..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyanın her tarafından öğretmenler insan topluluğunun en fedakâr ve muhterem unsurlarıdır. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Savaş ve Afetler > Fatih Mehmet Mirza




26 Ağustos 2009
Özgürlük Müzesi (!)  
Fatih Mehmet Mirza
“Bugün AŞK’ın büyülü penceresinden bakmayacağım hayata; ama tamamen duygusal yaklaşacağım duygularıma” Adı : Özgürlük (!) Soyadı : Müzesi Yaşı : Ölümsüz Uyruğu : Dünyalı Cinsiyeti : Kurşun Asker Görevi : Adını tüm Cihana duyurmak


:AGDF:
“Bugün AŞK’ın büyülü penceresinden bakmayacağım hayata; ama tamamen duygusal yaklaşacağım duygularıma”

Adı : Özgürlük (!)

Soyadı : Müzesi

Yaşı : Ölümsüz

Uyruğu : Dünyalı

Cinsiyeti : Kurşun Asker

Görevi : Adını tüm Cihana duyurmak



Top sesleri kulakları sağır ettiği kadar yüreklerdeki korkuyu da katmerleştiriyordu. Ağlayan çocukların sesleri analarının okudukları dualara karışıp semaya yükseliyor, insanlık tarihinin izlemekle yetindiği makûs olaylar, yaşayanların ruhlarında kapanması zor yaralar bırakıyordu. Özgürlük uğruna katledilen binlerce masum çocuk ve bir o kadar da anne, sahte dünyanın gerçek mazlumlarıydı. Genç kızların çığlıkları, bugün bu vahşete seyirci kalan insancıkların yüreklerinde çalkalanıyor susmamacasına.

Müze halini almış bir yaşamdı bu olaylar, insanlığa sunulan, masumiyet adına. Gözlerdeki yaşlara aldırmaksızın geride bırakılan insanlık maskeleri vardı. Genç kızların en değerli hazinelerinin ayaklar altına alındığı bir vahşet çağrısı yapılıyordu, adı insan olduğu söylenen yaratıklara.

Dünyanın her köşesinde özgürlük adına atılan naralar duygusuz yaşamların ta kendileriydi. Sevgisiz, içleri boş manasız sözlerdi insanlığı hayattan uzaklaştıran. Özde değil sözde duyguların birbirlerine aksettirdiği bir yansımasıydı yaşananlar. Hür olma adına, barış adına, kardeşlik adına, yaşanılır bir toplum adına atılan kocaman yalanlar.

Kocaman yalanları vardı adamların, kadınların. Çocuklara söylenen avuç dolusu yalanları vardı büyüklerin. Kollarda kaybedilen yaşamlar kadar gerçek yalanları vardı yurdumun. Sahipsiz sloganları üstüne alınan gençleri vardı. Ağlamaktan gözleri kapanmış analarım vardı benim. Baba hasretiyle tutuşan, gurbet kuşu gibi bir oraya bir buraya uçuşan evlatlarım vardı benim. Silahları elinde savaşan gençleri vardı bu memleketin, özgürlük(!) ve kardeşlik(!) adına.

Caddelerinde tankların dolaştığı memleketleri bilirim. Yıkılmış, harabeye dönmüş yaşam muhitleri olan. Sokaklarda koşuşturan çocuklara seyirci kalan bakışlar bilirim. Adını özgürlük(!) diye çağırdıkları kahramanları görürüm zaman zaman. Çekilmiş bir kare, kaydedilmiş bir kesit, titreyen ellerle yazılmış bir mektup alırım çok uzaklardan.

… Sevgiden yoksun yüreklerin geriye bıraktıkları katliam müzelerini gezerim zihnimde çoğu zaman. Anlaşılmamış kavramların kargaşalarını yaparım donuk bakışlarında insanların. Özlem duyulan kelimeleri haykırırım onlara kaftanımdan. Özgürlük (!) budalalarının başkalarının özgürlüklerini aldıklarını haykırırım yazılarımla, kalpleri katılaşmamış insanlara. Ve kulaklarımda çınlar masum bedenlerin feryatları, çocukların yardım dileyen nidaları.

Dua eden annelerin ebedi huzura nail olacağı mekânları düşlerim bazen. İnananla, inanmayanın özgürlük sevdasını savurduğu ummanlar düşlerim. Kulaklarda çınlayan seslerin aslında yaşamın aksine olduğunu anlarım çoğu zaman. Gerçek özgürlüğün başkalarının özgürlüğüne engel teşkil etmeyeceği bir dünya düşlerim gönlümde. Ve bir narada ben atmak isterim kardeşime, anneme, babama, sevdiğime ve tüm insanlığa bugün.

Ve ey siz, nefes kapıları, erdemli bir sözle mühürleyin doyumsuz ölümle yaptığım bu süresiz anlaşmayı. Ve siz, İnsanlar, oluşturmaya devam edin Özgürlük Müzesindeki (!) bu manasız tabloyu.



Fatih Mehmet MİRZA



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tek Bir Sözle Başladı Her Şey
Aliya Sen Olmasaydın
Utanıyorum Anne"ler Gününden

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Son Sözümüzü Söyledik Konuşmadan [Şiir]
Sensizliktir Canımı Acıtan [Şiir]
Beni Ben Yapana [Şiir]
İçindem Gelen Sesler [Şiir]
Bir Kadın"ın, Bir Sevgili"nin, Bir Aşk"ın Anatomisi [Şiir]
Mağrur Bir Eda [Şiir]
Restore Etmeliyim Yıpranmış Duygularımı [Şiir]
90"larda Çocuk Olmak [Öykü]
Aşk Hüzünde Saklıdır [Öykü]
Natüralist Bir Aşk Hikâyesi [Öykü]


Fatih Mehmet Mirza kimdir?

Muhteşem bir maziyi, daha muhteşem bir istikbale bağlayacak köprü olmak isterdim, kelimeden, sevgiden bir köprü. Sanat düşüncenin, düşünce mukaddeslerin emrinde olmalı.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Fatih Mehmet Mirza, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.