..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşam hoştur, ölüm rahat ve huzurludur. Zor olan geçiştir. -Asimov
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Özgürlük ve Eşitlik > Fatih Mehmet Mirza




24 Şubat 2010
Aliya Sen Olmasaydın  
Bugün bir direnişin simgesini anlatacağım dünyaya,

Fatih Mehmet Mirza


“Bizler insan olmaya ve insan kalmaya çalıştık ve başarılı olduk.” Söylemini kazıyacağım zalimlerin yüreğine. Bilge Kral, namı değer Aliya. Silahsız bir ordunun, yok olmaya mahkûm edilmiş bir milletin, başı dimdik duran bir lideri. İnancıyla bütünleşmiş vatan AŞK’ını taşıyor benliğinde. Sessiz Boşnakların, daha doğrusu sessizliğe mahkûm edilmiş Boşnakların, aşağılanmış bir topluluğun (!) asil ve kutlu lideri Aliya İzzetbegoviç.


:AIDF:
“Güneşin doğduğu yere
Yıldızların parladığı yere
Bulutsuz gökyüzünün derinliğine
Günahsız ruhların yuva kurduğu yere
Gözlerin karanlıktan korktuğu yere
Yüzümü çeviriyorum
O kadar parlamazdı ışığı
Benim güzel yurdumun
Ben ışığı karanlıklarda arardım
Aliya sen olmasaydın.”


Dino Merlin


Bugün bir direnişin simgesini anlatacağım dünyaya,
Avrupa’nın topraklarında öldüğü bir ülkeden bakacağım bugün hayata. Bir direnişin simgesi olan yüce bir kişiliğin gözünden bakacağım insanlık adına sahtekârlık yapanlara. Yanı başımızdakilere duyarsız kalışımızı haykıracağım feri gitmiş bakışlara.

“Bizler insan olmaya ve insan kalmaya çalıştık ve başarılı olduk.” Söylemini kazıyacağım zalimlerin yüreğine.

Bilge Kral, namı değer Aliya. Silahsız bir ordunun, yok olmaya mahkûm edilmiş bir milletin, başı dimdik duran bir lideri. İnancıyla bütünleşmiş vatan AŞK’ını taşıyor benliğinde. Sessiz Boşnakların, daha doğrusu sessizliğe mahkûm edilmiş Boşnakların, aşağılanmış bir topluluğun (!) asil ve kutlu lideri Aliya İzzetbegoviç.

“Ayrılıklar kavuşmaya hasrettir bakışlarda
Lebler söyler özgürlük marşlarını sokaklarda
İnançla başlar kutlu dava savaşı O topraklarda
Yakarış ile yükselir sedalar semada
Aliya, ne kutlu Seni Sen yapan O yüce Yaratana”


Bir halka millet olma vasfını kazandırmış bir kişilik olarak karşımıza çıkar Aliya. Tüm baskılara ve zorluklara göğsünü geren, yokluk içerisinde bir ülke var eden üstün bir şahsiyettir kimileri nazarında. Srebrenitsa katliamını yaşamış bir ırkın vakur şahsiyetidir. İnancın, zulmün karşısındaki başarısını tüm dünyaya kanıtlayan, bir liderdir Aliya.

Başarı abidesi olarak bugün tüm dünyanın gözleri önünde eseri, Bosna Hersek. Fatih Sultan Mehmet Han’ın Bosna’yı fethedince “Her halde dünyanın en güzel insanları Bosnalılar olmalı” söyleminin ne kadarda doğru olduğunu bizler gösteren şahsiyettir Aliya.

Halkına yeni bir yaşam sunan, söylemleri ve inancı ile onları peşinden sürükleyen, “ben”den çok “biz” kavramını benimsemiş bir kahramandır Aliya. Halkını her şeyin önünde tutan ve her seferinde dilinden düşürmediği ”Köle olmayacağız” söylemiyle kâinata nota veren gerçek bir liderdir Aliya ya da Bosnalılara göre "Babo Aliya”.

Aliya’yı anlatmak kelimelere meydan okumaktır aslında. Karşılığı olmayan kelimelerin lügatteki manası, duyguların dile gelmesine karşılık gelir. Ve duyguların en güzel dile geldiği şekliyle bize Aliya’yı anlatır, hem de Ona ait Ondan olan birinden.

“ İki kızımı yetiştirirken her zaman babamın bize uyguladığı yöntemleri hatırlıyorum. Hiç kimsenin taklit edemeyeceği kendine has yöntemlerini. Onun sabrı, bilgisi ve ileriyi görme yeteneği pek az insanda vardır. Babam çocuklarına ve Bosna halkına AŞK’ı ve özgürlük isteğini öğretti. O her bakımdan özel birisiydi.”

Leyla Aksamija

Sen olmasaydın Aliya. Ruhun şad olsun “Bilge Kral”


Fatih Mehmet Mirza


Not: Aliya’nın ne kadar büyük bir lider olduğunu hatırlatan, “Tarihe Yön Veren Liderler Film Festivali”ni düzenleyen Mustafa Göksal’a teşekkürü bir borç bilirim.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Teşekkürler
Gönderen: Fatih Mehmet Mirza / , Türkiye
29 Mayıs 2010
Ömer Bey ve Levent Bey, Yorumlarınız ve paylaşımınız için müteşekkirim. Saygılarımla.

:: Aliya İzzetbegoviç'in ruhu şad olsun
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
26 Şubat 2010
Paylaşım için teşekkürler.Saygılarımla.

:: Bir şarkı..
Gönderen: Levent Ölçer / , Türkiye
25 Şubat 2010
Adına yapılan şarkıyı dinlediğinizde, şarkının gücü çok şeyi zaten anlatıyor. ( http://www.dailymotion.com/video/x5shya_dino-merlin-alija_music )




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tek Bir Sözle Başladı Her Şey
Utanıyorum Anne"ler Gününden
Özgürlük Müzesi (!)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Son Sözümüzü Söyledik Konuşmadan [Şiir]
Sensizliktir Canımı Acıtan [Şiir]
Beni Ben Yapana [Şiir]
İçindem Gelen Sesler [Şiir]
Bir Kadın"ın, Bir Sevgili"nin, Bir Aşk"ın Anatomisi [Şiir]
Mağrur Bir Eda [Şiir]
Restore Etmeliyim Yıpranmış Duygularımı [Şiir]
90"larda Çocuk Olmak [Öykü]
Aşk Hüzünde Saklıdır [Öykü]
Natüralist Bir Aşk Hikâyesi [Öykü]


Fatih Mehmet Mirza kimdir?

Muhteşem bir maziyi, daha muhteşem bir istikbale bağlayacak köprü olmak isterdim, kelimeden, sevgiden bir köprü. Sanat düşüncenin, düşünce mukaddeslerin emrinde olmalı.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Fatih Mehmet Mirza, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.