640K bellek herkese yetmelidir. -Bill Gates, 1981 |
|
||||||||||
|
bir kedi gülümserken bana, ona ne demeliyim.yakamozlarda çarmıha gerilsek hep beraber mi? yo! buradan geçmiş onluk bir acı, yirmilik bir sus payı,otuzbeşlik bir sarhoşluk var.ölümüme çeyrek var.bu akşam beşiktaşa kaç gol;ömrüme kaç yol var? kaç yok var kedinin gözlerinde? bir göçmen olsam izlanda göçmeni bir eskimo.antalyaya gelsem pişşem pişsem! bir buzhaneye sığınsam sıcaktan kaçıp ve bir ev yapmaya kalksam orada. 2. orada.evet düş orada.sevinç orada.sevgilim orada.yıkılışım orada.'ora kafe barda'.yırtılmamış meydan okuyan zarda.yürdüğüm karda.golü kaçırsa da arda,stad orada,stres orada,kel vedat orada elinde satırıyla.boca juniors-river plate derbisi kokuyor yaşam.tortular orada.denizler karada.vergiler darda.umut zorda.gelin,perde açılıyor.. 3. tuncay abiyi hatırlıyorum.ona "gitme!" diyoruz.gidiyor."banane gelmezseniz gelmeyin" diyor.elinde bira şişesi.köpekler görünürde yok.köpekler pusuda.tuncay abi cesaretli.kafası güzel.sallana sallana gidiyor.köprüyü geçiyor,köpekler çıkmıyor.daha bir cesaretleniyor.hala köpekler yok derken ikinci evden bir köpek çıkıyor.yavaşça yürüyor. tuncay abi bir an duraksıyor. biz de dikkat kesiliyoruz.sonra olduğu yere çöküveriyor köpek.şaşkınlıkla izliyoruz.sonra öbür evden çıkan iri bir kangal.bu sefer tuncay abi hiç duraksamıyor."hassiktir!" deyip geçiyor köpeğe.bu da olduğu yere çöküyor.tuncay abi neşeyle birasını yudumluyor geçerken.dört derken beşinci evden hızla gelen bir karaltı görüyoruz.ve yola çıka çıkmaz patlayan bir havlama sesi.arkada kalan,yere çökmüş köpeklerde komut alır gibi fırlıyorlar tuncay abiye.köpek yaklaşana kadar diklenen tuncay abi zamanın sonsuzluğunu yaklamışçasına kaçıyor.derken iki köpek daha.tuncay abi şener şen gibi koşuyor..kahkahalara boğuluyoruz,yaşama boğuluyoruz kovalanan umuda. gece birbuçukta bira içmek için köyün arkasından dolanıyoruz,dereden.dere yolu kapanınca en azılı köpeklerin olduğu köprü yolundan dönmek istemiyoruz.tuncay abinin zafere kaçışı sonra.biz hala ordayız arka yolu kapatan grayderlerin gitmesini bekliyoruz.kurdun saatini bekleyen acı bir varoluş gibi.özlem dereye akıyor kayboluyor özlemlerimiz.gülüyoruz durmamacasına... 4. içerisinin dışarısı olduğu açılardan makasla köşe doğruyor ve pi sayısına selam duruyor hayatlar.gökte bir afaorizma asılı tepemde düşüyor. "seni senle sensiz yakaladım çoban yıldızı!" 5. "eniştem ameliyat olacak" diyen her şık vazgeçiş ormanın kayınçosuna mahkumdur.düzlem altında yaşarken gözlem nasıl tuhaf bir özlem halinde varolabiliyor.birikiyor yaşlar birikim oluyor. çıkarsanan dersler ters köşeye yatıyor.vecd oluyor güneş.batıyor. nasıl olabilir -ki veryansın bir coğrafyadan kan sallanışları duyuyoruz- ne kadar acı olsa da zaruri netice.tarih arkaya arkaya gelen devinimler bütünüdür. devam edecek diyen her kırmızı şerit gibi.gözlerim şafağa yakın.güneş doğuyor...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © selim koç, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |