..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hata! Klavye bağlı değil. Devam etmek için F11'e basın...
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Dinsel > Gül Damlası




16 Kasım 2007
Nasıl Seviyorsunuz  
Sevgiyle kalın ve Aşk üzere yaşayın.

Gül Damlası


Peygamberimizin hayatından her tabakadan insanlar örnek alacak yönler bulabilir. Bizatihi insan olarak O’nun hayatından alacağı sayısız fazilet ve güzellikler yanında, kendi mesleğini ve cemiyetteki yerini ilgilendirecek pekçok derside alabilir. Çünkü O’nun hayatı her yönüyle örnektir.


:BDHJ:

Hz.Aişe, peygamberimizle yeni evlenmişti.Eşinin kendisini sevip sevmediğini merak etmekteydi.Ya da kendisini ne kadar ve nasıl sevdiğini.
Aişe bu düşüncesini peygamberle konuşmadan edemedi.
''Ey Allah''ın Resulü, beni seviyormusun?''
''Evet, ya Aişe tabi seviyorum!''
Aişe dahasını da merak ediyordu.Acaba nasıl seviyordu?
Hemen sordu
''Beni nasıl seviyorsun?''
Peygamberimiz sevgi şeklini tanımladı eşine
''Kördüğüm gibi.''
Bu cevap Hz. Aişe''yi çok sevindirdi.Çünki kördüğüm açılmazdı.Açılmayan,bitmeyen sırlı bir sevgi demekti.
Alacagı cevap onu çok mutlu ettiği için,Hz Aişe kadınca bir ihtiyaçla sık sık sorardı.
''Ey Allah''ın Resulü, kördüğüm ne alemde?''
Peygamberimiz,Aişe''yi memnun eden cevabı verirdi her defasında.
''İlk günkü gibi...''
Sevmekte de eşsizdi O...
O aynaydı:
Yarattığı varlıkları çok seven ve onlar tarafından da çok sevilen Vedud''un...
Güzel ahlak adı altında toplanan tüm güzel vasıfları örnek insan olarak en mükemmel şekilde yaşayan insan hiç şüphesiz Peygamberimizdir (a.s.m.) O’nun ahlakı o kadar yücedir ki, Bizzat Cenab-ı Hak, O’na hitaben şöyle buyurur “Muhakkak Senin için tükenmeyen bir mükafat vardır. Çünkü Sen pek yüce bir ahlak üzerindesin” (Kalem süresi 4)

Nitekim, Hz. Aişe Efendimizin ahlakından örnek almak isteyen Sahabilere şöyle buyurmuştur: “Siz Kur’an’ı okuyor musunuz? O’nun ahlakı Kur’an’dır” Peygamberimizin hayatından her tabakadan insanlar örnek alacak yönler bulabilir. Bizatihi insan olarak O’nun hayatından alacağı sayısız fazilet ve güzellikler yanında, kendi mesleğini ve cemiyetteki yerini ilgilendirecek pekçok derside alabilir. Çünkü O’nun hayatı her yönüyle örnektir.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kartalların Var Oluş Hikayesi
Sanal Tanışma

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yalnızım [Şiir]
Bahar Yüreklim [Şiir]
Gül Kurusu Sevdalar [Şiir]
Tutuldum Sana [Şiir]
İskender Pala [Deneme]
Aksiyon İnsanı [Deneme]
Hayatın Anlamı [Deneme]
Osmanlı İnsanı [Deneme]
Korkularımız ve Biz [Deneme]
Lütuflar Kuşağı [Deneme]


Gül Damlası kimdir?

Okumak ve yazmak en güzel eylemdir.

Etkilendiği Yazarlar:
Yavuz Bahadıroğlu, İskender Pala


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gül Damlası, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.