterli hale getirmektir.
Anketi oluşturan 81 soru incelendiğinde; belirlenen sorunlar doğrudan ve dolaylı olarak yöneticilerin bilgi yetenek ve eğitim yönetim anlayışlarındaki yetersizliklerin öğretim sürecine yansımasıdır. Yönetici ne ise okul odur, anlayışı yönetim alanında halen geçerli bir sayıltıdır. Okul yöneticileri okulun başarısı ve başarısızlığında birinci derecede sorumludur.
Eğitim sistemindeki sorun bir liderlik sorunudur. Bu liderliğin eğitimin her kademesinde gösterilmesi gerekmektedir. Okul müdürünün de yeni arayışlar içerisine girmesi, okulunda yetiştirmek istediği insan profiline ilişkin bir vizyon geliştirmesi gerekmektedir. Mevzuatı uygulamak amaç değiş amacı gerçekleştirmek için araç olmalıdır. Yönetici milli eğitimin ve okulun özel amacını personelin anlayabileceği açık ve net bir şekilde ortaya koymalıdır.
Öğretmen, okul müdürü, üst yöneticiler eğitim öğretim süreci sonucundaki başarı ve başarısızlıktan aynı derecede sorumludur. S.19”     
“Amaç öğrencilerin bilgi beceri ve yeteneklerini geliştirmekse öğrenci merkezli bir yönetim ve eğitim anlayışının kabul edilmesi gerekmektedir. Yöneticilerin okulları ile ilgili vizyona sahip olmaları yeterli değil, bu vizyonu öğrenci, öğretmen ve diğer ilgililerle paylaşması gerekmektedir. % 54,6 oranında öğrenci, okul yöneticilerinin öğrencilerle gerekli iletişimi kuramadığını söylemekle okul yöneticilerinin paylaşacakları bir vizyonunun olmadığı düşüncesini güçlendirmektedir.
Öğretmenlerin etkili ve verimli olmaları, derse iyi hazırlanıp sınıf seviyesine uygun planlamalar yaparak dersleri işlemeleriyle mümkündür.
Anket sorularına verilen cevaplardan anlaşıldığı üzere, öğretmenlerin öğrenciler arasında ayrım yapması, öğrencilerle seviyeye uygun iletişim kuramaması, sınıflarda farklı seviyelerdeki öğrencilere aynı seviyede ders verilmesi, öğretmenlerin öğrencilerini tanımamaları ile ilgili bir durumdur. S.20-21”
          

Kaynak: Üniversite Öğrenci Seçme Sınavında Şanlıurfa İlinde Öğrenci Başarısını Etkileyen Problemler, Hazırlayanlar: Coşkun, Halil Ömer / Koordinatör, Milli Eğt. Md. Yrd., Karaköse, Bekir / İlköğ.Müf.Yrd., Kızılkaya, Mesut / İlköğ.Müf.Yrd., Bulut, Erhan / İlköğ. Müf.Yrd, Gökdaş, Ömer / İlköğ. Müf. Yrd., Aslan, Yetkin / İlköğ. Müf. Yrd., Suçeken, Fatih, / İlköğ. Müf. Yrd. Araştırma Raporu, Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Şanlıurfa, Mayıs 2001, 35 sayfa                              



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın eğitim kümesinde bulunan diğer yazıları...
Öğrenci Notu Üzerine...
Öğrenci Odaklı Eğitim
Eğitimde Yeni Yapılanmaya Gidilirken...

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ödemişli Güzide Bestekar Kasım İnaltekin (*)
Nietzsche Ağladığında
Engellilerden Kutsal Çağrı
Mustafa Erdal
Goethe Der ki...
Engellilerden Kutsal Çağrı
Atatürk Çocukları Kütüphanesi
Ben İstediğim Sürece Yaşarım!
Ödemiş Üç Eylül Parkı İle Londra Hyde Park
Safranbolu"ya Aşık Olmak...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hiçliğe Övgü [Şiir]
Kayıtdışı Şiir [Şiir]
Gece Dokunuşları [Şiir]
kalem [Şiir]
Meğer [Şiir]
Güz Yağmurları [Şiir]
Küçük Mariya İçin Kar Senfonisi [Şiir]
Giderken Düşürdünüz 'Ben'i Çantanızdan [Şiir]
Issız Sokak [Şiir]
ayrılıklar [Şiir]


ömer akşahan kimdir?

Kendini nasıl anlatır ki insan… Oturup yazılmaya kalkılsa, her edebiyat işçisinin yaşamı kalın bir roman olur. Ben bunu zaman zaman yazdığım denemelerde ve şiirlerimde yansıtmaya çalışıyorum. Yapıtlarımı izleyenlere küçük birer ipucudur; söylenen her bir sözcüğümüz, tümcemiz. . Kendimi şiirde ilk keşfedişim beni aynı zamanda büyük bir hayal kırıklığı yaşattı ve düzene yenik düştüm. Yol göstericim de yoktu yanımda; düzene isyan edeceğime, şiire küsüp öyküye yöneldim. Bütün bu yaşananlar ortaokul dönemime rastlar. Yine bir gün düzen beni aldı, bir sonbahar yaprağı gibi Aydın Dağlarının zirvesine fırlattı. Yıl 1981. Ve beni yeniden hayata bağlayan sihirli gücün şiir olduğunu orada anladım. O gün bugündür, can yoldaşım, arkadaşım, sırdaşım ve en büyük sığınağımdır ŞİİR! İnanıyor ve haykırıyorum; şiir mabedinde yanmayan hiç kimse, ben buyum, ben şuyum diyemez. Tek inancım, ömrüm oldukça yazmaya, gerekirse yazdırarak da olsa şiire ihanet etmeyeceğim. Aydın’ın İncirliova ilçesinde, ‘53 yılının Ocak ayında, bir Kova erkeği ve sevgili annemin tek eşinden 14. yavrusu olarak dünyaya gelmişim. Babam ve annem ümmiydi. Okul yüzü görmemiş bir ailenin ilk üniversite mezunu olarak kutsal öğretmenlik uğraşımı resmi düzeyde ‘99 yılına dek sürdürdüm. Halen özel sektörde işimden arta kalan zamanlarda, öğrencilere Türkiye’nin hemen her noktasında şiir dersleri veriyorum, gönüllü. Yeni Türk şiirini mevcut Türkçe ve Edebiyat kitaplarından öğrenemeyen gençlere yeni Türk şiirinin kapısını aralamaya çalışıyorum. İnanın bu çalışmalarda şiir adına öyle ilginç olaylara tanık oluyorum ki, gözyaşlarınızı inanın tutamazsınız. Tüm uğraşlarımdan edindiğim çok önemli bir gerçeğin altını kalınca çizmek istiyorum: ŞİİR ÖYLESİNE SİHİRLİ BİR ANAHTAR Kİ, AÇMADIĞI BİR KAPIYI GÖSTEREN HENÜZ ÇIKMAMIŞTIR! Bugüne dek, bir çok edebiyat dergilerinde şiir, deneme, öykü, inceleme, gezi , anı yazılarımla yer aldım. ‘90’da Ödemiş EFE dergisi yöneticiliği, Almanya’da Almanca yayımlanan GEMEİNSAM adlı yayının sorumluluğunu yaptım. Almanca şiir, öykü denemelerinin yanı sıra yurda döndükten sonra da Almancadan Türkçeye şiir kazandırma çalışmalarımı yayımladım. ‘90’da “Nasıl Çalışalım? Nasıl başaralım?” adlı çalışmam M. E. B. ca tavsiye edildi. Egebank tarafından 3000 adet basıldı. ‘98’de ilk şiir kitabımı Sivas’ta yakılan 37 güzel insana adadığım için yalnızca 37 şiir içermektedir. Evliyim. Eşim de emekli sınıf öğretmeni olup, bir oğlum ve bir kızımla beraber yaşamımızı renklendirmeye çalışmaktayız.

Etkilendiği Yazarlar:
Mayakovski, Cemal Süreya, Sabahattin Ali, Cahit Tanyol


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ömer akşahan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.