Düþünce dilden, dil düþünceden doðar. -Platon |
|
||||||||||
|
...Tanrýlar neden güçlüdürler, bilir misin Þarapçý? Çünkü çaresizlikte sýðýnacak bir dinleri bile yoktur. Güçlü olmak bir zaruret haline gelir böyle durumlarda. Tercihten çýkan herþey gibi. Yani kahramaný kahraman yapan aslýnda seçeneksizliktir. Ýktidar gaddardýr bu yüzden. Ýktidar tanrýlaþtýrýr insaný. Ve insan tanrý olmaya baþladýðýnda aslýnda, insan yok olur. Tanrý insaný yaratmýþ, çünkü kendi iktidarýný yaþamak istemiþ. Çaresizin karþýsýndaki güçten haz almak... Ýnsan olmasaydý, ne yazýk ki, tanrý bile olmayacaktý þarapçý. Ama maalesef, sen de olmayacaktýn. Egedeki üzüm baðlarý Dianysossuz kalacaktý. Üzümün esrikliðine varamayacaktý insan. Nasýl bir esriklik bu! Ýçtikçe tanrýlaþýyor insan. Veya içtikçe tanrýsýzlaþýyor. Yoksa tanrý içimizdeki bu bastýrýlmýþlýklarýn toplamý mý? Ege’nin çoban tanrýlarý þarabý bulmasaydý, düþünsene hayatýmýzda belki de ne bir tek nota, ne de bir çift þiir olacaktý. Yani aþký Olimpos’tan düþenler deðil, üzüme kanan iki esrik yaratmýþ. Belki bu yüzdendir ya aþk hali sarhoþluk halidir, baþýn döner düþersin. Aþk savunmasýzlýktýr. Kontrolü en çok hissettiðin andaki kontrolsüzlüktür. Çýrýlçýplak hissedersin kendini. Üþürsün için titrer. Ama bir yandan da yanardað lavlarý dolaþýr sanki damarlarýnda. Tanýdýk geldi deðil mi ? Týpký sarhoþluk gibi. Peki tanrý neresinde bunun? Ýçindeki bu hayvansý duygumu. Olamaz. Tanrý itaatin iktidarýdýr. Belki aslýnda, sarhoþlukta, aþkta pasif bir direniþtir tanrýya karþý. Ýtaati reddeder. Ýnsanýn tanrýya karþý koyuþ biçimidir. Gücü takmayýþ durumudur ve aslýnda; insanýn tanrý ile yer deðiþtirdiði haldir. Aþk bu yüzden anarþistir. Ýçkide öyle. Ve tabi ki þiir... Her aþk bir olma halidir. Yani bir olmasý. Ýki, iki kiþilik olduðu sürece aþk yoktur. Pembe topraðýn susuzluðudur diðeri. Ama ne yazýk ki her aþkta bir susuzluk halinde çýkar. Peki nedir bir olmasý?.. Topraðýn suya doymasý mý? Doyan kalkar sofradan... Aþk doymak için oturulan sofrada, sofra kurmanýn hazzýný alabilmek midir? Sen mesela þarapçý, içkiyi içmek için mi içersin? Ya da içki içme halini sevdiðinden mi? Haldeþin önemli tabi ki Haldeþini bulunca içki özlenir. Haldeþliktir aslolan. Haldeþlik eþitlenmektir. Sofranýn lirizmidir bir olmak. Ayný mýsrada anlamlanmaktýr. Dil böyle birþeydir bilir misin? Her kelime bir sonrasýna muhtaçtýr anlamlanmak için. Eðer anlam arýyorsan seni tamamlayana bakacaksýn. Tek olmak tanrýlaþmaktýr. biri, tekten ayýran ise aþktýr. Þarabý üzümden ayýran da aþk. Ama çok bekleyen þarap sirke olurmuþ. Þarabý sirkeden kurtaran ise bilgelik ve emek.
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Kenan Kaplan, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |