..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"İnsanların bazen neye güldüklerini anlamak güçtür." -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Anı > zeliha




15 Mayıs 2011
Yağmurun Sohbeti  
zeliha
yağmur benim için tüm renkleri griye dönüştüren bir seranat gibiydi


:BACJ:
yağmur benim için tüm renkleri griye dönüştüren bir seranat gibiydi. akşam vakti, direklere asılmış mahyaların hüzün veren parıltıları altında yürüyen insanların ayak sesleri ve ıslak yoldan geçen otomobillerin lastiklerinden çıkan hışırtı insanın içini rahatlatıyordu. insanların ağzından çıkan dumanlar bana gecekondu bacalarını hatırlatıyordu.
sanki bu ortam aşıklar içindi. iskeledeki çiftler birbirlerine sarılmış sarmaşık gülleri anımsatıyordu. ay ışığı, mahyalar ve su birikintilerine yansıyan ışıklar sadece onlar içindi sanki.
ben yalnızdım... sadece yürüyordum, o seranata eşlik eder gibi. bunu anlayan insanlar yüzüme gülümseyerek o güzel merhabalarını eksik etmiyorlardı benden. onlar bu ortamın içinde, müzik kutusunun üzerinde dans eden balerinler, ben ise içi hüzün dolu bir bibloydum bu karelerde.
insanlar yavaş yavaş çekilmeye başlamışlardı evlerine. evlerine çekilen insanlar yalnız olanlardı. ben de yalnızdım ama sokak lambaları bana eşlik ediyorlardı. hatta benim onların yanında olmam onları o kadar çok sevindirmiş olmalı ki, gözleri parıl parıl parlıyordu hepsinin.
iş yerlerini kapatan dükkan sahiplerinin indirdikleri kepenk sesleri seranatın bir parçası olmuş gibiydi. bir yere ulaşmaksızın yürüyordum. mesaiye kalan bir fırından sıcak bir simit alıp sonu belli olmayan yoluma devam ediyordum. yediğim sıcak simit o soğukta gönlümün üstüne örtülen bir yorgan misali içimi ısıtıyordu.
iskeleye doğru yol almıştım, hiç kimseler yoktu, sokaklar boş ve soğuktu. o arnavut kaldırımlı yollarda sadece benim kunduramın sesi yankılanıyordu. neyse ki iskeleye varmıştım, elimdeki yarım simit kurumuş ve sertleşmişti, o da sabah martılarım nasibi olmuştu. bir bank bulup oturdum kuleye karşı, kıyıya çarpan her bir dalga yüreğimi deliyordu. kendimi gecenin sessizliği çöktükçe daha yalnız hissediyordum. arkamdan omzuma narin bir elin değdiğini hissettim ki, gözlerimi gardiyanın sesiyle açıncaya kadar.
koğuş kalk!!!!...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Özgürlüğün hasreti
Gönderen: Bülent Özgün / , Türkiye
17 Mayıs 2011
Açık söylemek gelirse, sonunda beni aptal konumuna koyan, sonuna dair en ufak bir ipucu vermeyen öyküleri sevmem ama bu okuduklarım bir duyguyu, bir hasreti yansıtmak adına çok güçlü bir sonla bitiyor. Kısa ve çok hoş bir öykü/an, elinize sağlık.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yazılış Tarihi 2011 Veriliş Tarihi 2026
Yıldız Işığı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ben İstiyorum [Şiir]
Kendince Bir Sevda [Şiir]
Hayatın Ezberi [Şiir]
Zaman Bu [Şiir]
Gurbet [Şiir]
Nesem Yok Yine [Şiir]
Gidelim Bedenim [Şiir]
Damla [Şiir]


zeliha kimdir?

acemiyim geliştirmeye çalışıyorum


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © zeliha, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.