..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamak ne güzel şey be kardeşim. -Nâzım Hikmet
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gelecek > Guvercin




29 Eylül 2003
Günlük  
Alışıyorum

Guvercin


İlk sayfada karar verdim direneceğim ama her an gidebilirim...


:BCDB:
   Saat 21:30 gibi...Eve dönüyorum...Günün yorgunluğunu kafamdan atmaya çalışırken, adımlarımı beni evime götürecek kaldırımda hızlandırıyorum...Sonra birden yavaşlıyorum..."Ne acelen var ki?" Yavaşlayıp etrafıma bakıyorum...Tanıdık bir ses, tanıdık bir nefes...Etrafta insanlar var ama...  Uzakta bir adam gözüme çarpıyor. Çöplerden bulduğunu arabasına koyuyor. Sonra bir diğer kartonu alıyor sıkıştırıp arabaya koyuyor. Kendimi o arabanın içine atmak geçiyor içimden. "Kendine gel!" diyorum kendime "Kendine gel! çok şükür ne var halinde?"  İçimde buruk bir tat var. İçimde sıkıntı oluşturan bir his dolaşıyor. Bunu hiç beğenmedim. Bir dişim ağrıyordu, çektirmiştim, kurtulmuştum. Demek bu ruh halinide çekip kurtulmalıyım. Demogoji yapıyorum kendime, kendime nazlanıyorum. Sabırda gerek tabii. Eve geldiğimde teybe bir kaset takıyorum. hani neşeli kıpır kıpır...Ritmine uyup neşeleneyim diye. Sonra etrafı dinliyorum, hiç ses yok.Önceden müziğin sesini duymak için biraz daha açardım. Şimdi ise kimse rahatsız olmasın diye epey kısıyorum. Hatta kapattım bile. Radyoyu açıyorum. İlk bulduğum frekansta Sezen AKSU'nun "Gülümse" adlı parçası çalıyor. Elimde olmaksızın aklıma geliyor sevgide yaşadığım düşkırıklıklarım, başarısızlıklarım, aldanışlarım, yaptığım hatalar, yapamadıklarım...Güz mevsiminin şu an öyle trajedik bir hali var ki, yüzünden makyajı akan palyalço gibi... Sonra aklıma sen geldin...Nereden çıktı şimdi..?Aklıma gelişin anlamsız değil...Karanlık gecede, hani bulutları görmezsin ama bakmaya çalıştığın yıldızları kapattıklarından dolayı varlıklarını sezinlersin. Ama bir yıldız inatla onların arasından sıyrılıp çıkar ve parlar ya...İşte öyle oldu aklıma gelişin...Evet, evet...Geçmişe yapabileceğim -dolayısıyla kendime- en büyük iyilik bugünü ve geleceği elimden geldiğince iyileştirmek için çabalamak...İşte şimdi o hüzünbaz rüzgarlara set çekiyorum.  Her duyguyu hissetmek ve hissettirmek sağlıklıdır. Ama umutsuzluğa götürecek duygularada teslim olmamak gerekir. İşte şimdi umutsuzluğumla savaşıyorum. Güzel şeyler düşüneceğim söz!!!
    Balkona çıkıp derin bir nefes alıyorum ve yavaş yavaş bırakıyorum.
    Sabah oldu tekrar...Evden çıkmadan önce aşk merdivenin yanına gittim. Toprağı kurumuş. Çiçeklerden anlamam ama toprağını suladım. Nemli gibi oluncaya kadar bardaktan boşalttım suyu...Arkamı döndüm kapıdan çıkarken sanki hafifçe -uzaklardan gelen bir ıslık gibi- hışırdadı bir ses...O ses aşk merdiveninden miydi?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gölgede Aşk
Tekil Dönüşüm
Özet / Anafikir
Vicdan / Gönül / Aşk / İnsanlık
Seni ne kadar hakediyorum?
Sohbet - 2
Hayır! Burada Değilim
Hatlar Doluydu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sana Dair [Şiir]
Akasya [Şiir]
Ahiretlik - 23 [Şiir]
Hep Yek! [Şiir]
Empati [Şiir]
Kayıp Ada [Şiir]
Unutulmuş [Şiir]
Mutluluk [Şiir]
şehir ve gece [Şiir]
Ahiretlik - 14 [Şiir]


Guvercin kimdir?




yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Guvercin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.