"Bazen bir mısra yaşamı değiştirir." -Kafka |
|
||||||||||
|
M.NİHAT MALKOÇ Bir ülke gelişip serpilmeye durdu mu o ülkenin düşmanlarını sara nöbetleri alır.Geceleri gözlerine uyku girmez.Planlar kurar dururlar.Bu hesapların çoğu terör üzerinedir.Yani vurup kaçmak…Ortalığı velveleye vermek…İnsanlarda korku ve panik yaratmak… “Ne oluyoruz,nereye gidiyoruz?”dedirtmek…. Bu durum en çok istikrarı ve ekonomiyi baltalar.Döviz fırlar,borsalar alt-üst olur….Daha bilmem neler…. Ülkemiz son yıllarda bir toparlanma sürecine girdi.Döviz artık günübirlik artmıyor.Yıllardan beri yerinde sayıyor yabancı paralar….Türk parasının değeri ve itibarı arttı.Artık milyon ifadeleri de tarihe karıştı.Bu da psikolojik bir rahatlık kazandırıyor insanımıza.En azından yabancılara maskara olmuyoruz. Faizler Cumhuriyet tarihinde görülmemiş bir şekilde düştü.Artık paradan para kazanma devri bitti.Parayı bankaya yatır,yat uzan,gelsin nemalar…Yok böyle bir şey artık…Zaman yatırım zamanı…Çalışmayan,koşturmayan avucunu yalar. Vurgunlar da yarı yarıya azaldı.Tüyü bitmemiş yetimin hakkını yiyenler hesaba çekiliyor.Uzanlar,Demireller,Aksoylar,Karamehmetler,Bilginler,Çağlarlar,Doğanlar hesap veriyor.Oluklar temizleniyor.Türkiye’nin önü açılıyor. Böyle bir zamanda ve ortamda terör oyununun tekrar sahnelenmesi enteresandır.Çünkü adı üzerinde,terör gelişmiş ülkelerin tek tabanca özelliğini muhafaza etmeleri için gelişmekte olan ülkelere oynadıkları çirkin bir oyundur. Türkiye’nin kabuğunu kırdığını gören sözde müttefiklerimiz aynı aş’ı ısıtıp önümüze koymaktalar.Bu zehirli aş’ı biz çok iyi tanıyoruz.Yemezler artık diyeceğim ama yediriyorlar. Son günlerde bölücü terör örgütünün eylemleri belirgin bir biçimde arttı. Yollara mayınlar döşeniyor…. Pusular kuruluyor… Şehirlerarası yollar kesilerek askerler kaçırılıyor… Eşkıyalar dağlarda salya-sümük cirit atıyor… Terör bir insanlık suçudur.Bunu yıllardan beri uygar(!) dünyaya deklare ediyoruz.Fakat bir türlü anlatamıyoruz.Türkiye’deki terör eylemlerini haber bültenlerinde dünyaya duyuran CNN,Reuters gibi büyük dünya televizyonları ve ajansları bile Türkiye’ye yönelik teröre destek veriyorlar.İnsanlarımızı hunharca katleden canilere terörist demiyorlar.Milis diyorlar,direnişçi diyorlar…Bilmem daha neler… Geçenlerde İngiltere’nin başkenti Londra’daki metrolara düzenlenen bombalama eylemlerinde ellinin üzerinde insan hayatını kaybetti.Yüzlercesi de yaralandı.Dünya ayaklandı adeta…Alarma geçti sözüm ona medenî(!) ülkeler…Bombalamalarda bir de Türk kızı öldü. Türkiye’de onlarca insanımız günahsız yere ölürken dünya devletleri canilere terörist demeye dili varmıyor.Fakat benzer durum kendi ülkesinde cereyan ederken yer yerinden oynuyor. Olmaz böyle bir şey…Terörün dini ve milliyeti olamaz.Terör zalimliktir;Allah’ın eşref-i mahlukat olarak dünyaya gönderdiği insanı hiçe saymaktır.Terörün seni beni olmaz. “Senin teröristin kötüdür,benimki iyidir” gibi bir saçmalığı sağduyulu insanlar telâffuz edemez. Geçenlerde ABD’li bir yetkili Türkiye’nin Kuzey Irak’a geçip teröristleri etkisiz hâle getirecek bir operasyona izin veremeyeceklerini söylüyordu.Irak bağımsız bir ülkeymiş.Kendi yönetimi varmış…Irak bağımsızsa sizin orada ne işiniz var?Amerikan çizmeleri altında bağımsız yaşamayı benim aklım almıyor.Zavallı Iraklılar özgürlüğün tadını çıkara çıkara,bağımsız bağımsız ölüyorlar.Böyle bir komedi olur mu demeyin,oluyor işte… Kuzey Irak’a girip teröristleri etkisiz hâle getiremezmişiz.Bu ne demektir?Bu teröre destek değil de nedir?Böyle müttefik düşman başına!.... Geçenlerde Adıyaman İl Jandarma Alay Komutanlığı’nda vatani görevini yaparken izinli olarak Trabzon’a gelmek için yola çıkan Jandarma Er Coşkun Kırandi,Tunceli-Pülümür yolunda PKK-KADEK terör örgütü mensupları tarafından kaçırıldı. Askerliğinin bitmesine üç ay kalmıştı hemşehrimiz Kırandi’nin….Şu anda akıbeti meçhul….Canilerin olmayan insaflarına teslim… Ailesinin tek erkek çocuğu olan Coşkun’un ne günahı vardı?Ne yapmış da kaçırmışlar bu yağız delikanlıyı?Vatanını sevmek suç mu? Bundan on-on beş yıl evvel de Trabzonlu Coşkun Davulcu,askerliğini asteğmen olarak yaparken teröre kurban gitmişti. Ey Avrupa gör bu rezaleti?Yüreği yanmayan yüreği kavrulanların hâlinden ne anlar...İşte sizin kıyıp terörist diyemediğiniz caniler,bir ailenin gece uykularını kaçırdı.Bu mu sizin insafınız?Ama etme bulma dünyasıdır bu dünya…Kimseye ettiği yanında kalmaz. Coşkunlar’ın kabahati vatanı sevmekse biz de suçluyuz.Çünkü vatanımızı,milletimizi,devletimizi çok ama çok seviyoruz.Yaşasın zalimler için cehennem!....
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © M.NİHAT MALKOÇ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |