..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her gün yeniden doğmalı. -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Ayşegül Tezcan




20 Kasım 2007
Gamzelerimde Dindir Yalnızlığı  
Ayşegül Tezcan
“Ölüme gülümserken varlığım, yüreğini sürmelisin gönlüme İmkansızlığın kanarken içimde, gamzelerimde dindirmelisin yalnızlığı yar.”


:AEBJ:
Bir deniz kıyısında, serin bir akşam üstü… O bilinmeyen koynuna sermişsem kurumuş güllerimi hata mı ettim yar… Hiçbir tanım tanımlayamazken aşkı; tenimdeki gül kurusu yapraklar sevdamın tek tanığı. Unutma sonbaharım ben, nam-ı diğer hüzün. Sevdam bir kuru yaprak gibi sürükleniyor, duyuyorum ama kıpırdayamıyorum, kaçmasından korkuyorum. Tükenirken umutlar; saçlarım rüzgar, bakışlarım ateş olur da, bir tek adın kalır dudaklarımın arasında… Ellerim elveda olmadan umutlarını borç verir misin bana sevgili ?

     Sensizliğim yetmez gibi kafiyelerimi de aldın gittin. Can çekişmede ıssız kaldı boynu bükük kaygılı şiirlerim. Çaresiz günlerde, umutla düşünen şiirlerini izleyeceğim. Karşıma çıkan her mısranı kırıp ben arayacağım içinde. Kendimi bulamadığım her dize mahzun bir şekilde göğsüne yaslayacak başını. Sığ bir denizde boğulacak kaleminin ucundaki derin anlamların. Geçmeyecek zaman yar, ışık ışık gözlerim hiç değişmeyecek.

     Belalı konuları olacak şiirlerimin. Bıkmadan, usanmadan aşkın kaygan duvarlarına tırmanmaya çalışacak dizelerim. Düştükçe aşkı üfleyeceğim ruhuma. Bırakmayacağım. Bırakamayacağım. Hayatı sevgiyle yorumlarken; serinlik yağacak yıldızlarıma, göğe bakan çocuklarımız olacak her mısra sevgili.

     Ayrılığa okunan şiirleri getirme yol ayrımına. Ellerinde çiçekler, dilinde sevdalı türküler olmalı. Sen bir deli mavisin güneşin denizinde. Bense çiçeksiz türküsüz karanlık bir gece. Var mı gönül derdime bir çare. Bırakalım bu konuyu sevgili, yol ayrımından başka konuşacak konu mu kalmadı… İyisi mi sen bir sürü anahtar getir yanında. Güzel bir öykünün, denizin, yağmurun, güzel düşlerin, şarkıların, güneşli bir havanın anahtarını getir, tadı damağımda kalacak sohbetinle.

     Hasretlerden şikayet etme yar, dinle. Nasıl feryat ediyor kalp çığlıklarını dinle sırlarımın. Şarkılar anlatsın sevdayı, dinle. Her mızrap vuruşum ateştir, her notada alev düşer şarkıların içine dinle. Az sonra akşama dönüşecek gün, uzayacak zaman umutsuzluklara. O siyah gemilerin güvertesinde bu boş kıyılardan gideceğim. Çocukluğumun rüzgarını ve zamansız düşlerimi yanıma alıp biraz kırgın, biraz yorgun, biraz suskun gideceğim buralardan.

     Yıllardır beni bekleyen kara bir sevgilim var ufuklarda. İçimde bir belirsizlik, gidiyorum. Ona kavuşmanın sevinciyle ölüm denen yaşama biçimine dalacağım. Ak ellerimin kınası yüreğimin sevdası yar, gülümseyişim vuracak yüzüne o an, kelimeler yetersiz kalırken özlemlerimize gamzelerimde dindir yalnızlığı.

“Ölüme gülümserken varlığım, yüreğini sürmelisin gönlüme
İmkansızlığın kanarken içimde, gamzelerimde dindirmelisin yalnızlığı yar.”

09/10/2007

Ayşegül TEZCAN



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hüzün Akar Ömrümün Yanaklarından
Bir Düş Bağışla Bana
Terkedilmiş Bir İntihar Yüreğim
Yıldızlara Benzer Gözlerin
Tüm Sualler Yanar Gece Düşlere Kanatlanınca
Eski Bir Kente Gömüyoruz Düşlerimizi
Sustukça Yankılanırsın Semalarımda
Gönlümün Sonbaharı/sevdamın Eylül"ü
Bir Umut Vakası
Sanadır Arz-ı Halim

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Geleceğime / Kızıma Mektuplar - 1
Akmayan Gözyaşlarımı Annemin Gözlerinden Sil Baba
Deniz"im / Nefesim / Geleceğim
Geleceğime / Kızıma Mektuplar – 2
Devasız Derdim Nerdesin!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Masal Rengi Ellerinde Geceler [Şiir]
İyi ki Uzaksın Bana [Şiir]
Yüreğinde Ölmek Bile Güzel [Şiir]
Yürek Sancısı [Şiir]
Şiirden Korkma Anne [Şiir]
Ben Sana Hiç Kavuşmadım ki [Şiir]
Dudaklarımda Kaldın [Şiir]
Gözlerimden Akan Güneşle Islan [Şiir]
Şahit Yazdım Geceleri [Şiir]
Bari Sen Anla [Şiir]


Ayşegül Tezcan kimdir?

Umut kıyılarından hayal okyanuslarına kürek çeken deli bir kızın türküleri. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Altan, Cezmi Ersöz


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ayşegül Tezcan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.