..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Düşünce dilden, dil düşünceden doğar. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Ayşegül Tezcan




15 Ocak 2008
Güllerim Kanar, Gitme!  
Ayşegül Tezcan
Çalkantılı bir denizdi düşlerim… Avuçlarımda acıtan bir sevdanın sureti kanamaktaydı. Sen yoktun. Mutluluklarım hasret meydanlarına yığılarak yakılmış; hüzün tablolarıma, talihsiz hayat sergileri açılmış kimsenin gelmediği… Kendimle söyleşiyor gizli kapaklı ruh hallerimin acı telaşı. Bir de rüzgar kulaklarımda sürekli konuşuyor. Ne dediğini anlamıyorum, çok mutsuzum. Gecelere saplanmış kirpiklerimin uyku haritası komada. Zifir karanlıklarında gecenin duvarına attığım sancılı çentikler yeter artık sevgili. Gözlerim açık uyumaktan kurtulmak istiyorum.


:AEJI:
Çalkantılı bir denizdi düşlerim… Avuçlarımda acıtan bir sevdanın sureti kanamaktaydı. Sen yoktun. Mutluluklarım hasret meydanlarına yığılarak yakılmış; hüzün tablolarıma, talihsiz hayat sergileri açılmış kimsenin gelmediği… Kendimle söyleşiyor gizli kapaklı ruh hallerimin acı telaşı. Bir de rüzgar kulaklarımda sürekli konuşuyor. Ne dediğini anlamıyorum, çok mutsuzum. Gecelere saplanmış kirpiklerimin uyku haritası komada. Zifir karanlıklarında gecenin duvarına attığım sancılı çentikler yeter artık sevgili. Gözlerim açık uyumaktan kurtulmak istiyorum.

     Geceler göçerken üzerime “gülüm, gülüm” diye kazı adımı sessizliğe…

Gerçeklerden uzaklaşmış ayrıntılarımla arınıyorum kederlerden, her nefesin hayata ilmeğim… Sen geldin. Cansız bir güneşte yüzüm solgunken, mahzun gözlerimde cenneti nasıl gördü gözlerin sevgili ? Her gün yineledin mutluluklarımı, imgelerin altını çizdin, yeniden tanımladın hayatı. Kendinle tamamladın. Saçımın her telinde atarken yüreğim, adım adım yürüdüm ateşe. Yanmayı aklıma getirmedim. Her adımda damla damla duyumsadım dimağımda sevdayı. Bütün hayatım arkamda kalırken, yağmur yağdı korkularımı bastırdı. Bir atın yelesinden, yalın bir şiirin güzelliğinden, uzak bir yıldızdan geliyorum sana doğru. Elinden tutmuşken mavi bir kasırganın, gökyüzüne basmışken gece mührümü, bakışların ateş olur yakarım kendimi yar, gitme !

Usul usul gönlüme girerken hasretin karanlık gülleri; çiviledim düşlerimi geceye. Perde perde gözlerin açıldı, umut taşıdı kuytularıma. Sıyrıldım karanlıklardan, gözlerimin güneşini öptü sonra gözlerin. Sevdalı harflerin çaldı kapımı. İmkansızlığın acımasız tanığı olsa da her gece, pul pul döküldü hasretin üzerimden. Bedenim soğuk, feryadım ateş, boğazımda düğüm düğüm son nefes. Yaşama yetmez gücüm sevgili, gitme !

Sevdaya giden yollarda, özlemin dikenlerinde kan revan içinde kalsa da yüreğim, yara bere içinde olsam da sar beni yolların sonunda. Kanayan yaralarıma şifa olsun dokunuşların. O mutlu, o sevdalı, o nihavent şarkılarla sar sarmala; uçsuz bucaksız gece çökerken üzerime. Sen yoksan silerim kendimi hayattan, sesin sende kalsın, iki saniye nefesini duyur yeter bana. Sen yoksan rüzgarım ürkek, sana hasret dudaklarımda dilim lal sevgili, gitme !

Can özüm, son sözü bir kenara bırak. İçime gülmeyen kaderi düşün şimdi, saçlarımı kısaltan hüzünleri düşün. Akan pınarlarından nasibini alamadığından, teker teker solan goncalarımı düşün. Güz mevsiminde kelebek olmak, uçurum kenarında adı güzel, bahtı yalnız bir çiçek olmak zor bilirsin. İçimde nice çiçekler siyaha boyanır yokluğunda… Günlerden sevdadır, aylardan Eylül, sevdalı sonbaharım hazan olur, hasret yağar düşlerime sevgili, gitme !

Yüzünü dön geceye, dön yüzünü rüzgara, yağmurlarıma dön, içini dök sonbahara sevgili, sevdanı gürül gürül akıt damarlarıma… Unutma, ikimizde üstünüz sevdadan yana, bu yüzden eşitiz ve bu yüzdendir birbirimize gereksinmemiz. Yokluğunda yakar her damla gözümün pınarlarını, her damla güleç yüzüne duacı olsun yar, ne diyeyim. Güleç bir yüzün derinlerindeki yıkımları örtsün kapını her çalışım. Her merhaba yangınların içinde beklenmedik bir karşılama. Yandıkça yeniden dirilirken yapraklarım gel etme sevgili, güllerim kanar, gitme !

07/10/2007

Ayşegül TEZCAN



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hüzün Akar Ömrümün Yanaklarından
Bir Düş Bağışla Bana
Terkedilmiş Bir İntihar Yüreğim
Yıldızlara Benzer Gözlerin
Tüm Sualler Yanar Gece Düşlere Kanatlanınca
Eski Bir Kente Gömüyoruz Düşlerimizi
Sustukça Yankılanırsın Semalarımda
Gönlümün Sonbaharı/sevdamın Eylül"ü
Bir Umut Vakası
Sanadır Arz-ı Halim

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Geleceğime / Kızıma Mektuplar - 1
Akmayan Gözyaşlarımı Annemin Gözlerinden Sil Baba
Deniz"im / Nefesim / Geleceğim
Geleceğime / Kızıma Mektuplar – 2
Devasız Derdim Nerdesin!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Masal Rengi Ellerinde Geceler [Şiir]
İyi ki Uzaksın Bana [Şiir]
Yüreğinde Ölmek Bile Güzel [Şiir]
Yürek Sancısı [Şiir]
Şiirden Korkma Anne [Şiir]
Ben Sana Hiç Kavuşmadım ki [Şiir]
Dudaklarımda Kaldın [Şiir]
Gözlerimden Akan Güneşle Islan [Şiir]
Şahit Yazdım Geceleri [Şiir]
Bari Sen Anla [Şiir]


Ayşegül Tezcan kimdir?

Umut kıyılarından hayal okyanuslarına kürek çeken deli bir kızın türküleri. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Altan, Cezmi Ersöz


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ayşegül Tezcan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.