Özgür insan, denizi daima seveceksin. -Baudelaire |
|
||||||||||
|
Hiç düşündünüz mü Tanzimat’tan bu tarafa yapılan herhangi bir seçimde Hazreti Ömer aday olsaydı ne kadar oy alırdı diye? Ne oldu, neden sustunuz? Anlaşılan açık bir cevap vermekten korkuyorsunuz. Haksız da sayılmazsınız hani. Sonuçta Hazreti Ömer İslam dünyasında sevilen ve sayılan bir kişi… Üstelik adaletin sembolü olarak görülen bir devlet adamı... Nasıl ki inançlarımız gereği güzellik noktasında Hazreti Yusuf’un eline kimse dökemezse, adalet noktasında da Hazreti Ömer’in üzerine söylenecek söz olamaz. Öyle olmakla birlikte seçimlerde adaylığını koymuş olsaydı ne kadar oy alırdı, merak ediyorum doğrusu. Ne dersiniz sandıktan tek aday olarak çıkar mıydı? Ne oldu uzaklara daldınız birden, bulutlu gözlerle. Bir kuşkunuz mu var? Neden başınızı önünüze eğdiniz, yüzünüzü saklamak istercesine? Sizin gibi ilim irfan sahibi bir seçmen profilinden başkası beklenmez zaten. Ağzınızı açtınız mı mangalda kül bırakmıyorsunuz. Göstere göstere icra ettiğiniz ibadetlerinizi aksatmıyor, ahlak ve namus noktasında tavizsiz tutumunuzda abartı düzeyinde ısrar ediyorsunuz. Birbirinizi yakın markaja alarak bulunduğunuz muhitte ahlak ve namus noktasında en ufak bir sapmaya dahi izin vermiyorsunuz. Ticarette alın teri ve helal kazanç hususunda verdiğiniz öğüt ve dersler gerçekten göz yaşartıcı cinsten. Dolayısıyla böyle bir seçmen kitlesinin oy kullanacağı bir seçimde Hazreti Ömer’in liste başı olmaması için hiçbir sebep olamaz. Lütfen yazımı gülmeden okur musunuz? Ama acaba gerçekten öyle mi? Ya da şöyle diyelim isterseniz, Hazreti Ömer gibi adalet timsali mübarek bir zata kimler oy vermez. ‘Olur mu öyle şey?’ diyorsunuz değil mi? Bakalım ve birlikte görelim, olup olmayacağını. Seçimlerden sonra yaptıkları masrafları karşıladıktan sonra keseyi doldurmak için öncelikle belediye olmak üzere, devlet yatırımlarından ihale adı altında pay kapmak isteyen binlerce işadamı, seçimlerden sonra bilerek yanlışa asla imza atmayacak adalet timsali adayımızı destekler mi? Seçimden sonra kendine layık gördüğü arpalık kapsamındaki idari kadroları parsellemeyi düşünen ve planlarını bu yönde kurgulayan yüz binlerce seçmen seçimlerden sonra ‘İşi ehline veriniz.’ Hadisine uygun atama yapılacağını bilse oy verir mi? Hiç gereği yokken bir önceki dönemde seçim yatırımı olarak açılmış mantar üniversitelerden mezun çocuklarının bütçe dengelerini alt üst etme pahasına mülakat sınavıyla kadroya alınmasını bekleyen yüz binler oy verir mi? Vermezler değil mi? Çünkü Hazreti Ömer böyle bir şeye asla izin vermez. Yine haddini bilmeden ve ayağını yorganına göre uzatmadan harcama yapan ve ortaya çıkan açığı bütçe kaynaklarının olanaksızlıklarına karşın yüksek maaş zamlarıyla kapatmayı bekleyen yüz binlerce işçi, memur seçimden sonra böyle olmayacağını bilse oy verir mi? Seçimden önce çevirdiği arazi parçalarına tapu almayı planlayan binlerce seçmen kamu mallarının talan edilmeyeceğini bilse adalet sembolüne oy verir mi? Ne dersiniz? Sınıfta kalanlar, okuldan atılanlar, devlete vergi borcu takanlar, çeşitli suçlarla hüküm giyenler, askerden kaçanlar, seçimden sonra kendi durumlarını iyileştirmekle birlikte kamu yararına aykırı düzenlemelerin çıkmayacağını bile bile Hazreti Ömer’e oy verir mi? Hep hayır diyorsanız, sandıktan Hazreti Ömer’in kendi oyu dışından başka oy çıkmayacak demektir. Onun için hiç boşuna kendinizi kandırmayın. Seçimlerden sonra beğenmeyip eleştirdiğiniz bütün sorunların yegane sebebi sizsiniz. Size Hazreti Ömer bile gönderilse, bu aymazlıkla hakkını veremezsiniz. Yani attığı her adımda kendi çıkarlarını gözeten seçmenden ne köy olur ne kasaba.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © serdar adem işler, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |