..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamak ne güzel şey be kardeşim. -Nâzım Hikmet
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Düşler > Dervişe Kutlu




18 Ağustos 2004
Olmak İçin Doğduğumuz Kişi  
Dervişe Kutlu
Duyuyorum / Hayatın tınısını derinden. / Nakış nakış işleniyor yüreğime hayat. / Birkaç figürün bir araya getirdiği bir gösteri / Ve milyarlarca figüran bilinen ve bilinmeyen...


:BBGB:
Duyuyorum
Hayatın tınısını derinden.
Nakış nakış işleniyor yüreğime hayat.
Birkaç figürün bir araya getirdiği bir gösteri
Ve milyarlarca figüran bilinen ve bilinmeyen...

     *
Hep aklımdaydı dersem yalan olur. Şimdi geldi aklıma hayatın dans figürlerinden oluştuğu...
Ben bir dansçıyım, evet ruhumda var bu. Ve etrafımda sayısız dansçılar. Ben ruhumu bedenime katıp dans ediyorum, başkaları bedenlerine ruhlarına katıp... İster hayatın tınısında dans et, ister acının içinde yüz, ister umutların etrafında uçuş.
Hayat sanat üzerinde kurulmuş bir sahnedir; bunu reddedemezsiniz. Ben dansçıyım, başkaları müzisyen, tiyatrocu, şarkıcı, yazar, şair ve saire. Kimi kendi ve etrafıyla tiyatro oynar, kimi hayatı bir roman misali anlatır durur bir yazar gibi, kiminin elleri piyanonun tuşlarında; kiminin yüreği tamburun telinde... Evet, benim de ruhumun her köşesi melodilerin arasında...
Hayatımın en büyük hayaliydi dansçı olmak. Piyanonun akışında, neyin titreten havasında, gitarın hoyrat tellerinde yükselmek istedim hep:
Duyuyor musunuz, piyano çalmaya başladı. Tüm nefesler kesildi, bir sis dumanının arasından tüller içinde bir büyü çıkıyor, narin bedeni kırılacak gibi, masum yüzünde derin bir acı, ellerinde kınadan yapılmış bir çiçek deseni, ayağında halhal. Tüller içinde süzülerek giriyor sahneye. Tüm gözler o büyünün üzerinde. Genç kız, melodilerin söyleyemediklerini söylüyor, acıya acı katıyor; mutluluğa mutluluk. Neşeye neşeyle karşılık veriyor, hüzne hüzünle... Dönüyor, tüller hışırtılarını savuruyor kulaklara, saçları rüzgâra tutunup salınıyor.
Gecenin savruk karası ve ayın çapkın gülüşleri var etrafta. Turuncu ışıkları yarıp geçiyor sisler... Sahne kayboluyor, sandalyeler kayboluyor; her şey uçuşuyor gökten göğe; ruhlar salınıyor bedenden bedene... Dağılıyor her yer... İnsanlar bir rüya âlemine giriyor...
Evet, kimi şiir gibi yaşar hayatı şair olur; kimi müziğe kapılıp hayatın melodisini çözen bir gitarist olur; kimi tiyatrolar oynar kendisiyle, kimi de dansın içindeki şiiri yakalamaya adar hayatını...
Tüller uçuşmaya devam ediyor; figürler ardı ardına dökülüyor sahneye; gözyaşları sarhoş ediyor ruhları... Ruhlar soyunuyor... Herkes çıkarıyor üzerindekileri ve çırılçıplak ruhlarına sadece sevgi tülünü giyiniyorlar. Ruhları ferahlıyor... Gerçek bitiyor; geçmiş de öyle... An’ın içinde sonsuz aşk, acı, mutluluk ve coşku kasıp kavuruyor ortalığı; ortalıkta kimsecikler kalmıyor.
Melodiler doruğu taşırıyor; ve kayıyor birer yıldız gibi. Alkışlar arasında kayıplara karışıyor o aşk. Evet aşk! Gözlerimde gizlenen, figürlerimde taşan ve yalanlayamayacağım bir aşk var. O yüzden ben bir dansçıyım. Hayalim hep bir dansçı olmaktı zaten. İnsalar bilmese de...
“Olmak için doğduğun kişi ol” diye haykırıyor bu yürek. Öğrensinler. Benim ne olmak için doğduğumu öğrensinler... Siz de haykırın, herkes bilsin, siz de bilin!.. Ve “OLMAK İÇİN DOĞDUĞUNUZ KİŞİ OLUN”...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Güzel
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
15 Ocak 2005
Merhaba; Dersimi aldım..:)......Düşündürücü, öğüt verici bir yazıydı.....Sevgiyle kalın...Kâmuran Esen




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sana Bakmak
Sen Ben"din
Öpüşlerinle Kutsa Beni
Ceninden Dizelere Şiir
Biliyor Muyuz?
Boş Dolu
Yaşanmıyor Sensiz
Aynı Aşka Baş Koymak
Bıçak Yüreğe Dayandı
Sanat ve Ruh

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Felâketim Olsun Tadın [Şiir]
Aklar ve Karalar [Şiir]
Kimsin? [Şiir]
Saklambaç [Şiir]
Ben Seyri [Şiir]
Ak Köpükle Yakamozun Hikayesi [Şiir]
Dönüşüm/s/üz [Şiir]
Vakit Geldi [Şiir]
Ruhum/a Da/yandı [Şiir]
Yüreğine Ne Kambur Ne Çıbandım [Şiir]


Dervişe Kutlu kimdir?

Yüreğine sevgi fazlasıyla katılmış, üstüne bir de şiir eklenmiş; bir Ruya doğmuş gülücük kokulu. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Murathan Mungan, Nazlı Eray ... Ve etrafımda görüp etkilendiğim her şey...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Dervişe Kutlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.