Yaşam hoştur, ölüm rahat ve huzurludur. Zor olan geçiştir. -Asimov |
|
||||||||||
|
Bu yol nereye çıkardı bilinmezdi. Belki de hep kendi içinde kıvrılırdı. Yolun üstüne dizilmiş taşlar yolu bilirdi de,yol bu taşları hiç hissetmezdi. Yazın sıcaklığı yola vurduğunda yol terledi. Göz yaşı mıydı yoksa? Yol önceleri topraktı,yumuşaktı. İçinden uzanırdı gökyüzüne dallar. Sonra bir bir kopardılar,kırdılar. Sonra taşıdılar yolun kalbine yığın yığın taşlar.Taşlar yol oldu, yollar taş. Bir kadın geldi;belki de gitti. Kadın giderken,kendine benzeyen yolu seçti.Issız... Yolun arkasında-başlangıcında-kadının geçmişi vardı. Kadın geçmişini terk etti.Geçmiş ağlamaya başladı. Sel oldu. Büyük bir gürültüyle kadının arkasından gelmeye başladı. Kadın koştu. Yol suskundu.Gözlerini açıp da bakmadı.Yol hem ıslandı hem de kaının adımlarıyla acıdı. Kadın yolun başlangıcına geçmişini sonuna ise geleceğini koymuştu. Gelecek olanlar gelmedi. Kadın yetişemedi geleceğe. Geçmiş hızlı çıktı. Sular, kadını boğdu.Sular çekilirken içine taşları da aldı. Sonunda toprak ,suları çekti. Kadın topraktandı,toprak oldu. Suları toprak emdi. Geriye sadece toprak kaldı. Her şey en başa döndü. Aslında her şey aynıydı. İnsan değiştiğini sanır bir takım şeylerin;fakat asıl değişen yüzeydir.iç... Toprağın üstüne taş eklenir;ama içi yine topraktır.İnsandır aslında toprağın içi. Geriye kalan her şey bir göz yanılsamasıdır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © sinem sal, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |