..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tanrı insanı yarattı, insan da sanat yapıtını. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > OGÜL Y.




7 Mart 2005
Fırsat  
OGÜL Y.
Bu fırsatı değerlendirirsen, her kimsen bundan sonra o olmayacaksın.Değerlendirmezsen, kaçmasına izin verirsen, kendinle bir ömür yaşamaya devam edeceksin. Acımasız bir tartımdır bu. Tartılan se


:BBJD:

                          FIRSAT

Hayatı fırsatlar belirler.Fırsatlar ve sonraları... Kaçanlar bir yana, bir de bilerek kaçırılanlar vardır. Kaçmasına, sonucu bilerek göz yumabilmek. O zaman yaşama ve sana sunulanlara tavrını ortaya koymak. Kimin eline geçmemiştir ki ? Geçmeyen bir azınlık belki vardır. Kendini sınamasız bir ömürdür onlarınki. Neyin gerçek olduğunu, hangi duyguların gerçekten hissettikleri, hangilerinin üstlendikleri role dayandığı gibi bir sürü çelişkiler yumağı. Yeni bir rol bulamayan, eski senaryoyu bir türlü yırtıp atamayan üçüncü sınıf bir yaşam oyunculuğu onlarınki. Bir başka seçeneksizlik yazgısı. Maalesef onlar için yapılabilecek birşey yok.
Ya göz yumanlara ne demeli fırsatların kaçmasına. Ya da şöyle demeli belki de, göz yumabilenlere. Bir fırsat doğar bir gün senin için şanslı azınlıktaysan. Ayırt etmek önemlidir, şansla, yaşam için şanssızlığı. Şans ise eğer, şanssızlığa dönüştürmemek gerekir bu fırsatı.
Doğru seçim çanları çalarken coğrafyanda, kulağını tıkaman yetmez biliyorsun. Sınav zamanı, cevapları bilmesen de orada bulunursun. Oradayken de hiç olmazsa doğruya yaklaşabilen bir cevap düşünürsün. Kendi doğrularının ne olduğu, kim olduğun ise en zor sorudur.
Bu fırsatı değerlendirirsen, her kimsen bundan sonra o olmayacaksın.Değerlendirmezsen, kaçmasına izin verirsen, kendinle bir ömür yaşamaya devam edeceksin. Acımasız bir tartımdır bu. Tartılan senin doğrularındır.
Yaşamını gözden geçirmek zorundasın. En doğru karar için. Çünkü kararın elindekileri de kaybettirebilir. Sıradanlık, sarı bir kumul gibi üstünü örtmüş görünebilir uzaktan. Ama aynı zamanda sıcaktır, yumuşacıktır. Kendini yeterince tanımadığın için, mutlu olduğunu anlayamamışsındır. O zaman bu fırsatı değerlendirmenin kaybettirebileceklerini düşünürsün. Tamamen kaybetmek, sarı kumulun üzerindeki sıcak adımlarını. Göze alınamayacak bu farklılık ve boşluk, fırsata göz yummaya zorlar seni.
Şimdi kendini tanımaya başlıyorsundur. Elindekilerin değerini anlamaya, aslında hiç de mutsuz olmadığının farkına varmaya, belki de şükredebilirsin-kime olduğuna kendin karar vereceğin-yüzüne kendinden emin bir gülümseme yerleştirerek, sıcak kumulu ayaklarının altında hissederek, güvenle elini uzatıp kendine merhaba diyebilirsin artık.

Mart 2005 OGULY



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Başrol

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
DeĞiş - Tokuş
İzole
Kendi Sınırların
Hüzün Yaşam Öykümüzün...
Hamamböceği


OGÜL Y. kimdir?

sizi yazan,sizden biri

Etkilendiği Yazarlar:
xxxx


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © OGÜL Y., 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.