Birçok kimseyi veya nesneyi içine alan, birçok kişi ve nesnenin bir araya gelmesi sonucu olan: “Kolektif bir görüş rahatlığı insanı düşündürmekten kurtarır.” -A. H. Çelebi. Kolektif "ortak olan" demektir. Yumurta atan öğrencilerin pankartında ' kollektif ' yazıyordu; ' kolektif yazılması gerekirken. Üstelik bu kelime ithaldir ve eylem de ithaldir. Eylemcilerin kıyafetleri de ithaldır. Hemen hemen hepsinin üzerinde lives ve ayağında nike ayakkabı var bu solcuların. Sermaya defol diyen öğrencilere bakın baştan aşağı adidas, nike çekmiştir ayaklarına. Bunlar kimin yolundan gitmekteler, Lenin'in mi, Mao'nun mu sormak isterim kendilerine. Bunlarla hiçbir yere gidilmez, emin olun. Bu insanlardan uzak durmakta fayda vardır. Daha kolektif kelimesini yazamayanlar, bu ülkenin kaderini yazabilir mi? Gerçi eylemcilerin gerçekten kimler olduğunu bilmemekteyiz. Belki de protesto ettiklerine yaramakta bu eylemleri. Çünkü, tepki olmazsa etki olmaz. Tepkilerin odağı olarak, milleti etkiledikleri kesin. Ve en önemlisi bizim millet yıllarca arabesk kültürle beslenmemiş midir? Milletimiz her zaman mağdurun yanında olmamış mıdır, sormak isterim herkese. Manzaraya geniş bakmak lazım. Bu çocukların kimler tarafından ve ne adına kışkırtıldığına bakmak lazım. Bir falcı gibi değil, aklı başında bir insan olarak bakmak lazım fincanın derinliğine, derin muhabbetlere, birlikteliklere, işbirlikçilere. Gençler gerçekten öğrenci midir, yoksa figüran mıdır görmek lazım iyice. Gençler apaçık ortadayken, bunların arkasındaki gölgelere dikkat etmek lazım. Üniversite okuyanlar bilirler; gençlerin bir haftada nasıl ' Solcu ' yapıldığını, ' Ülkücü ' yapıldığını, ' İslamcı ' yapıldığını. Bir haftalık bu yumurtacıkların hemen nasıl horoza ve tavuğa dönüştüğünü, sınıflarını nasıl hiç ders çalışmadan geçtiklerini herkes bilir. Yumurtaları birbirine çarpar gibi, öğrencilerin nasıl birbiriyle tokuşturulduğunu herkes bilir. En önemlisi üniversitedeki birçok hocanın nasıl zeka yoksunu olduğunu, kırk yumurta yese de zekasında bir gram artma olmayacağını herkes bilir. Ah ülkem ah... Sen nasıl hala ayaktasın şaşırmaktayım.