..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En büyük mutluluk ve en büyük sıkıntı anlarında sanatçıya gereksinme duyarız. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Sinema ve Televizyon > rey'an yüksel




30 Haziran 2006
Transamerica  
rey'an yüksel
Transamerica bir yol öyküsü, bir geçiş öyküsü. Hem erkeklikten kadınlığa geçisin, hem baba/anne(ya da kısaca "banne") -oğul geçişinin, hem baba-anne-kız/oğul (ya da kısaca “koğul”), hem de koskoca bir ülkeyi doğudan batıya geçişin öyküsü.


:CAFG:
Transamerica

Tür
Dram
Gösterim Tarihi
9 Haziran 2006
Yönetmen
Duncan Tucker
Senaryo
Duncan Tucker
Görüntü Yönetmeni
Stephen Kazmierski
Müzik
David Mansfield
Yapım
2005, ABD , 103 dk.

Oyuncular
Felicity Huffman (Bree Osbourne) , Kevin Zegers (Toby) , Fionnula Flanagan (Elizabeth) , Elizabeth Peña (Margaret) , Graham Greene (Calvin) , Burt Young (Murray) , Carrie Preston (Sydney)

Bree (Sabrina’nın kısaltılmışı), Stanley olduğu dönemdeki halinden üçüncü kişi gibi bahseden muhafazakar, kültürlü, entelektüel ve bir kafeteryada bulaşıkçılık yapan bir transseksüeldir. Ameliyatına birkaç gün kala gelen bir telefonla oğlunun hapiste olduğunu öğrenir onu hapisten çıkarması gerekmektedir ancak Bree bunu istemez. Psikaytrının geçmiş hayatındaki tüm gerçekliklerle yüzyüze gelmesi şartıyla ancak geçiş ameliyatına izin vereceğini söylemesi ya da zorlamasıyla oğlunun yanına gidecek ve oğlunu üvey babasının yanına götürecektir. Bunun için Amerika’nın doğusundan batısına uzun bir yolculuk yapmaları gerekecektir.

Transamerica bir yol öyküsü, bir geçiş öyküsü. Hem erkeklikten kadınlığa geçisin, hem baba/anne(ya da kısaca "banne") -oğul geçişinin, hem baba-anne-kız/oğul (ya da kısaca “koğul”), hem de koskoca bir ülkeyi doğudan batıya geçişin öyküsü.

Amerikan filmlerinde görmeye alışık olmadığımız bir transseksüel var karşımızda bir çok yönden:
Birincisi erkek değil, bu bir ilk ve Felicity Huffman bunun başarıyla altından kalkmış. Umutsuz Ev Kadınları’nda gerçekten umutsuz, anlayışlı üçüz erkek annesini başarıyla canlandırırken -her ne kadar Emy Ödülü’nü de almış olsa- bu denli dikkatimi çekmemişti oyunculuğu. Film boyunca diziyi izlememişseniz eğer Bree’nin gerçek hayatında kadın olduğunu düşünmüyorsunuz ve işin erkek yanı erkek olduğunu da düşünmüyorsunuz o Araf’ta kalmış bir transseksüel gibi görünüyor size. Diğer farklılık da zengin bir ailesi olan Bree zeki, kültürlü, üniversite mezunu ve tutucu bir transseksüel.

Filmde anne rolünü oynayan tecrübeli oyuncu Fionnula Flanagan’ı bir çok filmden ama özellikle Others (Diğerleri) filminden, Graham Green’i Dance with the Wolves (Kurtlarla Dans) filminden tanıyoruz. Kevin Zegers genç oyuncuyu daha önce herhangi bir filmde seyretmedim ama onun oyunculuğunun da altını çizmek gerekiyor.

Yönetmen Duncan Tucker’in ilk filmi Transamerica ama açıkçası film klasik Holywood filmlerinin çok da dışına çıkamamış her ne kadar farklılaşma çabası olsa da. Havada kalan bir sürü soru var Bree’nin geçmişiyle ilgili insanın kafasında.
Film, Berlin Film Festivali’nde, San Fransisco Franeline Festivali’nde, Woodstock Film Festivali’nde En İyi Film, 2005 Fransa Deauville Amerikan Filmleri Festivali’nde En İyi Senaryo, 2006 Altın Küre En iyi Kadın Oyuncu ödüllerinin sahibi.

Filmi izledikten sonra en çok Huffman’a hayranlık duyuyorsunuz ve ayakta alkışlıyorsunuz Bree’yi.

İyi seyirler.

rey'an yüksel



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sinema ve televizyon kümesinde bulunan diğer yazıları...
Jeux D'enfants - Cesaretin Var mı Aşka?
Delicatessen - Şarküteri
C. R. A. Z. Y.
À La Folie... Pas Du Tout / He Loves Me... He Loves Me Not / Seviyor... Sevmiyor...
Kader
Hard Candy - Lolipop
Suçlu Çocuk Girdabı "Tanrı Kent / Cidade de Deus"
Identity / Kimlik
Adaptation

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Felsefik Şiir [Şiir]
Metronom [Şiir]
Kör Nokta [Şiir]
Bulanık Şiir [Şiir]
Oyun Gibi [Şiir]
-miş [Şiir]
Kaptan I [Şiir]
Soğuk Şiir [Şiir]
Maratoncu [Şiir]
Kurdeleli [Şiir]


rey'an yüksel kimdir?

Aslında her ne kadar Türkçe yazmayı çok sevsem ve onun gerektirdiği tüm yazım kurallarına son derece dikkat etsem de ismimi küçük harfle başlatıyorum uzun yıllardır ve sonraları öğrendim ki e. e. cummings de öyle yapmış, sevinmeli mi ya da yine birileri benden önce düşündüklerimi uygulamış diye üzülmeli miyim bilmiyorum. Militan ruhluyum ve bir gün ismimin içindeki bir harfi attım bir kızgın anımda, harfin yerine konacak bir apostrof çıktı sonra "ben buradayım" diye, onu da berime aldım ve reyan oldum, öğrendim ki meğer rey'an Osmanlıca'da herşeyin öncesi demekmiş, reyhanın fesleğen olduğunu bilirsiniz. Yazın dilinde bu ismi kullanıyorum ve bir çok dostum beni böyle bilir.

Etkilendiği Yazarlar:
Yaşar Kemal ve Cemal Süreya


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © rey'an yüksel, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.