..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şiir, seçmek ve gizlemek sanatıdır. -Chateaubriand
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > sumeyra kocaer-uzun




12 Mart 2002
bir eylul vedasi  
sumeyra kocaer-uzun
ayrilik nedir ? veda nedir? ve eylul butun bunlarin cevabini insanogluna bir cirpida verir....... belki de acimasiz , kaldirilmasi zor bir cevap bu nedersiniz?


:BEEC:
Sari yapraklara ay dustu, gonlume hazan ve sen.........
Sen, iklimin kizil sevdasi,
sen ki eylul...
Kucuk bahcemden sararmis yapraklari incitmemek icin, hafif esen ruzgarin iniltisini dinliyorum. Gozlerim demir kapiya kilitlenmis ve sen, yoksun hayatimda!Kac yil oldu, kac mevsim gecti ustunden ayriligin, bu kacinci sonbahar bilmiyorum. Kucuk bahcemde adimlarken, guz yapraklarinin hisirtisi, gecenin musikisi oluyor adeta. Adimlarim bir terkedilisin resmi. Eskiden gucluydu yere basislarim; sefilleri oynuyor, dayaniksiz, ciliz adimlarim.
Veda vakti coktan geldi de geciyor, nedersin? Sen buna cok onceden karar vermistin. Ardinda aglamaktan kan canagina donmus bir cift goz, kirik bir kalp; huzn dolu biraktin.
Yillar gecti...
Yine sonbahar ve yine eylul!
Ama hálá o, kan canagina donusmus bir cift gozden yaslar akmakta. Elimde olsaydi.............
Simdiye kadar ne elimde oldu ki, bu olsun!
Iradesi tárumar olmus bir ulkeyim ve sen bu viranenin bas mimarisin!
Zorunlu bir gidis senin ki biliyorum. Ama matemdeki yuregim bunu reddediyor.
Ah eylul!
Gidisinin karamsar fotografi...
Hálá gece ve uyku nedir, artik tanimaz oldum. Veda vakti coktan geldi de geciyor ,nedersin? Ama sen buna coktan karar vermistin.
Ah, sari eylul,
huzun....
nereden bilebilirdim ki, ciglik cigliga calan telefonun gidisini haber verecegini?
Bana geliyordun,bir eylul sabahi cikmistin yola.
Ama acin geldi; bir gomlegin, yeni okumaya baslamis oldugun kitabin, bir de kucuk bir valiz, icinde hayata dair ne varsa, hepsi geldi...
Sen gelmedin!
Bir eylul sabahi olumun, o guzelligine bir opucuk kondurdugunu nereden bilebilirdim ki?
Sari yapraklara ay dustu, ayrilik dustu; gonlume hazan ve sen.
Ve sen yoksun, kucuk melegim, sen yoksun!





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
bu sehrin asiklari
sevgilinin not defteri
sevgilinin not defteri 3
nazende’ ye agit
sevgilinin not defteri 1
sevgilinin not defteri 2

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
serenat-i istanbul
guz savunmasi
efdalya
yasamin kiyisinda
kitaba guzelleme
hiclikler girizgahi
sonbaharin cocuklari
bir fotograf ve mum
guzelligin esamesi altindaki gunes huzmesine...
sehre inat

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
huzzam beste [Şiir]
gozlerinde ayin tebessumu [Şiir]
Fareli Köyün Kavalcısı [Eleştiri]
abant platformu [Eleştiri]


sumeyra kocaer-uzun kimdir?

hani bazen iciniz daralir,dort duvar arasinda kivranir durursunuz. haykirmak istersiniz ama sizi sadece bir kursun kalem anlar. icinizden biriyim. . . . . kursun kalemin anladiklarindan. . . .

Etkilendiği Yazarlar:
kim bilebilir ki insanin nelerden etkilendigini... birazcik huzun desem ve ardina semih sergen i eklesem, birazcikta hayattan koysam viktor hugo gibi, belki de fuzuli dir karsiliksiz platonik asklar yasayan... kim bilir?


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © sumeyra kocaer-uzun, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.