Bilgi sakalla ölçülmez. -Moliere |
|
||||||||||
|
Anaokullarında İngilizce dersleri için çeşitli yöntemler belirlenmiş bulunmaktadır. Etkinlikler sırasında (çember zamanı, grup aktivitesi, sanat aktivitesi, serbest zaman...v.b.) öğrenim için ayarlanan ortamlarda öğrenciler çalışmalarını yaparlarken öğretmen desteğiyle İngilizce öğrenirler. Her etkinlikte öğretmenin rolü değişmektedir. Ancak öğretmenin “çift rollülük” tekniğini kullanması her etkinlik için uygundur. “Çift rollülük” kısaca öğretmenin sınıfta tekken iki kişi konuşuyormuş gibi yapmasıdır. Bu karşılıklı bir diyalogdur. Tıpkı sahnede rol almış gibi iki kişinin konuşmasının canlandırılması öğrencilerinin dikkatini çeker. Daha ilginci öğretmen İngilizcelerinin pekişmeleri için bolca sorular sorduğu için, ilk söylenen cümlenin bir soru olduğunu, böylece bu cümlenin öğretmenin kullandığını, ikinci cümlenin ise bir yanıt olduğunu ve bunun karşılıklı iletişim kuran iki insanın tiplemesi olarak algılamalarıdır. Bu onların sorulan soruya nasıl cevap vermeleri gerektiğini gösteren bir modeldir. Mesela, sanat aktivitesi sırasında öğrenciler herhangi bir boyama ve yapıştırma çalışması yaparken, öğretmenin: -what are you doing? (Ne yapıyorsun?) diye sorması ve ardından başka bir tonla veya tipleme ile,-I am coloring. (Boyuyorum.) diye cevap vermesi öğrencilerin soruyu ve nasıl cevap vermeleri gerektiğini algılamalarını kolaylaştırıyor. Öğretmenin çift rollülüğünden sonra öğrencilere dönüp ilk tiplemenin yaptığı soruyu sorması (what are you doing?) ve ardından susması öğrencilerin ikinci tiplemenin yerini almalarına ve soruyu diyalogdaki gibi cevaplamalarını sağlıyor. Çift rollüğün pekiştirilmesi aynı zamanda öğrencilerin ilk tiplemeyi de uygulamalarını sağlıyor, yani arkadaşlarına veya öğretmenine soruyu sorabiliyor. Bu çift rollülüğün temel özelliklerinden bir tanesi ses tonun iyi ayarlanmasıdır. Ses tonu iyi ayarlanmazsa istenilen sonuçlar elde edilmeyebilir. Eğer öğrencilerin diyalogdaki ilk tiplemeyi uygulamaları isteniyorsa onun ana karakter seslendirmesinde olması gerekir. İkinci tipleme birinci tiplemeden biraz daha pasif olmalıdır. Örneğe dönecek olursak, eğer “What are you doing?” cümlesi pekiştirilsin isteniyorsa ve cevabın arka planda kalması isteniyorsa o zaman ilk cümlenin net ana karakter tiplemesinde olması gerekir. İlk tiplemenin endişeli veya meraklı olurken ikinci cevap veren karakterin normal bir karakter olması bunu sağlar. Herhangi bir etkinlikte çift rollülük kolayca uygulanabilir. Bunun için sadece öğretmenin çift role bürünmesi yeter. Öğrencilerin öğretmenin çift rollülüğünü görmeleri onları hem eğlendirecek hem de meraklarını arttıracaktır. Rol sırasında öğrencilerin sosyolojik açıdan gördükleri iki insanın kurduğu iletişimdeki etkileşimdir. Bu etkileşim onlara hiç de yabancı değildir. Çünkü çocuklar her şeyi etkileşim halinde öğrenirler. Bu iletişim ne kadar farklı karakterlere bürünürse o kadar verimliliği artar. Öğretmenlerinin çift role bürünmesini gören öğrenciler bunu özümserler ve kendi aralarında etkinlik yaparken çift role bürünebilirler. Hatta başka tiplemelerde yapabilirler. Öğretmeni model olarak alıp kendi aralarında diğer tiplemelere kayan öğrenciler İngilizce için ortam yaratmış olurlar ve İngilizce’yi daha canlı, kolay ve zevkli öğrenirler. Çift rollülük uygulanan birçok teknikten bir tanesidir. Bu teknik benim kendi deneyimimle belirlediğim bir tekniktir. Kendi deneyimim olduğu için bu tekniğin uygulanabilirliği sadece 6 yaş öğrencileri için geçerlidir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2025 | © Murat Sayım, 2025
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |