..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutlarım her zaman gerçekleşmiyor, ama yine de her zaman umuyorum. -Ovid
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yazarlar ve Şairler > Funda BİLGİLİ




21 Ocak 2007
O Sezen Aksu... Çünkü...  
Funda BİLGİLİ
Farklılığının farkında değilmişcesine köşesinden seyrediyor olup biteni. O biliyor ki fazla söze gerek yok. Sezen Aksu’nun başka bir şeyle, başka bir kimseyle doldurulamaz yeri. Adlandıramayacağım, konumlandıramayacağım, seslendiremeyeceğim ve ne yazık ki anlatmayı başaramayacağım bir yerlerde saklıyorum Sezen Aksu seni…


:BEFG:
O SEZEN AKSU ÇÜNKÜ…

Sezen Aksu o… Hem hepimizden farklı, koyacak bir yer bulamadığımız…Hem içimizden biri; nasıl olup da bizi bizden iyi anlattığına şaşırdığımız…

Sezen Aksu O. Çünkü kendisine dışarıdan bakabilecek kadar içten ve cesur. Camdan bir fanusa kapatıp ulaşılmaz kılmıyor kendini. O fanusun dışına çıkıp olağanüstü bir yetenekle gözlemleyip; sansürlemeden, kısıtlamadan döküp saçıyor gördüklerini. Kah dipsiz bir kuyunun ulaşabildiği en derin yerinden kapkara sözcükleri doluyor diline; kah özgüvenin en yüksek perdesinden bir şarkı yapıyor seslenip yüreklere…

Sezen Aksu O…Çünkü dünyanın tüm yükünü sırtlanmış hissederken kendimizi uzatıveriyor elini tüm içtenliğiyle. Biliyoruz ki bir yerlerde birileri daha yaşıyor bu uçsuz bucaksız acıyı. Çünkü Sezen Aksu öyle söylüyor. “Tebdilimekanda ferahlık yokmuş aslında, acının yüz ölçümü yeryüzünden çokmuş aslında” diyorsa Sezen; vardır bir bildiği. Demek ki içimize sığdıramadığımız bu devasa hüzün aynı kocamanlığıyla yer kaplıyor başka yüreklerde deyip avunuyoruz. Hani yalnız kalmak istiyoruz bazen yapayalnız. Bir tek nefes bile yakınımızda fazla geliyor. Evrenden silinip gitmek istiyoruz tüm hücrelerimizi alıp yanımıza. İşte o an; tam da o an bir bakıyoruz ki bunları paylaşabileceğimiz tek bir ses istiyoruz yanımızda. Buğulu, sıcak, hüzünlü…Sadece Sezen anlar, sadece Sezen anlatır…Biliyoruz…Sığınıveriyoruz bizi bizden iyi anlatan o sıcacık şarkının sevecenliğine. Hüznü örtüyoruz koruyucu bir zırh gibi üstümüze. Acımız silinmese de yüreğimizden, paylaşmanın paylaşabilmenin getirdiği bir rahatlık çöküyor üzerimize. Adı Sezen…

O Sezen Aksu…Çünkü; lal kırmızı kadehlerde boğulmak üzere aldığımızda şişeyi elimize masamızda hiç tartışılmaz bir şekilde yerleşiyor yerine. Bir bedene ihtiyacı yok onun katılmak için dost sohbetlerine. Kaç yaşında olursak olalım paylaşılacak ortak paydada mutlaka yer vardır bir Sezen Aksu bestesine. Kahkahaları meze yapmak istersek dolarız “Çakkıdı” yı dilimize. İlerleyen saatlerde anlaşılmaz anlatılmaz bir hüzün çökünce üzerimize “Sen Ağlama” deriz birbirimizin gözlerinde kaybolup sessizce. Tek kişi de bulsa şişenin dibini, sığmasa da masaya tek bir fazla kişi; Sezen Aksu’nun bakidir yeri…

Sezen Aksu O…Çünkü aşka dair her hikayede onun da vardır söyleyecek bir şeyi. Kimi zaman elle tutulabilecek kadar yalın; kimi zaman böylesi güçlü imgelerle nasıl zenginleştirildiğine inanılmaz şarkıların kraliçesidir o. Bazen bitmiş bir aşka ait tüm acılarla canlandırır geçmişi bazen de anlatıverir bir çırpıda içinde yüzdüğümüz aşk denizindeki geleceğimizi. Kayıtsız şartsız, sorgulamadan teslim ederiz kendimizi. Güveniriz bu güzel kadına biliriz ki yargılamaz o bizi. En az bizim kadar bilir hislerimizi. Utançlarımızı, eksikliklerimizi, kaybettiğimiz özgüvenimizi çıkarır heybemizden inci taneleri gibi dizeriz hayallerimize. Çırılçıplak kalırız tüm utançlarımızı sıyırıp ruhumuzdan. Utanmayız Sezen Aksu’dan. Biliriz ki nasıl sızlıyorsa ince ince aşka ait hücrelerimiz, kanaya kanaya birleşir ortak bir yerde kederlerimiz…

Sezen Aksu O…Çünkü vazgeçilmezimiz… Hiçbir zaman dönemeyiz sırtımızı ona. Yaşama dair, insana dair, aşka dair ne varsa bildiğimiz bir parçasında mutlaka onun imzası vardır – ki zannetmeyin belli belirsiz- . Kılavuzdur kaybolduğumuz fırtınalı denizlerde. İzmir’li bir kadın o. Bilir lodosu, poyrazı…Bilir hangi aşk rüzgarında hangi kıyıya saklanmamız gerektiğini. Mutlaka en az bir kez o da geçmiştir aynı yollardan. Ondandır belki de rehberliğine duyduğumuz sonsuz güvenimiz…

Sezen Aksu O… Konserlerinde şarap şişelerinde boğulmak istediğimiz. Birkaç saate bir ömrü sığdırabildiğimiz. Anılarında kaybolup varlığına şükrettiğimiz…Hasta olduğunda dualarımızla korunma çemberimizde hapsettiğimiz…Onsuz bir hayatı hep yarım, hep eksik hissettiğimiz…

Sezen Aksu O… Nasıl biliyor içimizden geçeni şaşırıp kalıyoruz bir anda. “Hah işte tam da buydu anlatmak istediğim” derken yakalamıyor muyuz kendimizi teslim olmuşken onun sözlerine. Sanki içimizde dolaşan ılık bir nefes, sanki damarlarımızı boyayan kıpkırmızı kan. Sezen Aksu O. Bilmez mi hiç terk edilmenin o ağız yakan tadını…Bilmez mi hiç terk ederken bir parçasını da bırakıp gittiğini insanın. Bilmez mi aslında kimseden gidilmediğini, gidilemediğini paylaşılanın adı aşksa eğer…Ah Sezen O…Bilmese böyle dilimizde dolanır mıydı hep o muhteşem dizeler…

Sezen Aksu O. Azıcık da olsa şöhrete bulaşmış insanların üzerine süslü bir elbise gibi kuşandığı kibri değdirmeyen tenine. Her bir harfini sonuna kadar hak ettiği övgüleri kabul etmeyi yaklaştırmıyor bile yüreğine. Bilmezden geliyor adeta yaşamımızda kapladığı dev boyutlu sevgiyi. Ucundan bucağından yakalayamıyor kimse ona ait hislerimizi. Farklılığının farkında değilmişcesine köşesinden seyrediyor olup biteni. O biliyor ki fazla söze gerek yok. Sezen Aksu’nun başka bir şeyle, başka bir kimseyle doldurulamaz yeri. Adlandıramayacağım, konumlandıramayacağım, seslendiremeyeceğim ve ne yazık ki anlatmayı başaramayacağım bir yerlerde saklıyorum Sezen Aksu seni…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yazarlar ve şairler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Minik Bebeğim
İmza Günü ve Tanıtım Kokteyli

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Seni, Seninle Paylaşamayacak Kadar Çok Seviyorum...
Tensiz Sevişmeleri Bilir misin Birtanem?
Otuzlarında Bir Kadın...
Hangi Kışın Karını Haziran'a Sakladın?
Sakın Seni Seviyorum Deme Bana!
Ben Seni Hiç Sevmedim Ki…
İyi ki Doğdun Üzüm Gözlüm
Aşkı Tanıyan Bir Kadın Asla Aşktan Azına Razı Olmaz
Hesapsız Aşkların Kadını
Eksik Sevdaların Sabıkalısı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sana Uyandım Bu Sabah [Şiir]
Nasıl Borçluysan Beni Yaşamaya, Öyle Mecburum Seni Yaşamaya [Şiir]
Konuşulmayan Bir Dil Gibisin Coğrafyamda... [Şiir]
İzmir'e Sığmayan Aşk... [Şiir]
Rüya Kaçkınım [Şiir]
Sökmüyor Çivi Çiviyi... [Şiir]
Aşk Doğdu [Şiir]
Darmadağın [Şiir]
İki Gülücüğün Kırmızı İzi [Şiir]
Şehirlere de Aşık Olunurmuş Hesapsızca / İzmir'im Özlemim Sana... [Şiir]


Funda BİLGİLİ kimdir?

www. fundabilgili. com fundabilgili@hotmail. com MİNİK BEBEĞİM “İMZAMI BIRAKTIM TENİNDE” KİTAPÇILARDA! Yazan insanların yazmaktan aldıkları en büyük haz; okuyan insanların yüreklerine dokunmayı başarabildiğini düşünmektir. İzedebiyat’ta yıllardır yazıyorum. Her yazı eklediğimde aynı heyecanı yeni baştan yaşıyorum. Yeni paylaşımlar, yeni yorumlar, dokunulan yeni yürekler… Türkiye’nin en iyi yazar ve okur kitlesinin buluştuğu bu site benim bir parçam haline geldi zamanla. Eksik hissettim kendimi satırlarım buradaki gözlerle buluşmayınca. Şimdi yeni bir gündoğumunda kelimelerim. İki kızımdan sonraki üçüncü çocuğumun doğum sevincini yaşar gibiyim. “İmzamı Bıraktım Teninde” adını verdiğim minik bebeğim artık kucağımda. Bu güzel doğumu paylaşmak istedim sizlerle. Çünkü beni destekleyen, bana yazma gücü veren dostlar sayesinde kavuştum bu kitaba. Okuduğum, beni okuyan, yorum yapan, yazılarımı kütüphanesine alan tüm İzedebiyat dostlarına teşekkürler!


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Funda BİLGİLİ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.