Hangi moda eleştirmeni pantolonumun boş ceplerini ve ruhumun dikiş tutmayan yanlarını görebilir? Kim yanımdaki sürtüklerin uçlarını gösteren göğüslerini sütyene sığdırabilir? Giyinmek sürtüğe de çok yakışır. Hatta orospuyu gösteren makyajıdır. Bunlar mı insanlık adına güzel ve şık olan. Poposunu akan bir dondurma gibi koltuktan aşağı salıveren bir kadın, nerede olursa olsun yalanır zihniyet midir güzel olan? Kadınlar istedikleri gibi açılabilir ve saçılabilir. İsteyen istediği gibi de giyinebilir. Yırtık ruhları, dikiş tutmayan kişilikleri ütü yapmak da kimsenin haddine olmayabilir. Yalnız şıklık ve lükslük nedir diye herkes sormalıdır. Lüks insan ilişkilerindeki kalitedir. Hangi modacı bozulan insan ilişkilerini yamatabilir? İnsanlar, don olmuş, sütyen olmuş, atlet olmuş baksır olmuş. İnsanlığın orasına burasına ve hatta anasına koyulmuş. Bu da kimsenin umrunda olmayabilir. Irz düşmanlığı delikanlılığn raconu iken genç kızlar delikanlıların eline bir tesbihin tanelerini gibi dizilidurmuş. Sonra tesbihin ipi kopunca, taneler yerlere serilince sokaklar ipini koparanlarla dolmuş. Toplum bu kopmanın ardından inancını ve güvenini yitirmiştir. Herkes kediye ve köpeye güvenir olunca, insanlar hayvanlarla dostluk kurmuştur. İnsan kılığından çıkanlar, insanlığı hayvanlar aleminde aramaya başlamıştır. İnsan kılığından çıkanlar ne giyinirlerse giyinsinler, sürtüklükten kurtulamamıştır. Giyinmek sürtüğe de yakışır. Türbanlı birçok sürtük, daha alımlı görünmektedir, açık sürtüklerden. Sürtüklüğün yürüyüşü aynıdır. Hep sürtünerek yürürler. Türbanlı birçok sürtük, başı açık sürtüklerle baş başa yarışmıştır. Kazanan insanların dışını süsleyenler olmuştur.