..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Moda denilen şey o kadar çirkindir ki onu her altı ayda bir değiştirirler." -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bireysel > Çilsem Su




16 Ocak 2010
Bir Kadın ve A'iş'k Hayatı  
Çilsem Su
Hayat kelimelere ayrı ayrı takılmaz.Ne "aşk" kelimesine ne "iş" ne de başka bir kelimeye... Hayatın takıldığı; yeryüzündeki tüm kelimelerin, tüm duygu ve düşüncelerin, tüm cümlelerin 'içiçe geçmişliği'dir.


:AGAA:
Heyecandan yüzümde oluşan kızarıklığı fondötenle bile yok edemiyordum. Bu giyip çıkardığım beşinci kıyafetimdi. Bavulumun üstü, yatağım, yerler her yer çıkarıp attığım pantolon, etek ve gömleklerle doluydu. Olmuyordu hiçbir şey yakışmıyordu işte off off...


Benim için çok önemli bir gündü. Yabancılarla bir iş yemeği yiyecektik ve bu iş benim hayatımı etkileyecek, değiştirecek kariyerime devam etmemi sağlayacak bir işti. Üstelik taptığım hocam da bana destek vermek için orada olacaktı ancak bir yandan da beni gözleyecek, konuşmalarımdan oturup kalkmama kadar her şeye eleştirel bir gözle de bakacaktı, biliyorum, huyu bu çünkü.


Bir haftadır Mısır'daydık. Fena sayılmayan bir otelde kalıyorduk. "Fena sayılmayan" diyorum çünkü sadece odaların olduğu koridor ve yemek kısmını keşfedebildim. Bir haftadır tek yaptığım yemek için aşağıya inmek ve çalışmak için tekrar odama çıkmaktı. Araştırmamızda hiçbir açık bırakmamak ve mahçup olmamak için sürekli çalışıyor, Mısır şirketlerinden aldığımız raporları ve anketleri inceliyordum. İşte bugün, yani büyük gün de Mısır'ın en büyük şirketlerinden EMC yetkilileri ile şirket çalışanları üzerinde araştırma yapabilmek için görüşecektik.


Yemek salonuna indiğimde hocam masada oturuyordu. Yanına gittim ve elimdeki tüm raporların, özetlerin içeriklerini kısaca ve son kez açıkladım. Hocam "tamamdır hazırız, kabul edecekler merak etme. Hem unutma kabul etmeseler bile biz öyle bir araştırma yapacak ve öyle bir rapor hediye edeceğiz ki Mısır literatürüne, kabul etmedikleri için pişman olacaklar" dedi ve güldü. Beni rahatlatmaya çalışıyordu, sağolsun. Ve işte kapıda yetkililer göründü ayağa kalktık, selamlaştık ve yemekle beraber sohbete başladık.

... ... ... ...


Saat 3'ü gösteriyordu ve soğuk otel odasındaki yatağımda hüngür hüngür ağlıyorum.


İşi aldık, kabul ettiler ve yarın anketlerimizle şirkette olacağız. Araştırmamız tüm hızıyla hatta hızına hız katarak devam edecek. Elde ettiğimiz bu başarıdan başım dumanlı. Kendimde değilim resmen, "işte bu işte bu benim" diye çığlık atmak geliyor içimden. İşte ben, işte hayatım boyunca gerçekleştirmek istediğim bir proje işte başarı işte haz...Kafamdan 3 yıl sonrası için planlar geçiyor. Bunu da yaparız, bunu da alırım, burda da yayınlanırsa çalışma tamamdır v.s...


Yemeğimiz bitmişti, misafirlerimizi uğurladık ve kabul edilmiş olmanın verdiği gururla gerine gerine sohbete başladık hocamla. Sırtıma bir el dokundu, irkildim. 'Yaren' dedi. Bu sesi asla unutmam, ismimin bu söylenişini asla silemem zihnimden. Arkamı dönemiyorum, çakıldım kaldım o omzumdaki elin altında. İnanmak istemiyorum hayır olamaz. Bunca seneden sonra, bunca aradan sonra böyle bir günde, bu ülkede, bu otelde, olamaz, olmamalı...


Sizce hayat sizin 40.000 kere 'olamaz, olmamalı' demenizi anlar mı? Sizce hayat her şeyin yolunda gittiği bir anda mutluluktan, gururdan ayaklarınızın yerde olmadığı bir anda sizi öylece havada bırakır mı? Sizce hayat yıllar yıllar sonra 'unuttum ya' dediğiniz ilk ve son aşkınızı dünyanın bambaşka bir yerinde yanında eşi ile tatile gelmiş bir şekilde karşınıza çıkaramaz mı? Peki, siz kabuk bağlamış yaranızın kabuğunun aniden çekilip, yeniden kanamaya başlaması gibi kanamaz mısınız, anılarla boğuşup nedenlerle savaşmaz mısınız? Hadi diyelim hiçbiri olmadı peki sizce hayatın oluşturduğu tesadüflere aklınız erebilir mi? Benim ki ermiyor...


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Tesadüfler tesadüf mü acaba?
Gönderen: Mahmut ARSLAN / ,
11 Aralık 2013
Bir görüşe göre tesadüf diye bir şey yoktur. Tesadüf dediğimiz hayatın öğrenmemiz ders almamız ya da mutlu olmamız bize sunduğu derslerdir. Çilem bu öykünde sen de bunu harika bir şekilde anlatıyorsun. Eğer öykünün kahramanı bu tesadüfle eski sevgilisini görmeseydi yarasının ne kadar iyileşip iyileşmediğini anlayabilir miydi? eline kalemine yüreğine sağlık

:: ..
Gönderen: ERdem Gürer / , Türkiye
12 Mart 2010
elinize saglık insan bir kez daha inanıyor hayatta mucizelerin olduguna. hayat gerçekten de sürprizlerle dolu aşk bazen sürpriz bazense mucize..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Büyük Şehirde Küçülmek
Küçük Bir Diş

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ağlamak [Şiir]
Suya Hasret [Şiir]
Affedebilir misin? [Şiir]


Çilsem Su kimdir?

1986 Hatay doğumluyum. Ankara'da ikamet etmekteyim. Şuan bir üniversitede yükseklisans öğrencisiyim.

Etkilendiği Yazarlar:
Victor Hugo,Maksim Gorki,Balzac,Dostoyevski,Tolstoy, Nazım Hikmet, Albert Camus, Oğuz Atay, Ömer Hayyam


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Çilsem Su, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.