..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Çok söz hamal yüküdür." -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Dervişe Güneyyeli Kutlu




18 Mart 2008
Boş Dolu  
Dervişe Güneyyeli Kutlu
Karanlık, heveskâr bir kahkahayla dolaşmada.. İnsanoğlu hüzün fıçısı... Endişeler yoğruluyor gözlerde. İşkenceli kelimeler, ağız dolusu akıyor. Her yer kan veran.


:BAIA:
Karanlık, heveskâr bir kahkahayla dolaşmada.. İnsanoğlu hüzün fıçısı... Endişeler yoğruluyor gözlerde. İşkenceli kelimeler, ağız dolusu akıyor. Her yer kan veran. Ne’yleyelim, zamanımız böyle. Ne’yleyelim dört taraf savaş alanı. Her adımda mevzi kuruyor gülüşlerimiz. Her yer sinsi bakışlarla kaynıyor. Ne’yleyelim; köle mi olalım söze? Kul mu olalım bedene? Etek öpüp madde mi koparalım hayattan? Heyhat! Hayat madde mi sade?

Sürç-ü hayat ediyor boşlukta boğulan beşerler. Ben beşer; yalnız tanışmam lazım sizinle: Ben, yüreği sevgi taşıran beşerlerden. Mana ağacının dallarında kanatıyorum ellerimi. Dizlerim aşk ağacının gövdesinde yaralanıyor. Kanım aşka akıyor, işkenceli kelamlara inat.

Bilirim yüreğin deşen yaralarını. Acılı yüreklerle ağlar benim de yüreğim. Fakat asla küstah kahkahalarla yol tutamam. İncelik damar damar ruhta, derinde; kalın tavırlara yer yok özümde.

Bugün, gün, kalın ruhların kabalığında, biliyorum da; bugün aslında narin ruhların inceliğinde. Bardağımız boş; boş olduğu kadar dolu. Doluya bakarsan sevda suyu; boşa bakarsan hava civa... Her şey ağırlıktan kırılırken; başıboş hafiflikten parçalanır insan da...

Yaşam, bir var ve bir yok oluyorken bir anda; gayrı siz seçin başı’boşluk mu, gönlü’doluluk mu buyur etmeli şu üç günlük misafirlikte...

Sevgiyle... aşkla...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
İçimdeki Dans
Kasırgalar ve Sonlar
Ben Öğretmenim
Boş Sokaklar

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sana Bakmak
Sen Ben"din
Öpüşlerinle Kutsa Beni
Ceninden Dizelere Şiir
Biliyor Muyuz?
Yaşanmıyor Sensiz
Aynı Aşka Baş Koymak
Bıçak Yüreğe Dayandı
Sanat ve Ruh
Aldatmak

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Felâketim Olsun Tadın [Şiir]
Aklar ve Karalar [Şiir]
Kimsin? [Şiir]
Saklambaç [Şiir]
Ben Seyri [Şiir]
Ak Köpükle Yakamozun Hikayesi [Şiir]
Dönüşüm/s/üz [Şiir]
Vakit Geldi [Şiir]
Ruhum/a Da/yandı [Şiir]
Yüreğine Ne Kambur Ne Çıbandım [Şiir]


Dervişe Güneyyeli Kutlu kimdir?

Yüreğine sevgi fazlasıyla katılmış, üstüne bir de şiir eklenmiş; bir Ruya doğmuş gülücük kokulu. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Murathan Mungan, Nazlı Eray ... Ve etrafımda görüp etkilendiğim her şey...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Dervişe Güneyyeli Kutlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.