Roman yazmanın üç kuralı vardır. Ne yazık kimse bu kuralların neler olduğunu bilmiyor. -Somerset Maugham |
|
||||||||||
|
Şanlıurfa Milli Eğitim Müdürlüğünce “Üniversite Öğrenci Seçme Sınavında Şanlıurfa İlinde Öğrenci Başarısını Etkileyen Problemler” başlığı altında, il merkezindeki beş lisede her okuldan seçilen 100’er denek öğrenciye uygulanan bilimsel anketin sonuçlarından “Yönetici ve Öğretmenlere” yönelik, öğrencilerin ankete verdikleri yanıtlardan derlenen sorunları hiçbir ek yoruma gerek kalmaksızın mesleki özeleştiriye verdiğim önem nedeniyle yayımlamayı uygun gördüm. Haber kutsal, yorum özgürdür. Yorumu sizlere bırakıyorum. Öğretmenlere İlişkin Sorunlar % 1. Öğretmenlerin verdikleri notları tehdit unsuru olarak kullanmaları 73,8 2. Öğretmenlerin etkili ders işleme yöntemlerini bilmemeleri 69,8 3. Ders müfredatının zamanında ve yeterli düzeyde işlenmemesi 69,2 4. Var olan ders araç gereçlerinin derste yeterince kullanılmaması 67,4 5. Öğretmenlerin öğrenciler arasında ayrım yapması 65,2 6. Öğretmenlerin öğrencilerle seviyeye uygun iletişim kuramaması 64,2 7. Öğretmenlerin başarıyı değerlendirmeyi bilmemeleri 63,4 8. Öğretmenlerin başlarındaki bilgi yetersizliği 60,6 9. Öğretmenlerin öğrencilerini tanımamaları (psikolojik, sosyal, ekonomik) 58,6 10. Öğretmenlerin kaba kuvvete başvurmaları 52,8 11. Öğretmenlerin sınıf içerisinde ders dışı konularla zaman geçirmeleri 47,4 Yöneticilere İlişkin Sorunlar 1. Okullarda disiplin sağlanamaması 71,6 2. Okul yöneticilerinin eğitim ve öğretimle yeterince ilgilenmemesi 70 3. Üst düzey yöneticilerin okul ziyaretlerinde öğrenci sorunlarını dinlememeleri 64,6 4. Okul yöneticilerinin gerek öğretmenleri gerek öğrencileri başarı konusunda isteklendirmemeleri 63,4 5. Okul yöneticilerinin yanlış tutumları 63,2 6. Okul müdürlerinin öğrencilerle gerekli iletişimi kuramamaları 54,6 7. Okul yöneticilerinin okul aile işbirliğini sağlayamamaları 54,2 8. Okulların belli aralıklarla teftiş edilmemeleri 53 9. Okul yöneticilerinin sosyal faaliyetlere gerekli önemi vermemeleri 47,2 “Klasik anlamda yönetimin temel görevi insanları ortak amaç değerler etrafında birleştirerek performansını yükseltmek ve yeterli hale getirmektir. Anketi oluşturan 81 soru incelendiğinde; belirlenen sorunlar doğrudan ve dolaylı olarak yöneticilerin bilgi yetenek ve eğitim yönetim anlayışlarındaki yetersizliklerin öğretim sürecine yansımasıdır. Yönetici ne ise okul odur, anlayışı yönetim alanında halen geçerli bir sayıltıdır. Okul yöneticileri okulun başarısı ve başarısızlığında birinci derecede sorumludur. Eğitim sistemindeki sorun bir liderlik sorunudur. Bu liderliğin eğitimin her kademesinde gösterilmesi gerekmektedir. Okul müdürünün de yeni arayışlar içerisine girmesi, okulunda yetiştirmek istediği insan profiline ilişkin bir vizyon geliştirmesi gerekmektedir. Mevzuatı uygulamak amaç değiş amacı gerçekleştirmek için araç olmalıdır. Yönetici milli eğitimin ve okulun özel amacını personelin anlayabileceği açık ve net bir şekilde ortaya koymalıdır. Öğretmen, okul müdürü, üst yöneticiler eğitim öğretim süreci sonucundaki başarı ve başarısızlıktan aynı derecede sorumludur. S.19” “Amaç öğrencilerin bilgi beceri ve yeteneklerini geliştirmekse öğrenci merkezli bir yönetim ve eğitim anlayışının kabul edilmesi gerekmektedir. Yöneticilerin okulları ile ilgili vizyona sahip olmaları yeterli değil, bu vizyonu öğrenci, öğretmen ve diğer ilgililerle paylaşması gerekmektedir. % 54,6 oranında öğrenci, okul yöneticilerinin öğrencilerle gerekli iletişimi kuramadığını söylemekle okul yöneticilerinin paylaşacakları bir vizyonunun olmadığı düşüncesini güçlendirmektedir. Öğretmenlerin etkili ve verimli olmaları, derse iyi hazırlanıp sınıf seviyesine uygun planlamalar yaparak dersleri işlemeleriyle mümkündür. Anket sorularına verilen cevaplardan anlaşıldığı üzere, öğretmenlerin öğrenciler arasında ayrım yapması, öğrencilerle seviyeye uygun iletişim kuramaması, sınıflarda farklı seviyelerdeki öğrencilere aynı seviyede ders verilmesi, öğretmenlerin öğrencilerini tanımamaları ile ilgili bir durumdur. S.20-21” Kaynak: Üniversite Öğrenci Seçme Sınavında Şanlıurfa İlinde Öğrenci Başarısını Etkileyen Problemler, Hazırlayanlar: Coşkun, Halil Ömer / Koordinatör, Milli Eğt. Md. Yrd., Karaköse, Bekir / İlköğ.Müf.Yrd., Kızılkaya, Mesut / İlköğ.Müf.Yrd., Bulut, Erhan / İlköğ. Müf.Yrd, Gökdaş, Ömer / İlköğ. Müf. Yrd., Aslan, Yetkin / İlköğ. Müf. Yrd., Suçeken, Fatih, / İlköğ. Müf. Yrd. Araştırma Raporu, Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Şanlıurfa, Mayıs 2001, 35 sayfa
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ömer akşahan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |