Sorularla dolu bir kitap... hiçbir zaman eksiksiz olamaz. -Robert Hamilton |
|
||||||||||
|
18 Mart günü envai nidalarla ses çümbüşü ayyuka çıkmıştı.Kimi Allah Allah nidalarıyla,kimileri...En güzeli de şüphesiz:Çanakkale geçilmez!... İngilizler,Çanakkale'yi bir "son" olarak görüyorlardı:Osmanlı'nın sonu,Anadolu'nun sonu...Bilmiyorlardı ki Osmanlı ruhunun yeniden canlanıp kendilerine bir "tarih"dersi vereceğini.Çanakkale bir son değildi bir milad idi bizim için:bir direnişin,imkansızlığınimkana döndüğü zaferin miladıydı.Türk'ün içinde uyuyan aslanı şana kaldırdığı,Avrupalıların "hasta adam" olarak gördükleri Osmanlı'nın toparlanmaya başladığının emaresiydi Çanakkale. Çanakkale,birlik ve beraberliğin abidesiydi.Mekteplisi,mülkiyelisi;genci,yaşlısı..Hepsi aynı idealin peşindeydi.Türk'ün bir karış toprağının dahi düşman eline geçmemesi...Nitekim başardılar da. 1.Dünya Savaşı epey yormuştu halkı,askeri.Yorgun düşen Türk askeri,halkı üzerlerindeki kara bulutları Çanakkale eteklerinde ,düşmana;kurşun yağarcasına silkeledi.Tarihin ender gördüğü direnişlerden biriydi Çanakkale.Düşman amansız direniş karşısında ve Türklerin düğüne gidercesine ölüme koşmalarını hayretler içinde izlemiştir.Belki anlamadılar,Türkleri deli olarak gördüler.Anlamamaları normaldi.Birçokları vatan-millet bilincine sahip değildi ve bir kısmı da paralı askerdi yani içtenlik,inanmışlık yoktu.Bu iş gönül işiydi,bu iş inanmakla olurdu.Her şey para,çıkar vs. değildi ki..Çanakkale aslanları bu gerçeği tüm dünyaya bir kez daha kanıtladı(bir kez diyorum daha önceleri de Avrupalılar bizden çok ders almıştır!) Kısacası Çanakkale tarih içinde tarihtir.Anlamak isteyene nice ders verir.Yeter ki bizler biraz zahmet edip de tarihimizi okuyalım,anlayalım,yaşayalım... Son söz:Allah sizden razı olsun,ruhunuz şad olsun bu miladın baş aktörleri!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Oğuz Tokdemir, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |