..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçeği arayan bir insan, öncelikle her şeyden gücü yettiğince kuşku duymalıdır. -Descartes
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Murat Sayım




13 Nisan 2004
Şarkılar Beceriksizliğimizi Gösteriyor  
Murat Sayım
Duyguların paylaşılabildiği zemini hazırlayan şarkılara içerik olarak bakıldığında içimizde var olan, eğer yoksa yaratılan hüznü kullandıklarını görürüz. Bu saf bir zevk değildir. Ya birileri acı çekiyordur ya da ‘ben’ acı çekiyordur.


:BFDA:
Güzel bir hikaye okuduğumda almış olduğum haza doyum olmuyor. İçimdeki mutluluk tınısı hiçbir hüzne rastlamadan ve eski benliğimin yenilenmiş bir hale gelmesiyle birlikte zevk alıyorum yaptığımdan. Bu zevk saf bir zevk. Hiç kimsenin acı çekmeden ve çektirmeden yaşadığı haz. Diğer bütün keyif verici ve hoşlandığım şeyler içinde bu geçerli. Oysa birçok şarkıda beni tıkayan bir şeyler var. Duyguların paylaşılabildiği zemini hazırlayan şarkılara içerik olarak bakıldığında içimizde var olan, eğer yoksa yaratılan hüznü kullandıklarını görürüz. Bu saf bir zevk değildir. Ya birileri acı çekiyordur ya da ‘ben’ acı çekiyordur.

Teker teker örnek vermek yerine sizlerin aklınıza gelen ilk şarkının dizelerini düşünmenizi istiyorum. En çok sevdiğimiz şarkılarda bile yaşanan yas, hüzün, sevgiliden ayrılma, aldatma, çapkınlık, affedememe, umursamama, ilişkideki mutsuzluk duyguları temaları farkına varmadan bizim yüreklerimizde beslenen, beslendikçe büyüyen duygular bütünlüğüne ulaştırıyor.

Aslında bu tür şarkılar bizlerden puan kazanıyorsa ortaya şu sonuç çıkıyor: Bizler ilişkilerimizde beceriksiziz. Beceriksizliğimiz yetmiyormuş gibi bir de bundan zevk alıyoruz. Zevk ile beslenen acı duygulardan benlik kurtulmak istemiyor ve böylece ilişkilerde acıyı yaşamak ve sonrasında bundan zevk almak ‘mutluluk’ oluyor. Amiyane tabirle, acı çekmeden yaşayan insanı adamdan saymıyorlar.

Hayatında hiçbir ayrılık hüznü yaşamamış biri ayrılık temalı bir şarkıyı dinlediği zaman o hüzne tanık oluyor ve kendisiyle birlikte etrafındaki insanların da bundan zevk aldığını görünce, ister istemez o yaşamamış olduğu duyguyu, benliği deneyimlemek istiyor. Böylelikle bir kısır döngü içine girip artık mutluluğun adı hüzün oluyor. Birçok şarkıda buların besleyici malzemeleri haline geliyor.

İlişkilerimizdeki bunca beceriksizliği ve iletişimsizliği halletmek yerine bundan zevk alır bir hale gelmek sorunu daha da çözülmez hale sokuyor. Sonuç olarak şarkılar acılarımızı paylaşırmış gibi görünüp, onları besliyorlar. Ama en önemlisi şarkılar bizim beceriksizliğimizi gösteriyor. Keşke mutluluğun adına birçok şarkı yazılsa, belki o zaman insanlık bile değişebilir.





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ataerkillik Küçük Yaşta Aşılanır.
Varken Yok, Yokken Var
"Spermler" Sokakta Yarışıyorlar
Misafirperverliğimize Ne Oldu?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kelimesiz Düşünen Şiir [Şiir]
Bir Akşam Üstü [Şiir]
Milliyetçi Tahta Kurdu [Şiir]
Çocuklar [Şiir]
Kuaförler ve Sevgilimin Saçları [Öykü]
Anakronik Savaşlar [Öykü]
Pisuar [Öykü]
Moda ve Uzaklaşan Benlik [Eleştiri]
Konutlaşmış Yaşam [Eleştiri]
Bir Yalnızlık Öyküsü [İnceleme]


Murat Sayım kimdir?

Doğuş Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü'nden mezun oldum ve aynı bölümde Yüksek Lisans öğrencisi ve Araştırma Görevlisiyim .

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum yazarlar


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Murat Sayım, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.