..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Yumuşak olma ezilirsin, sert olma kırılırsın." -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > vuslat




15 Aralık 2007
11 Ayın Sultanı mı Desem...  
vuslat
iftarlar vardır ramazanı ramazan yapan...işte onları anlattım arkadşlar arasında....


:AIDF:
==========RAMAZAN========11 ayın sultanı şereflendirdiğinde bizi ayrı bir havaya büründük yine..Hoşgeldin deyip kucaklanıldı bu güzel mübarek Ramazan.Hiç alakası olmayanın bile "ibadet" gelir oldu aklına.İçki,sigara içenler bu ayda, koymadılar belki kapı dışarı ettiler onları vücutlarından.Cami yolu bilmeyen insanlar ordan çıkmaz oldu belki de..Oruç teravih derken kaptırdık gittik kendimizi bu aya.Başımızı secdeye koyarak ısındık bu itici soğuk dünyanın ikliminde bu ay.Tabii Ramazan'ın vazgeçilmezi iftarlar..Evde yapılınca pek keyif vermeyen eş dost isteyen yemekler işte.Ya da gördüğünüz üzere iftarlarımız oldu beraber.Sinem'lere gittik önce..Dersane etütünden çıktık açlığın getirdiği yeme hissiyle fırlayarak gittik duraklara ve anında Sinem'lerdeyiz.İndiğimizdeki Sinem'in görüntüsünü görüyorsunuz...Ezik ezik pide kuyruğunda bekliyor yani.:p(O kadar bekledikten sonra bir de pideyi almadan geldi..)Biz kızlarla gittik evlerine..Bekledik bekledik bekledik...Açız birşey yiyemiyoruz.İnsan anlıyor aslında hiçbir şeyin kendinin olmadığını...Bu yiyeceklerin de sahibi var ve "buyrun" demeden başlayamıyoruz yemeye...Derken o "buyrun" sesini duyduk...Minareden "Allahuekber" nidası yükseldi sonunda ve biz direk daldık tabii.Hepimiz birşey bitirmeyi amaçlamıştık.Zeynep tatlıyı yaladı yuttu.(abartmıyorum cidden öyle yanii.:P)Benim nasibime patates kızartması düştü ki koca bir tabaktı yani...Yemekleri de Sinem Hilal Merve Kevser paylaştı işte..Tabii işin son kısmıydı bu.Hepimiz herşeyden yedik yani...Yemek yiyip, doyduktan sonra şükrünü etmenin sırası geldi tabii..(Ramazandayız yanii:D)Bu fasıl bittikten sonra Sinem'in odasına çıkıp teknoloji alemine daldık...Geceler kısa tabii gitmemiz gerek...Sinem'lerin buzdolabına bir göz atıp ağzımıza layık ne var ne yok bitirdikten sonra, tamam, gidebiliriz artık...İkinci iftarımızda Sapanca'daydık.Okul çıkışı şutlandık oraya.Her ne kadar aç, sefil dursak da sahile inmekten alamadık kendimizi...Gölün nazlı dalgalarında seccadeye atma vakti gelmişti gözlerimizi...Kızların bir kısmı sahildeyken öyle mescide gitti bir kısmı...Bir ara bende koptu birşeyler.Hatırlamıyorum.O arada uyumuşum meğer ama uyandığımda iyiydi ya.Vakit geçmiş iftar saatine az kalmıştı.Sahilde dolaştıktan sonra Hilal'lerin "Polis Lojmanı"na yollandık...Eve girince tabii herkes cici kız moduna geçti."Aaa teyzecim nasılsın?" , "Yardım edelim biz de" , "Ay çok zahmet etmişsiniz.Ne gerek vardı?" gibi...Atmayın kızım yaa...Millet de böyle sancak sizi.:P Ama ne yedik yani..5 yıldızlı Richmond Köftesi.:P Güzeldi..(Hilal annenin eline sağlık.)Yine bilgisayar yine bilgisayar...Teknoloji katletti aramızdaki muhabbeti.Sapanca olması dolayısıyla yol da çok sürecekti hemen çıkmak zorunda kaldık.Tabii olan Hilal'in abisine oldu.Yarım saat bizimle Sapanca Koop beklemek zorunda kaldı zavallı, sağolsun...Üçüncü iftar bize..."Eyvah" dedim.Ben bu açları nasıl doyururum?Neyse annemi tembihledim "Anne bak ayı kafilesi geliyo ona göre...Arifiyeliyiz yanii.."diye...Zeynep'le Hilal İzmit'e gitti önce sonra geldiler.Bengü, Sinem, Zehra ve ben de Çarşamba Pazarı'na gittik.Çingeneler gibi bir o tezgaha bir bu tezgaha saldırdık...Bengü Bir t-shirt alacak, on tane rengini giyip çıkardı zaten.Bu arada Sinem de bakıyor öyle "Alma Bengü ben alcam"diye...Neyse bu fesat çekişme Bengü'nün galibiyetiyle sona erdi.Eve döndük.Millet toplanmaya başladı yavaş yavaş...Masaya geçtik.Ezan'ın bitmesiyle bizim tabakların bitmesi bir oldu.Anneme demiştim de inanmamıştı.Zavallı kadın bizi görünce kaçtı yani...Yemek bitişi yine aynı manzara...Herkes karnı burnunda bir yerlere atmış kendini.Ama bu akşam teknolojiden ayrıydık.Dışarı çıkıp dolaştık.Bir yandan dondurmalarımızı yerken kızlarla ayrılıyorduk...Ve herşeyden arda kalan koskoca bir Kevser vardı..."Allah'ım sahurda napçaz?" diye düşünmekten kendimi alamıyorum...Kevser bu yani...Ama şu bir gerçek ki Ramazan İftarları arkadaşlığımızı pekiştirmiş, samimiyetimizi de artırmıştı...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İzmittttt
Sav'e Mektup
Hilalle Sinem Sofu Olursa
2 Damla=3 Yıl
Yüreğim Giydi Libasını
Hayatımın Girdabı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vatan Delileri [Şiir]
Sihirli Öğretmenim 1 [Şiir]
İstanbul [Şiir]
Akşam Sefalarım... [Şiir]
Efsane Balon [Şiir]
Bir Varmış Bir Yokmuş [Şiir]
Sensizliğin Adı [Şiir]
Uğurlarola [Şiir]
Karagözlüm [Şiir]


vuslat kimdir?

gönül lügatında kelimelerin anlamını çözememiş biiçare. . . . . . . .

Etkilendiği Yazarlar:
mehmet akif ersoy, vatan şairim yaniii,halit ertuğrul falan


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © vuslat, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.