Dengeli bir rejimde yemeğin yeri çok önemli. -Fran Lebowitz |
|
||||||||||
|
Ey, Sebepten bir sebep; sebepten bir varlik olan! Gonullere nursun. bir sururdur senle hersey... Asikardir butun gizliligin altinda guzelligin. Sen ey, gokyuzu karanligini yirtarcasina dogan essiz gunes! Ay, senin golgende kaldi bugun; yildizlar alemin en pahali gerdanligini olusturdu senin icin. Bir anlik tebessumun bedeldi dunyaya. Tebessumun sahibi, gul ki, yediverenler yetissin bicare gonullerde. Gun senindi, sen gun; gul oldu... Terinden gul, teninden gul, oldun bir umman-i gul! Terennumden dogan bir tebessum. Sen var oldukca oldu bir tebessum, bin yillik bir sevap. Sen, bir`in icinde bir olan! Bir ve tek artik hercumerc oldu, sen sebeb-i mahluk oldugun gun. Oldugun gun ... Bir yildiz parladi o an, gokyuzunde gunes gibi. Yeryuzunun bir karis topragi ah etti, "goreyim" dedi. Kiyama durdu kainat temasa edebilmek icin sen`le bir an. Bir lahza gorunmek icin zikr-i yaprak tum zerre adedince yere serildi, oldugun gun. Ey ask-i cihan! Sensiz neylesin aski, mecnunu fukara...Leyla sendedir , bende ki leyla kimene...Ey karanlik gece leyla! Gonlumu aydinlatamayacak kadar bir hicsin bugun. Ask ki, sadece anlamini o`nda buldu. Guzeller guzeli, gozyasina ruh veren. Aleme insirah verdin, ruhlara bir mana; ezelde sen, ve varsin ebedde ey guzel. Ey alá nur, kavruldu cihan bir bakisinla...nurlar otesindesin...dokundugun hersey, adeta cennetten bir mujde almiscasina bayram etti o gun. Sen , sevgililer sevgilisi... Gulmemislerin gun yuzu... aydinlik sabahlarin , karanlik gecelerin, asr`in, yedi kat semanin, ve bicare gonullerin tek sahibisin.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © sumeyra kocaer-uzun, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |