..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"İşimden büyük tat aldığımı söylemeliyim." -John Steinbeck
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Deneysel > Uçiskazdika




16 Eylül 2003
Yaşamam İçin Bir Neden Söyle  
Uçiskazdika
Kurgusal bir öykü. Ama gerçekleşebilirdi.


:AIFF:

Yaşamam için bir neden söyle dedi . Uykudan telefonu ile uyanmıştım . Efendim dedim , ne dediniz . Yaşamam için bir neden söyle dedi tekrar , bıkkın bir sesle . Bu bir şaka mı dedim , sabah sabah , saat daha ... Saatime baktım , saat daha beş . Bırak saati şimdi dedi , bana yaşamam için bir neden söyle . Ne söyleyebilirdim ki . Sizi tanımıyorum dedim , yaşamanız için size gerekli olan nedeni nasıl bilebilirim. Uzun bir sessizlik oldu . Sonra fısıltıyla haklısın dedi ve telefonu kapattı . Ahizeden gelen düdük sesi yüreğimin çarpıntısını bastırmaya başlayıncaya kadar telefonu kapatmayı akıl edemedim . Ayakta şaşkın öylece duruyordum . Neden sonra telefonu kapatıp sıcak yatağıma döndüm . Böyle deliler de hep beni bulur diye düşünüyordum . Tekrar uyumaya çalıştım , ama uykum kaçmıştı . Kulaklarımda sesi yankılanıp duruyordu . Kimdi acaba , ne derdi vardı . Yoksa intihar etmeyi mi düşünüyordu . Birden yataktan fırladım . Telefonun yanına gittim , ahizeyi kaldırdım . Ne yapıyordum , kimi arayacaktım . Arayanın kim olduğunu bilmiyordum ki . Telefonun başında kendi kendime konuşuyor ve söyleniyordum . Aptal kafa , sen ne biçim bir insansın . Ya intihar ettiyse . Belki de son umudu bu telefon ve benim ona söyleyebileceğim birkaç sözdü . Ne yaptım ben . Niye hemen sizi tanımıyorum diye tersledim onu . Tanımam önemli miydi , yalnızca bir sıcak ses , bir ilgi arıyordu belki . Onunla biraz konuşsam belki intihar düşüncesinden vazgeçerdi , onu kurtarabilirdim . Bir daha arar mıydı acaba . Bir sigara yaktım ve telefonun yanındaki koltuğa oturdum . Belki de yalnızca bir şakaydı diye kendimi avutmaya çalışıyordum . Hem intihar düşüncesini de nereden çıkarmıştım . Ama boşuna . Sesi hiç de şaka yapıyor gibi değildi. İntihar etmeyi düşündüğüne emindim . Ya bir daha ararsa , ona ne cevap verecektim . Yaşaması için bir neden ne olabilirdi ki . Bir neden aklıma gelmiyordu . Ben niçin yaşıyordum , bir nedenim var mıydı . Aklıma önce ailem geldi . Ailem ne yapardı , ben olmasam . Onlara bir yararım var mıydı . Düşünüyordum da , şimdiye kadar dertten başka bir şey vermemiştim onlara . Ya arkadaşlarım , sevdiklerim . Ben olmasam yaşamlarında bir şey değişir miydi . Bir gün ansızın ortadan kaybolsam ne düşünürlerdi . Nereden çıkmıştı şimdi bu telefon . Ne güzel yaşayıp gidiyordum . Yaşamam için bir neden var mı diye kendimi sorgulamıyordum . Peki bir neden olmalı mıydı . Yaşamayı ben istememiştim ki . O zaman niçin yaşamayı sürdürüyordum . Çıldırmak üzereydim , aradan neredeyse bir saat geçmişti ve ben telefonunu yanındaki koltukta titreyerek oturuyor ve sigara içiyordum . Yaşamak için bir neden bulamamıştım . Ne yaptığımı düşünmeden ahizeyi kaldırdım ve rasgele bir numara çevirdim . Telefonu açan uykulu sese “Yaşamam için bir neden söyle “ dedim .




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın deneysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Oyunbaz Obur Kedi ile Açıkgöz Muhabbet Kuşu
Uçiskazdika
Yüreksiz Tüfekli Av ile Tüfeksiz Yürekli Avcı

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bulut Parçası
At Gitsin
Birazcık Isıtabilseydim Ellerini

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Nokta [Şiir]
Döngü [Şiir]
Camille [Şiir]
Masal [Şiir]
Y [Şiir]


Uçiskazdika kimdir?

1,2,3,4,5 İşte Hodri Meydan Bir bilmecedir Dinlediğin Çöz beni bul Artık Bir tek çığlıktır gözlerime Takılan

Etkilendiği Yazarlar:
Özdemir Asaf, Tahsin Yücel


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Uçiskazdika, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.