Sevgi sabırlı ve yürektendir, sevgi kıskanç ve övüngen değildir. -İncil |
|
||||||||||
|
Geceleri rüyasında canavarlar ve hayaletler tarafından kaçırılıyordu. Uyanıp sımsıkı sarılıyordu amcasına zaten hayaletler ve canavarlar için bir canavar ve hayaletten daha güvenlisi olamazdı. Diyordu ki: Bazı hayaletler iyidir, bazı hayaletler herkeslerden iyidir. Çünkü bu hayalet, gece korkuları arasında yalnız başına yürüdüğü vakitlerde düş kovan büyücüsü, maji ustası, şuur efendisiydi. Usulca bu koca bedene sokulur üstesinden gelirdi çocuk ve çocukluğunu devralırdı kötülüklerden. O büyüyüp kocaman bir adam olacak, elbette korkularıyla büyüyecek ve bunlarla yaşayacak ya da yüzleşip alt edecek. Lakin bilir misiniz? Kız çocukları büyüyüp kocaman kadınlar olsalar dahi çok uzun zamanlar geçmesi gerekir bunlar için ve hatta yaşlanıp çökmeleri, arbedelerle ve yenilgilerle avuçlarına paslı çiviler batırmış olmaları gerekir, pek çok adam tarafından terkedilmeden önce. Böyle buyurdum. Lakin kadınlar terketmez, gitmek zorunda kalırlar. Her ne kadar bir fahişe gibi davransanız da özünde hep bir rahibeyi seversiniz. Üzerlerinden aldığınız zırh işte bu denli değerlidir. Tanrı ile sizin aranızda oynanan bir oyunda galip çıkmanızı sağlayan tek yaratıktır kadın. Hala o zırhın ahlaki duvarlarını aşmaya mı çalışıyorsunuz? Kadınlar bu duvarın çok ötesinde şimdi. Bugünlerde bir kadını sevmek zor, yüzüne dokunmak, saçlarını okşamak, zor. Sevilmek isteyen herşeyi, bugünlerde sevmek zor. Ağır desturuyla sevgisini altın tepside sunan bir kadını, geri çevirmenin dünyaya kötülük kusmaktan farkı yok. Lakin sorarım, ne yapılır benimle? Nereye gidilir? Ne olunur? Sorarım ve anahtarını uzatırım, özgürlüğüm kadar sevdiğim başka birşey yokken, al ve kilitle derim ruhumu, al ve hapset kendi bedenine. Bir yıldız seçerim, kayana kadar bizimdir derim. Lakin kadın ayı ister, güneşi ister. Der ki: Öyle bir sev ki beni, vazgeçtiğinde dünya yok olsun. Ay kaybolsun, güneş saklansın. Üşürüm, karanlıkta kalırım. Şimdilik sevmeye hazırım, şimdilik herşeye hazırım ama ben de sana sorarım : İçimdeki hayaleti serbest bırakayım da sana mı koşsun?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © savaş altuğ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |