..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan melek olsaydı dünya cennet olurdu. -Tevfik Fikret
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Dervişe Kutlu




30 Temmuz 2004
Ben Kimim  
Dervişe Kutlu
Etrafıma soyutluktan bedene düşmüş bir yabancı gibi bakıyorum. Kim bu insanlar? Ben neden bu evdeyim? Ben kimim?


:AGHG:
Ben.. Ben kimdir ki? Nasıl gelmiş şu ben buraya? Nerelerden kopmuş? Bakıyorum; ellerim var, yüzüm var, beni ve çevreyi gören gözlerim var: Görüyorum! Beni gören bu gözler ne kadar mükemmel iki araç?
Nasıl bir olay bu? Ben’in etrafında kurulmuş bir dünya var. Nasıl bir düzen?
Etrafıma soyutluktan bedene düşmüş bir yabancı gibi bakıyorum. Kim bu insanlar? Ben neden bu evdeyim? Ben kimim? Nereden geldim? Nasıl geldim? Ne zaman gideceğim? Nereye gideceğim?
     Algılıyorum. Tenimi çarptığımda tenim acıyor? Peki ruhumu çarpabilir miyim? Neden iki kişiymişim gibi hissediyorum? Bu bedeni kim seçti bu ruh için? Neden bu ikinin üzerinde tek bir Ben var? Neden ben varım?
Düşünüyorum. Evet, neden ve nasıl sorularını soruyorum. Oysa cevap yok. Cevaplar bilinse taşınır mıydı bizimle? Bilmek ağır gelmez miydi?
     Bu soruların ardı arkası kesilmiyor? Peki ben nasıl oldum? Nasıl varım ve nasıl yok olacağım? Bu kimin eseri? Aynaya bakıyorum…
Soyutlandım bedenimden ve bir yabancı gibi bakıyorum bedenime, ona alışmaya çalışıyorum. Bedenimden nasıl düştüm? Nasıl soyutlandım? Ne sevgi var, ne nefret, sadece iki duygu: Algılayış zorluğunun verdiği şaşkınlık ve ne olacağını bilmemenin verdiği korku.
     Gözlerimi kapıyorum, aralıyorum. Lavabonun önündeyim. Uzanıp çeşmeyi açıyorum. Su akıyor. Avuçlarıma aldığım su kümesini yüzüme atıyorum. Evet, serinlik hissi. Bu güzel bir duygu. Algılıyorum. Ellerimin yüzüme değişini, suyun ıslatışını hissediyorum.
Bu ruhta neler gizli? “Bildiğim tek şey hiçbir şey bilmediğim” sözü geliyor aklıma. Nereden ve nereye. Bize katılanlar, bizden alınanlar..
Ben yaratıldım. Bu benim tercihim değildi. Ne farkeder, tercihim ya da değil, işte buradayım. Bu bedenin içinde. Algılamayı ben seçmedim. Bu göz rengini, bu saçları, bu elleri.
Peki yaşadıklarımı ve yaşayacaklarımı? Sevinçlerimi, hüzünlerimi? Bilmiyorum.
Bakıyorum…     
Düşünüyorum. Sevgiyi, nefreti; yaşanmışlıkları. Geçmiş geliyor aklıma. Andan sıyrılmadan geriye dönüp bakıyorum. Genç bir kızdım, saflığımın içinde gerçeklerle tanıştım, kaldıramadım, hatalar yaptım. Bu, ben miyim? Hatalarıyla, doğrularıyla, karşımda duran bu beden ben miyim?
     Garip bir yolculuk bu. Varlığımı sorguluyorum. Bir anlık bir algılayış bozukluğu mu acaba? Yoksa algılayışım boyut mu değiştiriyor? Ya da ruhum bedenimden mi soyutlandı? Madde ile mananın çatışması mı oluyor? Varlık ile Yokluk gerçeğinin sorgulanması mı? Kavrayamadığım: Varlık - Yokluk. Kavrayabildiğim tek bir şey: bunları Yaradan.
     Duruyorum. Soluk alışlarımı duyuyorum. Gözlerimi kapatıyorum. Nefes alıyor, ve veriyorum. Kavrayamıyorum.
     Dayanamıyorum. Cevapsız sorular çileden çıkarıyor beni. Tüm bu sorgulamaları bir kenara itiyorum. Ve lavaboyu terk edip televizyon odasına geçiyorum. Çerçevelerde duran fotoğraflara yüzümü dönüyorum. Onlar kim diye sormak istemiyorum. Elime televiyon kumandasını alıp televizyonu açıyorum. Oturup seyrediyorum…

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Ben artık kim olduğumu biliyorum..
Gönderen: ZERRİN YURTKORU / İstanbul/Türkiye
17 Haziran 2006
Bende çok uzun yıllar kendime sordum..Aradım.. En sonunda Allah'ı buldum..Şimdi huzurluyum çünkü neden varolduğumu biliyorum.. duayla kalın..

:: Yalnız değilsiniz...
Gönderen: Serpil Başol / İstanbul/Türkiye
2 Ağustos 2004
Merhaba... Sanki birilerinin duygularını aktarmış gibisiniz..Ve inanın yalnız değilsiniz..Galiba.. Sevgiyle kalın...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sana Bakmak
Sen Ben"din
Öpüşlerinle Kutsa Beni
Ceninden Dizelere Şiir
Biliyor Muyuz?
Boş Dolu
Yaşanmıyor Sensiz
Aynı Aşka Baş Koymak
Bıçak Yüreğe Dayandı
Sanat ve Ruh

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Felâketim Olsun Tadın [Şiir]
Aklar ve Karalar [Şiir]
Kimsin? [Şiir]
Saklambaç [Şiir]
Ben Seyri [Şiir]
Ak Köpükle Yakamozun Hikayesi [Şiir]
Dönüşüm/s/üz [Şiir]
Vakit Geldi [Şiir]
Ruhum/a Da/yandı [Şiir]
Yüreğine Ne Kambur Ne Çıbandım [Şiir]


Dervişe Kutlu kimdir?

Yüreğine sevgi fazlasıyla katılmış, üstüne bir de şiir eklenmiş; bir Ruya doğmuş gülücük kokulu. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Murathan Mungan, Nazlı Eray ... Ve etrafımda görüp etkilendiğim her şey...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Dervişe Kutlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.