..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür / Ve bir orman gibi kardeşçesine...
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gülmece (Mizah) > Ahmet Zeytinci




28 Ekim 2023
Bizim Ülkede Düşünürden Geçilmez  
Ahmet Zeytinci
Ekonomi konusunda düşünürler var ki konuşurken mangalda kül mül benzeri bir şey bırakmıyorlar, o sebeple mangalların külleri de bu düşünürlere gönül koyuyorlarmış ''Bizi niye mangalda bırakmıyorlar.'' diye... Makro Ekonomiyi incelemek, irdelemek ve dahi hatta hercümerç etmekten başlayıp sonra mikro ekonomiye geçip, döviz, altın fiyatlarından dem vurup, faizlerin düşüp düşmemesi ile ilgili biraz konuşup, dış ticaret açığının nedenleri ile bitiriyorlar... Bense sadece cebimdeki paraya bakıyorum. Ay sonu hiç gelmese... Sonu gelmeyen bir ay icat edilemez mi?


:DCD:
En düşünemeyenin bile düşündüğü bir ülkedir güzel yurdum Türkiye... Bizde herkes düşünür. Düşünemeyen bile ben niye düşünmüyorum diye düşünür... Düşünür var düşünürden düşünüre de fark var. Düşünün bakalım siz de kaç çeşit düşünür var.

Ekonomi konusunda düşünürler var ki konuşurken mangalda kül mül benzeri bir şey bırakmıyorlar, o sebeple mangalların külleri de bu düşünürlere gönül koyuyorlarmış ''Bizi niye mangalda bırakmıyorlar.'' diye... Makro Ekonomiyi incelemek, irdelemek ve dahi hatta hercümerç etmekten başlayıp sonra mikro ekonomiye geçip, döviz, altın fiyatlarından dem vurup, faizlerin düşüp düşmemesi ile ilgili biraz konuşup, dış ticaret açığının nedenleri ile bitiriyorlar... Bense sadece cebimdeki paraya bakıyorum. Ay sonu hiç gelmese... Sonu gelmeyen bir ay icat edilemez mi?

Tabiat hakkında da düşünürlerimiz düşüncelerini düşünceli bir şekilde ortaya koyuyorlar ne mutlu onlara bu zamanda herkes de düşüncelerini düşünceli bir şekilde ortaya koyamıyor, değil mi ama? Küresel Isınma tabiat hakkında düşünen düşünürlerin ama gündem maddesi... Kimileri bunun komplo teorisi olduğunu iddia ederken, kimisi de onlara cevaben ''Halt etmişsiniz siz.'' diyerek karşı koyuyor... Biz ise yazın yanıyor, kışın donuyoruz, doğal moğal hem de gaz amma çok ısıtmıyor... Yaşasın kokar yakıt demek geliyor içimden amma oda neticede İnek Poku...

Ekonomi ve tabiat ile iş bitiyor mu? Bitmiyor daha bir dolu konu var. Askeri konularda da askeri konuları düşünen düşünürlerimiz var. Bir ara bu düşünürlerin icat ettiği Nötron Bombası vardı, hala var mı bilmiyorum. Sadece insanları öldürüyor binalara zarar vermiyordu. Ne kadar insancıl gözlerim yaşardı billahi... Savaşları önlemek için savaş önleme bakanlıkları kurulsa mesela... Askerler yerine ülkelerin yapay zeka ile donatılmış robotları savaşsa... Robotlarda şehitlik ve gazilik olmadığından robotların hepsinin adını da Niyazi koysak. Valla ne bileyim durup durup bunları düşünüyorum. İyi mi ediyorum kafayı mı yiyorum bilemiyorum...

En çok düşünürümüzün olduğu bir konuda spordur. Özellikle cumartesi ve pazar günleri spor düşünürlerimiz, gece yarılarına, hatta sabahlara kadar düşünülmedik bir konu bırakmazlar. Bir penaltı pozisyonu, geçenlerde kırk beş dakika tartışılmış ki bunu gören rakip kanalın spor düşünürleri biz nasıl bir saati geçeriz konusunu gündeme getirmişler ve gerçekleştirmişlerdir... Spor ve de özellikle futbol konusunda sokaktaki adam bile derin düşüncelere sahip olup, pazartesi başlayan düşünürler arası tartışmalar cuma gününe kadar sürmektedir...

Bir de geçmişten gelen dehalarımız, düşünürlerimiz vardır ki onlar bize Allah'ın bir lütfudur adeta, hayattan kopanlarını hasret ve özlemle anarken, hayatta olanlarına da uzun ve sağlıklı ömürler dileriz... ''Benzin vardı da biz mi içtik.'' diyerek benzin ve ispirto ya da gaz yağı gibi şeyleri içenleri uyaran bir muhterem devlet adamımız vardı geçmişte... ''Yunan Başbakanının elini sıkmışsınız.'' diye de soran gazeteciye de ''Neresini sıkacaktık kardeşim?'' diye manidar bir cevap verip, devlet adamlarının nerelerini sıkılması gerektiğini önemle belirtmiştir...

Descartes de ''İnsan düşünen bir hayvandır.'' derken, insanın sırtlan gibi canavarlaşmasından bahsetmemiştir, Kedi gibi uysal, belki köpek gibi sadık ya da koyun gibi mülayim olduğunu düşünmüş olabilir... Ben bunları düşündüm... Siz de bir şeyler düşünün işte canım... Sizi tutan mı var?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Erken Boş Alma Sorunları
Vergi Yüzsüzlerini Açıklıyorum
Maraş Dondurmacıları ile Baş Etmenin İncelikleri
Bir Bardak Suda Fırtına Kopartmanın İncelikleri
Büyük Aşk Nasıl Yaşanır
Saman Altından Su Yürütme Teknikleri
Sıfırlar Arası Muhabbet
21. Yüzyıl Rüyaları
Dss ve Gss Akademik Takvime Alınır mı Acaba
Kuş Sütü Eksikliği Nasıl Giderilir

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Küresel Isırma
Alman Emeklileri - Türk Emeklileri
Dilinizi Eşek Arısı Sokabilir mi
Karıştırma Tekniklerinin İncelenmesi İrdelenmesi Parçapinçik Yapılması
Gaziler Günü Kutlu Olsun
Nimet İle Şaka Olmaz
Ön Yargılarımızı Biraz Ortaya veya Arkaya Alabilseydik
Magandalara Üzücü Haberler
Onbir Ayın Sultanı Ramazanı Uğurlarken
Bir Türk Neden Emniyet Kemeri Takmaz

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]
Pazarola [Şiir]
9. 15 Şemsiyesi [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Bir Papatyaya [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.