..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan melek olsaydı dünya cennet olurdu. -Tevfik Fikret
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yerler > Taner SARGIN




19 Haziran 2011
Müşküle’de Kış  
Bir Kış Çağıldaması

Taner SARGIN


Gölün gözleri sönük maviydi. Yazın sıcağı İznik gölünün yüreğinde üşüyen derin bir izdi. Adeta dalgaları dahi öylece donmuştu.


:BBEB:

İznik gölüne bakan yamaçlardaki zeytin bahçelerine kar yağıyordu. Gölün gözleri sönük maviydi. Yazın sıcağı İznik gölünün yüreğinde üşüyen derin bir izdi. Adeta dalgaları dahi öylece donmuştu.

Eriyen kar suları doğanın melodisini çağıldıyor. Bu çağıltıları kuş sesleri şenlendiriyor. Kuşlar, rüzgârda salınan ağaç dallarında koşuşuyor. En az ben kadar heyecanlı bir kuş telaşlı ve ürkek, karnını doyurabileceği bir toprak parçası bulabilmiş.

Zeytinlerin arasından kıvrılan yolda ilerlerken ayağımın altında kütürdeyen kar dahi üşüdüğünü anlatıyor bana. Yol kenarlarındaki hendeklere dolan sular bazı yerlerde yola taşmış olsa da akmaya devam ediyor. Kışın yapraklarını dökmeyen zeytin ağaçlarında biriken kar dalları eğmiş, altından geçenlere bir sürpriz yapmaya hazırlanıyor.

Yapraklarını döken ağaçların kar sarmış dalları buzdan çubuklar gibi görünüyor. O bildik yollar, ağaçlar beyaz örtünün altında bambaşka bir kimliğe bürünmüş. Arada bir durup çevremdeki güzelliklerin tadına varıyorum. Üşüyen ayak izlerine bakarak yola devam ediyorum. Yukarı doğru bakınca yoğun kar yağışının kısıtladığı dağların bulanık görüntüsünün ayrı bir güzelliği var.

Hava kar yağıp buz kesiyor. Kar taneleri bir birine çarpmasa da, bir süre uçuşup öncekilerin üzerine yığılıyor. Bazıları akan sularda eriyip göle ulaşıyor. Hepsi de şanslı aslında, ta ki yaz güneşinin ışınları ile buharlaşıp başka bir maceraya atılıncaya kadar bu güzelliğin bir parçası olarak gölden bu yamaçları seyredecekler.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yaratıcılığın Kaynağı Öfke.
İznik Gölünün Kenarında Yaşamak
İnci Taneleri
Naylon Hayaller, Karamürsel Sepetine Karşı
Hayal Gücü
Bir Hikayeye Başlamak
Bulutunu Terk Eden Damlalar Çatak Deresinden Usulca Akar. Ta ki Göle Ulaşıncaya Kadar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Git Kendinde Kaybol Arama Beni [Şiir]
Keşiş Dağında Erguvan Kokusu [Şiir]
Müşküre [Şiir]
Topraktan Gelen Sesler [Şiir]
İçimde Bir Şiir Ölüyor [Şiir]
Yavaş Yavaş Ölürler Neruda"yı Nazım"ı Tanımayanlar [Şiir]
Hava Kar Yağıp Buz Kesiyor [Şiir]
Kayıp Şiirler Şehrinde Yitirdiklerim [Şiir]
Geceye Saçlarından Dökülenler [Şiir]
Filler ve Çimen (*) [Şiir]


Taner SARGIN kimdir?

Yakamozları yazmaktan çok, içine girmemin getirdiği duyguyu yazmayı tercih ederim.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Taner SARGIN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.