Prensiplerden hoşlanmam. Önyargıları yeğlerim. Daha içtenler. -Oscar Wilde |
|
||||||||||
|
Çizdin karaladın Kırık dökük mısralarını Yoksa sen şiir mi sandın? Bu çark böyle dönmez Binbir yolu denedin Binbir renge boyandın Ya bir kuyunun gölgesinde Ya da bir bulutun düşlerinde kaldın Boşuna yoruldun, boşuna ağladın İlk zamanlar çocuktun ve aptaldın Koştun, düştün, yuvarlandın ve atıldın Bir köşeye saklandın, saatlerce çıkmadın Saklambaç mı oynuyordun? Nerede kaldın? Sen bu oyunu gerçek mi sandın? Saat çaldı, zaman geçti, okul bitti Sen bütün derslerden sınıfta kaldın İçin büyüdü, büyüdü, çoktan yaşlandın Elinde hiç oynamadığın misketler Herkes oyunu çoktan bıraktı Ciddiyete davet edildin, işe alındın Seni de saydılar, seni de kattılar diye Şimdi, sen kendini adam mı sandın? Sana su verdiler, utandın, korktun almadın Bak, şimdi deniz üstünde susuz kaldın Yoksa, sen bu inadı gurur mu sandın? Bir daha yanında getirme gözyaşlarını Ey kendini bilmez, ey pervasız serseri! Taşıyamayacağın yükü neden sırtına aldın? Sen etrafındakileri hammal mı sandın? Ne işin vardı yüksek yerlerde? Yoksa yıldızları mı toplayacaktın? Bak, başın döndü, uçuruma yuvarlandın Kupkuru dallara uzandın, kurtulamadın Yamaçtaki o güle uzandın, elini parçaladın O yemyeşil körpe dal seni taşıyamaz Hiç uzanma, bırak bari O da Yıldızlar gibi yerinde kalsın Bırak kendini boşluğa Dua et de, bu son uçuşun Sarp kayalara çarpıp parçalanmadan Aniden ve çabucak noktalansın Ne verdin ki bu dünyaya, ne istiyorsun? Belki birşey yemedin, hep yutkundun ama Bu soluduğun zehirli havadan bile Geçen her saniyeye, bir ömür borçlu kaldın Şimdi git, duvarları rahatsız etme dostum Senaryo bitti, perde kapandı, ortada kaldın Bomboş salonda yoksa alkış mı aradın? Bak yine akşam oldu, çok geç kaldın Aldandın dostum, yazık ki aldandın Sen kendini, ancak kendini kandırdın..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Vefa LÖK, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |