..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Benim yaradılışımda fevkalade olan birşey varsa, Türk olarak dünyaya gelmemdir. - Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > A.Latif İRVEN




20 Mayıs 2003
Gece Sancıları 1  
Duygu Girdabı

A.Latif İRVEN


Hele ki, geceyse ve yalnızsanız, sancılara dönüşür sessiz gözyaşlarınız.


:BIDF:
Hani birden duygu girdabında bulursunuz kendinizi. Belki bir görüntüyle olmuştur bu. Yahut kulağınıza çalan seslerle. Ve yahut, yaşadığınız bir an'ın size hatırlattıklarıyla. Belki de, durduk yerde düşüncelerinizin sizi götürdüğü anılarınızın canlanmasıyla...

Burun kemiğiniz sızlar önce. Sonra gözleriniz buğulanır ve siz istemeseniz bile, gözyaşlarınız yanaklarınızdan süzülmeye başlar. Kitlenirsiniz tüm seslere. Hiçbirşey duymak istemez ve dudaklarınızı kıpırdatamazsınız hıçkırıklara boğulmamak için. Çünkü o an, ya yalnızsınızdır, ya da hıçkırıklarınızın ne demek olduğunu anlamayacakların arasında...

Yüreğinizde taşıdığınız "sevgi"dir, sizi o duygu girdabına iten. Uzanıp tutunmak istediğiniz sadece bir eldir: sevginizi sunduğunuz insanın eli... O'nun dışında hiç kimse hissettiklerinizi paylaşacak eşdeğerde değil, olamaz da...

"Başımı omzuna yaslayıp, ağlamak," sözü, ilk defa klişe olmaktan çıkıp, hak ettiği anlamı kazanmıştır nezrinizde. Hıçkırıklarınızı duyurmak istediğiniz tek varlık, O'dur. Buna rağmen O'nun, o an yanınızda olmaması, duygularınızı yaşamanıza tek engeldir. Ve koca bir yükün ağırlığından kurtulmak varken, O'nun olmayışıyla, ezilmekten kaçınmanız mümkün değildir. Hele ki, geceyse ve yalnızsanız, sancılara dönüşür sessiz gözyaşlarınız. Dilediğinizce akıtamazsınız acılarınızı yanaklarınızdan. Hıçkırıklara dönüştüğünde bile, sese dökemezsiniz elinizde olmadan. Ağlamayı bile beceremezsiniz O'nsuzluğunuzda. Bu kadar basittir işte, duygularınızı yaşamanız için, sevdiğinizin yanınızda olmasının gereklilik tanımı...

Hani, birden sessizliğin sesi bir bağırtı gibi çarpar kulağınıza. Nedenini kurcalamaya fırsat bulamadan irkilirsiniz. Korkunuzu daha fazla yaşamamak için, varlığınıza eşlik edecek sesler oluşturmaya çalışırsınız. Kiminiz müziğe ihtiyaç duyar; teybe bir kaset koyar veya radyodan hoşlanacağı bir frekans bulmaya çalışır. Kiminiz televizyonu açarak, görüntüyü de ekler seslere. Telefonu olanlarınız, ulaşabilecek insanların listesini dökerek hafızasından, konuşacak birini seçmeye çalışır. Onlara sığınırsınız, kendinize de itiraf edemeden. Bunlara da sahip değilseniz, ulaşabildiğiniz nesnelere dokunursunuz. Kontrolünüz içinde onlardan ses çıkması gevşetir sizi. Bir battaniye de olabilir bu, hoyratça bırakılan bir kitap da...

Geçici de olsa, üzerinizden attığınıza inanırsınız irkintinizi. Onlar da yetmemeye başlar kısa bir süre sonra. Eklemlerinizi kükürdetir, kaslarınızı oynatırsınız bilmeden. Ve geceyse ve yalnızsanız, göğsünüzün orta yerinde bir daralmanın oluştuğunu fark edersiniz. Sesli soluyarak rahatlamaya çalışırsınız; sesli ve derin. Bu biraz da, sessizliğin, size bağırtı gibi gelen sesini bastırma refleksinizdir aynı zamanda. Bunu her yapışınızda, daralmanın şiddetini artırdığını hissedersiniz. Ve tüm bunların nedeninin, aklınıza gelen ilk insanın yokluğu olduğunu derin bir şekilde duyumsamaya başlarsınız. Çünkü, yaşamınıza anlam katandır, O... Çünkü, sevdiğiniz insandır, O... Çünkü, yalnızlığınızı yaşamamanız için, dünyanızdaki tek çözümdür, O...

Bir zaman sonra, yaşadığınız bu duygu yoğunluklarının, sevginin ne demek olduğunu yüreğinize kazıtmadan önce okuduğunuz kitaplarda veya anlatılan yaşanmışlıklarda, "yaşanmasa da olur," türünden yaklaşımlarda bulunduğunuz duygular olarak görmüş olmaktan utanmaya başlarsınız. Anlamışsınızdır ki, karşıtı yaşandıkça, taşıdığınız duygular daha çok belirginleşir. Size ait olanı özel kılmaya başlar. Başkalarından farklı oluşunuz, insan yanınızın zengin duygularını keşfiniz belirler. Ve siz, kavuşmayla ayrılığın, beraberinde taşıdığı onlarca farklı duyguyu, gerçek değerinde yüreğinize oturtmuş olursunuz; sonrası gece sancılarına dönüşse bile...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yeşil ve Mavi
Yokluğun, Bahar, Gelincik
Sevgiliden Yansıyan Renkler
Çabuk Gel
Kıvranış
Gel Bana... Benim... Bana... Bende... Sadece Benle...
ve Yoksun
Ordasın
Gece Sancıları 3
Sevgiliye Mektup

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yağmur
Zaman
Yarımınızı Buldunuz mu?
Beklerken
İlahi Anlar
Özlem
Kül Tablası
Kadını Anlamak Mucizesi
Kadının Şiarı
Hepimiz Korkağız

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sürgün [Şiir]
Tut Ellerimi [Şiir]
Yüreğini Gaspa Çıktım [Şiir]
Gecenin Türküsü [Şiir]
Sesin [Şiir]
Kim Demiş? [Şiir]
Bir Mektubun Portresi [Şiir]
O'na [Şiir]
Zamansız [Şiir]
Su Gibi [Şiir]


A.Latif İRVEN kimdir?

bugün yazıyorsam Edebiyat öğretmenim Sevgili Aziz Güleç sayesindedir.

Etkilendiği Yazarlar:
birçok yazar


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © A.Latif İRVEN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.