..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyanın her tarafından öğretmenler insan topluluğunun en fedakâr ve muhterem unsurlarıdır. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Tıp > muRRaTTi




9 Haziran 2005
Aloe Vera Saçmalığı  
muRRaTTi
Tarım Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı raporuyla aloe veralı gıdaları toplatıyor. En büyük ithalatçının İstanbul'daki ürünleri yeddiemine teslim edildi


:CGFF:
Yıllarca bağışıklık sistemini güçlendirdiği iddia edilerek, özel içecekten kozmetiğe, baklavadan tuvalet kağıdına kadar pek çok üründe kullanılan aloe vera bitkisinin gıda maddelerinde kullanımı yasaklandı. Sağlık Bakanlığı'nın Dünya Sağlık Örgütü'nü dayanak gösterdiği gerekçede, örgütün aloe vera jelinin dahili kullanımını kabul etmediği ve bu konuda bir klinik çalışma olmadığı ifade edildi. Bakanlık jelin gıda maddesi olarak tüketilmesinde bağarsakları bozucu bir etkisi olduğunu, jelin içinde mikroorganizmaların kolay ürediğini ve uzun vadede kanserojen etki oluşabileceğini savunarak Tarım Bakanlığı'ndan ürünün toplatılmasını istedi.

BAKANLIK KARARI
Aloe veralı gıdaların yasaklanması talebi Sağlık Bakanlığı İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü'nden geldi. Müdürlük, Dünya Sağlık Örgütü verilerine dayanarak bir rapor hazırladı. İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü, bir yıldır aloa veralı ürünleri inceliyordu. Dünya Sağlık Örgütü'nün aloa vera jeli ile ilgili açıklamasında, bitkiyle ilgili hiçbir klinik çalışma olmadığı ve jelin birçok mikroorganizma için iyi bir üreme ortamı oluşturduğu da ifade edildi. Öte yandan aloa veradaki laktasit etkili bileşiklerin uzun süreli ve yanlış kullanımıyla kanser yapıcı bir etkisi olduğu da ortaya konan bir başka gerekçeydi.

İZİNLER İPTAL EDİLDİ
Konuyla ilgili olarak görüştüğümüz Tarım Bakanlığı Koruma Kontrol Genel Müdürü Nihat Pakdil, Sağlık Bakanlığı'nın talebiyle böyle bir karar aldıklarını belirterek, "En büyük ithalatçı firma İstanbul'da. Öncelikle o firmanın ürünleri toplatıldı ve yeddiemin deposuna kondu. Biz Sağlık Bakanlığı'nın ortaya koyduğu gerekçelerle hareket ediyoruz. Firmalara da satışı durdurmaları yolunda tebliğde bulunduk" dedi. Pakdil, ithalatçı şirketin tüm izinleri ve kontrol belgelerinin de iptal edildiğini söyledi. Aloe veralı ürünler genellikle market raflarında bulunmuyor, doğrudan satış sistemiyle çalışan şirketlerin distribütörleri aracılığıyla bire bir pazarlanıyor. Şu anda piyasanın en büyük ithalatçısı olan Forever living Products'un ürünleri sisteme üye olanlara 18 dolar olmayanlara 27 dolar fiyatla satılıyor. Şirket 2004 yılında 30 milyon dolar ciroya ulaştı.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gelme Artık Neye Yarar [Şiir]
Yalanmış! Sevgili [Şiir]
Geçmişten Mektup [Şiir]
Zor Mu Geldi? [Şiir]
Yalan ve Yalanmış! Sevgili [Şiir]
Bir Şiir ve Bir Hikaye [Öykü]
Necip Fazıl Gibi... [Öykü]
Ben Sana Çokum [Deneme]
Yüzleşme [Deneme]
O Gün ve Ben [Deneme]


muRRaTTi kimdir?

Maddesel acıların yokluğunda hayatını ve kendini soyut acılarla şekillendiren, hayatının kalabalıklığında aslında yalnız olduğunu fark eden sevi adamı. Pehhhhh :)

Etkilendiği Yazarlar:
Grange ve Brown


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © muRRaTTi, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.