Olgunluğa erişmemiş şairler ödünç alır, olgunluğa erişenler çalar. -George Eliot |
|
||||||||||
|
Halk Huzurunda Pespaye Akil’ler’e 18 FEBRUARY 2010-THURSDAY İslam Ekonomi Doktrini Muhammed Baqır Es Sadr 05.10-09.11 Ebu Zerr'in maksadı üzüm yemek İdi..Bağcıyı döğmek değil. Çağdaş Ebuzerciler bağcı'yı gebertip bağı bostanı gasb etmeyi. "Kestirmeden İslami Devrimci Yol" belleyip.. Slogan sallamayı bıraksınlar da. Kendi üzüm bağlarını gövertip yeşertmenin yol ve yordamlarına kafa yormaya başlasınlar. Desek. Nasıl olur du acaba.? Kestirmeden. Bir daha yenilmeden.. Üstelik. ** Ebu Zer niçin müslüman olmuştu.? Eşkiya değil miydi zaten O..? Osman niçin müslüman olmuştu..? Kapitalist değil miydi zaten O..? ** Sol kişiliğe islami kimlik;islami kartvizit;islami rozet. . Sağ kişiliğe yine aynı şekilde.. İslami libas; İslami tabela; islami etiket.. İslami maske.! ** Bu maskaralığa dur diyecek bir kimesne kalmamış mıdır Allah aşkına.! Şu Divane Deli'den başka.? ** Ebu Zer'ciler kusura bakmasın..Kimse malını mülkünü gasb u yağma ettirmez. Dinden imandan çıkarlar../..Isırıcı melik olurlar ../..Yine de yağma ettirmezler mallarını mülklerini. Tarih şahittir. ** Osmancı Hazretler de hiç kusura bakmasın. Hiç kimse yığıp durduğunuz o malı mülkü tek başınıza yedirmez size. Zehir zıkkım ederler../..Ümüğünüze durdururlar../..Kıyameti koparırlar.. Dinden imandan çıkarlar../..Isırıcı Şaki olurlar../.. Yine de yaparlar bunu. Buna da şahittir. Tarih.! ** "Eşkiya Dünyaya Hükümdar Olmaz !" evet ammaa.! Hükümdar'ı da rahat uyutmaz vallah billah.! ** Eşkiya dağda diken üstünde. Hükümdar sarayda diken üstünde. Zavallı halk ta ikisinin arasında bir o yana bir bu yana.. Tenhalarda menhalarda.. Hayyam – ı zındık mü’min. İyi mi.? ** -Dağlar'a geeel daağlaaraa.! -Dağlar senii deliik deşiik edeeriim.! Kalbur alıııp..! ** Olan dağlar’a oluyo binnetice . Ne ağaç kalıyor ne börtü böcek.! ** Bu absürd kavga ne zaman bitecek.? Dünya bitince mi? ** Dünya’nın hakkını kim nasıl ödeyecek.? Bu ağzı dili yok savunmasız bedavadan hizmetçi gariban Dünya’nın hakkını. Kim nasıl ödeyecek acaba.? ** Aşağılık Dünya öyle mi,.? Şu Aşağılık Dünya kadar olabilseydiniz daha ne isterdik ya sizden.? “Aşağılık kalın aman böyle çok iyisiniz.!” den başka.! ** Kafir ve Müşrik Mevlana’dan bir kıssa : Dostlarından biriyle gezintiye çıkmışlar. Bir çalı dibinde koyun koyuna birbirlerine sokulmuş birkaç köpek görmüşler. Köpekleri göstererek şöyle demiş Mevlana’ya gezinti arkadaşı. -Görüyormusun.? Ne güzel de dostane sokulmuşlar birbirlerine.! İnsanlar ibret almalı.! -Etli butlu bir kemik at bakalım önlerine.! Kalıyor mu gör bakalım o dostluktan bir eser.! ** Ne derler se desinler Mevlana’ya.. Ehl-i Hikmet’ten olduğu kesin. Bize de bu lazım değil mi zaten.? ** Tanrı. İstifçi Kasitun –Rabbena hep bana’cı- Karun ve Tağutları lanetlerken. Bedavacı köle ve hazır yiyici müstezafları da ala-yı illiyn’e çıkarmıyor. Onları da tehdid ediyor. Hem de neyle.? Cehennemle.? ** “Vasat Ümmet” de demektir.? Vasati ağırlık ne demektir.? Tevazu ne demektir? Mütevazin ne demektir.? Mevzun ne demektir? Vaziyet ne demektir.? Tevzi ne demektir…? Tevziat ne demektir.? Mevzuat ne demektir.? ** Mevzu hadis edebiyatını filan bırakın da.. Mevzuatınız ne’dir onu anlatın hele bir.! Bu gidişle kendiniz mevzu olacaksınız haberiniz yok. Hah ha.! --Mevzu neydi abi? --Mevzu’muz Türkiyeli Mevzu’lar idi abi.? --Aslı; astarı’na mevzu edilmiş mevzular idi abi.!? ** Tevazu’nun dahi alçak gönüllükle alakası yoktur sayın sufi kardeşler.! Bu kadar alçalmanın da alemi yok yani.! Denge nedir bilmez misiniz lan siz.!? Şu mürşid-i (ensesi göbeği gayet) kamil hazretlerinize biraz dikilin de.. Biraz da o tevazu göstersin yani size.! Hatta devrim yapıp indirin aşağı lan şu edebsiz bedavacı asalağı da. Kırk yıl helayı o temizlesin gari. Sakallarıyla.! Hah hah. Denge dediğin tam da böyle olur işte. Vallah billah.! ** Şimdi dee..! Kızılbaş rafizi şii zındık Humeyni’den bir kıssa.! Henüz genç…/…Yirmi yirmi beş yaşlarında. Medresede talebe..Ayetullah’tan ders talim ediyor..Sair talebelerle birlikte. Hergün hemen aynı saatte şu Diyarbakır Kırıklarına benzeyen serseri kılıklı bir herif. Dalıyor dersaneden içeri ana avrat küfredip arkasını dönüp çıkıp gidiyor.. Bir gün böyle iki gün böyle kimseten çıt yok. Üçüncü gün genç Humeyni ayağa kalkıp müdahele edecek oluyor; müderris izin vermiyor. Sabır tavsiye ediyor. Dördüncü beşinci gün derken altıncı gün ayağa fırlayıveriyor genç Humeyni. Bir yumrukta indiriyor adamı. Adam ayağa kalkmaya bile cesaret edemiyor ve bir daha hiç gelmiyor medreseye. Müderris manidar bir nazarla soruyor. --Neden böyle yaptın.? Kaçığın biriydi O.! Ne dediğini bilmiyordu.! El cevap: --Her gelene sövülmek her gelene dövülmek sabır ve marifet değildir. Ben de o’nun kaçık olduğunu bilmiyordum.! ** Bu yanıt. O’na açılan kapıların ilki olacaktır. ** ** Miskin ve Dünya’dan Münezzeh Müstezaf Yoksulluk kutsanarak; Muhteris ve İnsan’dan Müstağni El Maun Zenginlikle başa çıkılamaz. Başa çıkmanın tek yolu da.. Ceng ü cidal değildir. ** Mülkiyetin konvansiyonel manası da tarih olmuştur. Kapitalistler arazi biriktirmiyor. Para biriktiyor. Kardak Kayalıkları için kıyameti koparanlar Aladağ Kayalıklarına bir ağaç dikseler canım yanmazdı yani.? ** Dünya öküzün boynuzları üstünde dönmüyor artık. Para’nın ve Petrol’ün..Daha doğrusu enerji ‘nin ve bilginin üstünde dönüyor. Orta Asya Stepleri bomboş..! Kim ne yapsın.? Koca Türkiyeyi bi avuç İstanbul besliyor. Kim ne yapsın Diyarbakırda 40 bin dönüm araziyi.? Bin metre kare plaza etmez o arazi. Mızmızlanıp duran onca marabanın ağrıttığı başa da değmez o arazi. Ne yapsın ağa.? Başağrıtan araziyi. Şayet ahmak değil se.! ** İslamcıların bu konuda dişe dokunur bir çalışması bile yok. Laf çok ama.! Tuturmuşlar rejim de rejim sündürüp duruyorlar. Süründürdükleri onca Taliban da cabası. İyi de kardeşim. Bu rejime karşılık. Sizin rejiminiz ne.? Anayasa mı buluyor elektriği,ampulu,telefonu, bilgisayarı, bunca teknolojiyi.? Anayasa Kur’an olsa ne yapacaksınız Allah aşkına.? Bunca yıldır bulduğunuz ne yeni bir keşif var. Ne de o keşfe uygun teknik ve teknoloji. Hepiniz fıkıhçı olmuşsunuz maşallah. Hangi üretim tüketim ilişkileri sarmalında bir topluma –bireye. Muhatab edeceksiniz bu fıkhı o bile belli değil. ** -Hocam.! -Ne var.? -Guzey gutbunda namaz nasıl olacak hocam.? -Ulan .!.Köyünden dışarı çıktığın yok.!Guzey gutbunda namaz soruyosun öyle mi.!? Sittir..! -Hocam.! -Yine ne var lan pislic.?.! -Namaz üç vakte tenzil olmuş diyolar doğru mu.? -Lan oğlum elli vakte baliğ olsa n’olur lan.? Sen bu akılla hiç kılmasan n’olur lan.!? -Hoc..! -Ne.? -Türkcell abonesi mi oluyum Vodafon abonesi mi.? -Bi hat ta sen kur herkesi abone yap şerefsiz.!? ** İbn-i Hanbel Fıkhıyla Erzurum’u bile idare edemezsiniz demiş Fethullah Hoca.! Doğru demiş valla neme lazım.!? ** Bi bakmak lazım hangi Fıkh ile idare edilebilir şu Koca İstanbul;Şu Koca Türkiye.? Orta çağda yaşamıyoruz. Bambaşka bir çağda yaşıyoruz. Sadece ahlak va’z ederek bir toplumu sevk ve idare edemezsiniz. 70 milyon adamın hepsini ahlak abidesi yapamazsınız kardeşim. Herkesi Marksist herkesi Sosyalist Herkesi EbuZer herkesi Yunus Emre yapamazsınız kardeşim. Herkes te Müslüman değil zaten. O Müslümanların da hepsi Mümin değil zaten. O Mü’minlerin de hepsi aynı kafada değil zaten. Aynı kafada olanlar da aynı mizaç ve karakterde değil zaten. E o zaman nasıl bir arada barış içinde yaşatabileceksiniz bu kadar birbirine benzemez adamı a birader.!? Bir birimize slogan sallayıp hakaret etmekle mi geçecek şu kısacık ömrümüz.? A allame birader? Be entelektüel brother.!? ** Birileri de.. Modernizm’i aşmak için. Gelecek te gelecek deyip. Aborjin’leri ve benzeri- İlk elden- yaşam biçimlerini önermesinler mi bir de.? Ne yapayım nereye gideyim ben şimdi.? Sen o yaşamı hiç yaşadın mı birader.? Avustralya Ormanlarında onlarla birkaç yıl yaşadın da öyle mi konuşuyosun.. Yoksa bizimle kafa mı buluyosun.? Çok meraklıysan git yaşa. Tutan filan da yok yani.? Değil mi ama.? ** ** Herşey zıddıyla kaim değildir. Tek başına artı-eksi bir şey ifade etmez. Toprak hattı denen bir hat vardır. Zıdların çatışmasını değil.. Uyuşmasını sağlayan.. Bir Hat. Daha vardır. Bu hattan bi haber duruşlar. Ancak sigortayı attırır. Ya yangın çıkartır yahut lambaları patlatır. Ya külliyen evden olursunuz yahut karanlıkta kalırsınız. İslam Hattı derler buna. Dü-yalektik yerine .. Se-yalektik deyin isterseniz. Ali bu hattı korumak ve kollamak için madun kaldı. Artıyı eksiyi birbirine sürtüştürüp. Ortalığı birbirine katmak için değil. ** Ali Şeriati’yi Ali’yi anlamak için okuyor bu Deli. Şeriati’yi Ali’nin yerine ikame etmek için değil ** Keza. Ali’yi de. Muhammed’i anlamak için dinliyor bu Deli. Ali’yi Muhammed’in yerine ikame etmek için değil. ** Hakeza. Muhammed’i de. Allah’ı anlamak için izliyor bu Deli. Muhammed’i Allah’ın yerine ikame etmek için değil. ** Binaenaleyh. Allah’ı da. Kendini tanımak için anlamak istiyor bu Deli. Kendini Allah’ın yerine koymak için değil. ** Tavsiyesidir Deli’nin. Siz de delirin bu Deli gibi. Maksadınız üzüm yemek se şayet. ** Deli’ yi anlamak isteyene konuşur bu Deli. T-avlamak isteyene değil. ** İsteyen din’ler. İstemeyen din’lemez. Kendileri bilir nihayet. Herkesin. ** Bir şey bildiği filan da yoktur zaten bu Deli’nin. Deli etmekten başka. Din’leyeni.! ** Wesselam.!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Veysel Menekşe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |