 • İzEdebiyat > İnceleme > Toplumbilim |
1
|
|
|
|
Ey teknoloji, sen nelere kaadirmişsin? Eskiden babam ve arkadaşları çoğunuzun bildiği köy odalarında mırra eşliğinde sohbet ederlerken, köy yaşlılarının meclisi küçük oda bakla sofa bir mekanda bu mevzular da anlatılır bende bu konuşmaları can kulağıyla dinler sonra bunları hafızama kayıt etmeye çalışırdım. |
|
2
|
|
|
|
Ferdin dini olur ama devletlerin ve şirketlerin dini olmaz. Zaten Abbasiler de bir İslam devleti değildi. Abbasi Devleti’ydi; Müslümanlar tarafından kurulmuş yine Müslümanların zaaf ve hatalarıyla tarihten silinmişlerdi.
|
|
3
|
|
|
|
Tarih/toplum sosyolojisi.. |
|
4
|
|
|
|
Tüerkiye Yüksek / Büyük Adalet / Hukuk Meclisi kavramı hakkında özgün bir yazı yazmaya çalıştım. Yorumlarınızı bekliyorum. Teşekkürler. |
|
5
|
|
|
|
Ozan Aşık Veysel bu türkü sözleriyle acaba ne demek istemiştir. Duygusal melodinin etkisiyle verilmek istenen asıl mesaj fark edilememiş olabilir. Günümüzde yaşadığımız sorunlarla bu sözlerin arasında acaba ne gibi bir ilişki vardır?
|
|
6
|
|
|
|
Hazar prensesi olan Çiçekion, gelin olarak Bizans sarayına gittiğinde giydiği elbise saray ve çevresinde moda haline gelmiştir. Fakat daha da önemlisi şudur: İmparator II. Justinianus ve V. Kostantinos, Hazar prensesleri ile evlenmişlerdir. Konstantinos’un Hazar prensesinden doğan oğlu, tarihte “Hazar Leon” lakabı ile tanınmıştır. Aynı zamanda bu adam, Hazar hakanının torunu oluyordu. Bizans böylece bazı meselelerde... |
|
7
|
|
|
|
Eski Türklerde çağımızın insanlarına garip gelen birçok anlayış mevcuttu. |
|
8
|
|
|
|
İnsan neden yazar? Bu soru daha büyük bir sorunun bir boyutudur. Büyük soru: İnsan neden sanat yapar? Sonra da neden ürünlerini başkalarıyla paylaşmak ister? |
|
9
|
|
|
|
Metinde değişiklik var. Yazıyı daha önce okuyanlardan bir kez daha açmalarını rica ediyorum. Demokratikleşme sürecinde arayışlar belli kalıplar içine yerleşmeye ve açıklığa kavuşmaya başladı. Haftalık toplantılarına katıldığım bir grubun hazırladığı bu yazı bana ait değildir. Burada görüşlerinize açılmasını istedim ve kandi yorumumu ekledim. |
|
10
|
|
|
|
Birbirine yakın farklı kültür ve siyasi düşüncelerin, stratejik olarak bütünleşip ortak bir sentez oluşturması, her yapının kendi geriliklerini atarak temel noktalarda buluşmakla mümkündür. Saplantı ve geriliklerini görmeyen hiçbir düşünce kendine yakın gördüğü yapılarla gerçek bir bütünleşme yapamaz. Bu yüzden sosyalistler ile Aleviler birbirine çok yakın kültüre sahipken somut, gerçekçi bir birliketlik oluşturamadılar. |
|
11
|
|
|
|
Styler, akıl hastası bir katilin iç dünyasını anlamaya çalışırken kendisinin karanlıkta kalmış yönleriyle yüzleşmek zorunda kalır. Aynı şekilde izleyici de oturduğu koltuklarda bu yüzleşmeden payına düşeni alacaktır. Akıl hastası bir katilin iç dünyasını araştırmak isterken kendi iç dünyasının karanlık taraflarında kaybolur. Gerçekten bir yazar olarak neden böyle romanlar yazmaktadır? Özellikle, neden böyle karanlık karakterler seçer? Neredeyse suçlular, cinayetler, vahşet yazdığı romanların vazgeçilmezleridir ve bunları yazmaktan adeta zevk alır. Neden bu karanlık taraf Styler’ı ve seyirci koltuğunda oturan bizleri içine çeker?
|
|
12
|
|
|
|
Düşüncesine uygun hareket etmeyip, sürekli değişkenlik gösteren birey ve ailelerde, kültürel ya da kişisel sorun var demektir. Bu yüzden komünist ve sosyalistlik, kapitalizmin ilkeleri süperego, lüks, özenti, kompleks, doyumsuzluk vb. hastalıklardan tamamen arınmasıyla mümkündür. Ufak bir zaaf, kişiyi bitiren tehlikeli en büyük virüstür. |
|
13
|
|
|
|
Oysa ki ajanlık ve istihbarat böyle bir şey değil kesinlikle... Belki o 1900' lü yılların başında da böyle bir şey değildi, ama böyle bir imaj yaratıldı malum çevreler tarafından. İstihbarat yirminci yüzyıl ve yirmi birinci yüzyılda artık bir bilim haline gelmiştir. Devletler birbirlerini uzaydan uydular aracılığı ile dinliyorlar. Her ne kadar insana dayalı istihbarat da devam ediyorsa bile, aletlerin bu sahada ki egemenliği su götürmez bir gerçektir... |
|
14
|
|
|
|
Tanrıça yaşamında Ana Erkil kurallarla çocuğun dayısı adıyla kimlik kazanması, diğer tüm sosyal ve siyasal yapıları belirleyen düşüncelerin temeli demektir. Bu kimlik, erkek egoizmindeki sahip olma bencilliğini frenlerken, erkek ve kadının biyolojik, cinsel dengesizliğini de eşitleyen bir kültürdür. |
|
15
|
|
|
|
Mutluluk her ne kadar kişi ve toplumlara göre görecelilik taşısa da maddiyatta mutluluk aramak, insanı özgür değil bağımlı ve esir yapan en büyük hastalıktır. Esas mutluluk, özgürlük ve yaşam kalitesi, bilimsel ilkeler doğrultusunda her şeyin bir sınırı olduğu bilinci içerisinde paylaşım kültürüyle mümkündür. Bu yüzden her ülkenin yerine getirmesi gereken daha birçok görevleri vardır. |
|
16
|
|
|
|
Dünyanın neresinde olursa olsun, bir insan gerek ekonomik gerekse siyasi ya da başka nedenlerden ülkesini terk etmişse, o kişi daha önceden kimliğini oluşturduğu öz dil, din ve düşünce kültüründen bir şeyleri kaybetmeyi göze almak durumundadır |
|
17
|
|
|
|
Siyaset doğası gereği her zaman aynı doğrular üzerinde gitmeyen değişken, yerine göre tüm değerleri yozlaştıran sosyal bir araçtır. Bu bakımdan kutsallıklar üzerinden siyaset yapanlar ile, insanlığa değer veren herkes, değerlerine ihanet etmeden asla siyasal vb. özel amaçlarına ulaşamazlar. |
|
18
|
|
|
|
Holokost’un çok sık gündeme taşınmasının insanda bıkkınlık ve doygunluğa yol açan psikolojik bir bozukluk oluşturduğuna ilk kez Avustralyalı Prof. Colin Tatz dikkat çekmiş ve on sekiz yaşındaki bir gençten o dönemi anlamasını beklemenin boş bir şey olduğunu söylemiştir. |
|
19
|
|
|
|
Cryonicks Projesi ile İnsanın ekonomik gücünün ölüme meydan okuma cesaretini göreceksiniz. Dünyanın aydınlanma çağında düşünürler bilim adamları filozoflar vardı bilim adamı tüm insanlık için bilim üretiyordu. Bilimi egemenliği altına almak isteyen güçler olsa da başarılı olamıyorlardı. |
|
20
|
|
|
|
Üze kök tengri asra yagız yer kılındıkda ikin ara kişi oğlı kılınmış. Kişi oglında üze eçüm apam Bumın Kagan istemi Kagan olurmış. Olurupan Türk budunung ilin törüsün tuta birmiş, iti birmiş |
|